פורש כנפיים: על היעד הבא בקריירה של תאי בריבו

תאי בריבו חוגג | ברני ארדוב

מכבי פתח תקווה הציעה לו להאריך את חוזהו כבר לפני מספר חודשים, אך החלוץ בן ה-23 רוצה להגשים את הצוואה של אימו ז"ל ומחפש הרפתקאה חדשה. מכבי ת"א, ב"ש, חיפה או אולי בכלל חו"ל? תמונת מצב

(גודל טקסט)

לצד הדיבורים על ליאל עבדה, ארד בר ואור בלוריאן, בשקט-בשקט, מי שחווה את העונה האישית הטובה שלו בקריירה הוא החלוץ תאי בריבו. השחקן בן ה-23 סיפק עד כה שישה שערים ושני בישולים (למרות שבלא מעט משחקים עלה מהספסל ואף החמיץ חודש וחצי בשל פציעה), כאשר נראה כי בתום העונה, לאחר סיום חוזהו במכבי פתח תקווה, הוא יפרוש כנפיים אל עבר היעד הבא.

סיפור חיים לא קל עבר על החלוץ עד שהגיע "לנחלה". בריבו גדל באילת ובגיל 11 עבר לעירוני ראשל"צ דרך היכרות עם שי זבלוצקי, מנהל החטיבה הצעירה דאז. במהלך אותה שנה, איבד את אימו למחלת הסרטן. עוד באותו היום שנפטרה, בריבו החליט להגשים את צוואתה ואת משפטה האחרון ("החלום שלי שתמשיך בכדורגל ותצליח") כשעלה לשחק באותו בוקר מול הפועל ר"ג ואף כבש שער אותו הקדיש לה.

בחזרה לכדורגל: בארבע השנים מרגע המעבר, בריבו היה מבצע טיסות יומיומיות משדה התעופה באילת ועד למרכז, כשרביב ספיר, בעלי הקבוצה בזמנו, היה מסייע בקטע הכלכלי וליווה את המשפחה. בגיל 14 החליט בריבו לעבור למרכז, כאשר משפחת זבלוצקי עצמה היא זאת שאימצה אותו לחיקה והחלוץ עבר להתגורר בביתה.

תאי בריבו | אודי ציטיאט

המעבר למכבי פ"ת לא היה כ"כ פשוט. כשהיה בן 15, המריא מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער של פ"ת, אופיר לוזון, לאילת כדי להיפגש עם אביו של תאי, איציק, במטרה לצרפו למחלקת הנוער. אז התוודע אופיר לסיפור החיים הלא פשוט של החלוץ הצעיר. לוזון, ששמע על כך ועל התמיכה של רביב ספיר בילד, לקח צעד אחורה והבהיר: "באתי לשכנע אותך לעבור, אבל אחרי ששמעתי הכל. תישאר בראשל"צ. אוהבים אותך שם ודואגים לך".

למרות המעבר שלא יצא לפועל, לוזון ואביו של תאי שמרו על קשר טוב. כשנתיים לאחר מכן, כשתאי סיים את גיל נערים א', דרכי הצדדים הצטלבו שוב. ספיר עזב את ראשל"צ לטובת ניהול העירייה (אייל ברקוביץ' הגיע שנה לאחר מכן), כאשר המעשה האחרון היה מתן טופס העברה פתוח לאביו של תאי. גם העירייה הערימה קשיים למרות ההתחייבות, אך הסכם ג'נטלמני קבע: שנה נוספת של תאי בראשל"צ, והוא חופשי בתום העונה.

בואקום הזה היה ברור ללוזונים ולמשפחת בריבו שתאי יגיע רק לפ"ת, כשכאמור, חוזה ראשוני לשלוש שנים כבר היה מונח על השולחן ונחתם לאחר מכן ולאורך השנים הפך בריבו לבן חסותו של לוזון.

תאי בריבו | מאור אלקסלסי

בחזרה לבוגרים. זו עונתו הרביעית המלאה של בריבו במכבי פ"ת. לא מעט חלוצים זרים הגיעו לכאן בשנים האחרונות ולא הצליחו להטביע חותם, כאשר גם העונה נראה שהמלאבסים לא בדיוק מצאו שחקן התקפה שישדרג אותם ובריבו הפך ליותר ויותר דומיננטי. בולט מכל היה שיתוף הפעולה עם ליאל עבדה, כאשר השניים היו מרבים לבשל זה לזה.

מי שמכיר את החלוץ הוא מי שאימן אותו בנבחרת הצעירה, ניר לוין, אשר האמין בבריבו גם כשלא היה שחקן הרכב במכבי פ"ת ונתן לו את הקרדיט. "הוא הוזמן לצעירה גם כשלא היה בשיא הפריחה שלו בקבוצה. אני חושב שהוא מביא איתו משהו חיובי, בטח מבחינת הגישה. הוא אחד שאם תצטרך אותו גם בתפקיד אחר, הוא יעשה את זה. יש לו ערך מוסף כאחד שעושה לחץ, ממושמע טקטית ורוצה מאוד גם כשהוא לא בשיא כושרו", אמר המאמן השבוע.

בריבו כאמור יסיים את חוזהו במלאבס בתום העונה. הצעה להארכת חוזה הונחה כבר לפני מספר חודשים, כשבפ"ת רוצים שהחלוץ בן ה-23 יחתום לשלוש עונות נוספות, מה שלא צפוי לקרות.

ניר לוין | אודי ציטיאט

הקבוצות הגדולות מגלות עניין. מלבד הפועל ב"ש ומכבי חיפה, גם האלופה מכבי ת"א לוטשת עיניים. למרות זאת, הרצון הגדול של החלוץ הוא לשחק מעבר לים, אם כי הוא לא פוסל אף הצעה. יש לציין שבמידה ובריבו כן ייבחר להישאר בארץ ולחתום במועדון גדול, דמי ההשבחה מוערכים בקצת יותר ממיליון שקלים.

ובחזרה לחו"ל. לאחר שהשחקן הוציא בחודשים האחרונים דרכון פורטוגלי אשר יאפשר לו לא להיחשב כזר בליגות האירופאיות (בריבו אינו יכול לטוס לקחת את הדרכון אך נחשב כבר כעת כאזרח פורטוגלי), סוכניו של השחקן, שלומי בן עזרא וגלעד קצב, מתמקדים במספר ליגות עיקריות: פולין, אוסטריה, בלגיה ופורטוגל.

אלא שבחודש ינואר האחרון נטרפו הקלפים. אם עד החודשים האחרונים שחקן אשר גדל במועדון מסוים ועבר לחו"ל לא היה נדרש לדמי השבחה, חוק חדש של פיפ"א שחוקק בחודש ינואר האחרון קבע ששחקנים אשר מלאו להם 23 בחודשים ינואר-אפריל, יידרשו לדמי השבחה. לצורך העניין, בריבו שנולד ב-15.1, יידרש בתשלום כזה, כאשר 15 ימים בלבד הפרידו בין הדברים.

תאי בריבו חוגג | ברני ארדוב

הקריטריונים לדמי השבחה שונים ממדינה למדינה, כאשר הדבר נבדק בשבועות האחרונים על ידי עורכי דין. לדוגמא: בפולין דמי ההשבחה ינועו בין 130-185 אלף יורו, בבלגיה בין 150-500 אלף יורו וכו'. הדבר גם תלוי בהיבטים שונים כמו הפעלת מחלקת נוער וכו', כאשר קבוצות ללא מחלקת נוער, עשויות לשלם פחות. יש לציין שקבוצות אשר פנו בנוגע לשחקן, מחשבות מסלול מחדש מבחינת הפן הכלכלי של ההצעה.

אם עד היום בריבו זכה להצעה כספית מסוימת, כעת הקבוצות משכללות גם את סכום העברה בעניין כאשר החלוץ הוא זה שעשוי להיפגע מבחינת שכרו. המסרים שהועברו מהקבוצות לנציגיו: בימים אלו אנחנו בוחנים את העניין, נחזור אליכם עם הצעות מחודשות.

במדינה כמו קפריסין, למשל, דמי ההשבחה שצריכות לשלם הקבוצות נמוך, כאשר ניתן לציין את קבוצת פאפוס שפנתה בשבועות האחרונות (נדרשת לשלם דמי השבחה של 30 אלף יורו) והציעה לשחקן משכורת גבוהה. אך כאמור, השחקן מכוון לליגות בכירות יותר.

תאי בריבו כובש מול איתמר ישראלי | דני מרון

"הכל תלוי באופציות שיש לו ומה עומד על הפרק. הוא צריך לראות אם הוא מחפש הצעה כספית טובה או קידום מקצועי", מחדד לוין בנוגע לעתידו של החלוץ. "זו נקודת זמן קריטית לקריירה שלו וההחלטה הכי משמעותית שלו. אני חושב שהוא בשל להתקדם ומאמין בו. הוא יכול להיות במועדון בליגה מכובדת באירופה, בטח ובטח בקבוצת צמרת פה בישראל. אני גם מאמין שהוא יעשה את קפיצת המדרגה".

בריבו, שיחזור מחר (שבת החל מ-20:25, ספורט1) לסגל לאחר חודש וחצי בו היה מושבת עקב ניתוח שעבר בבטן התחתונה, ינסה לחבל במאבק האליפות של מכבי חיפה, אוותה קבוצה אשר מגלה בו עניין ונגדה כבר כבש פעמיים בקריירה הקצרה שלו, כולל שער אחד שסגר עניין בסיבוב השני בליגה הסדירה. רגע לפני קבלת ההחלטה החשובה בנוגע לקריירה שלו, הוא ינסה להעלות את מניותיו עוד קצת וינסה לכבוש אולי את אחד משערי הפרידה שלו ממכבי פ"ת. על היד שלו מקועקעת עינו של אמו, כשאם יכבוש, הוא ינשק שוב את היד וייזכר בצוואה שלה לפני מותה: "החלום שלי שתצליח בכדורגל".

"אין ספק שתאי יצליח. יש לו בעיה בכדורגל הישראלי שהוא חושב על הקבוצה יותר מעל עצמו ולפעמים זה פוגע בו במספרים. זה שחקן שייתן 2000 אחוז בשביל הקבוצה שלו. בחו"ל מעריכים את זה קצת יותר. זה אחד השחקנים הכי אהובים שגדלו במכבי פ"ת והוא יישאר כזה. החלום? שהוא יחזור למכבי פ"ת, בין אם זה אחרי מסע אירופי או בין אם לעונת פרישה", אמרו השבוע במלאבס.

תאי בריבו, אור בלוריאן, ליאל עבדה, אייל גולסה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי