כבר לא המלך: לא בטוח שעונה נוספת באיינדהובן תעשה טוב לזהבי

ערן זהבי | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

אחרי 7 שנים בהן היה עם מעמד בלתי מעורער בקבוצותיו, הישראלי לא הכוכב של פ.ס.וו, אלא אחד השחקנים הטובים בה. הוא סיפק עונה 'סבבה' - לא כישלון ולא מעולה, ועלול לקחת סיכון אם ימשיך. מכבי ת"א תפנה?

(גודל טקסט)

לא קל לסכם את העונה של ערן זהבי בפ.ס.וו איינדהובן. האליפות הלכה, ליגת האלופות בסכנה וגם הרקורד האישי לא להיט – עשרה שערי ליגה בלבד ועוד שישה במסגרות האירופאיות. אלה מספרים שבליגה שזהבי הגיע ממנה להולנד, הליגה הסינית, הוא היה רושם לפעמים במחצית אחת. מצד שני, ובכן, הליגה הסינית. מה יש להוסיף?

אז איך נראתה העונה הראשונה של זהבי מזה שנים בליגה שבה אשכרה יש נבדל? כמו תמיד אצל זהבי, הכל שאלה של האם אתם ממחנה זהבי או ממחנה רק לא זהבי, להלן – רל"ז. כי אם אתם מהקבוצה הראשונה, הרי שתגידו שזו הייתה עונה מעולה. עשרה שערים באיינדהובן, חלקם הגדול פתחו בונקרים וסייעו לאגור נקודות, חגיגות מול אייאקס, מקום שני בליגה. באמת מעולה, בטח בהתחשב בקפיצה הגדולה שביצע זהבי ברמת הקושי בין הפארטיה בסין לבין הליגה בהולנד.

אבל אם אתם ממחנה רל"ז, יהיו הסיבות שלכם אשר יהיו – סביר שתתקשו למצוא יתרונות בעונה הזו. כולה עשרה שערים, רובם הגדול מול כל הכרונינגן האלה, ועם כל הכבוד לשלושה שערים מול אייאקס, פ.ס.וו לא הצליחה לאיים בשום שלב על האליפות. כולה מקום שני, וגם זה בכלל לא בטוח, כי אלקמאר שבמקום השלישי, רחוקה רק בנקודה אחת.

ערן זהבי | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

האמת, כמו תמיד, באמצע. באופן אישי אני חושב שהעונה של זהבי היא די סבבה, בטח לאור העובדה שארבע שנים לא שיחק כדורגל אמיתי, ולא היה חלק מקבוצה שכללה שחקני כדורגל אמיתיים. ופתאום למצוא את עצמך בליגה לא קלה, כשאתה לא אחד הכוכבים שלה אלא רק אחד השחקנים הטובים בה, כשפתאום אפשר להחליף אותך במחצית, כשפתאום אפשר להשאיר אותך על הספסל ואפילו לא לתת לך כמה דקות כמחליף – נדרשת המון עבודה מנטלית על עצמך.

בעצם, מאז התקופה שלו בפאלרמו – זהבי לא היה במצב שהוא לא "המלך". אנחנו מדברים על שבע שנים רצופות שבהן הוא נהנה ממעמד בלתי ניתן לערעור של השחקן הכי חשוב והכי טוב בקבוצה. המעמד הזה נקנה לו לא רק בגלל שפשוט היה יותר טוב משאר חבריו לסגל, אלא בעיקר בגלל היכולת שלו להבקיע במאני טיים ואין צורך לפרט יותר.

אז זהבי יכול להיות מרוצה – העונה שלו היא לא מעולה ולא כישלון. היא סבבה. השאלה שהוא צריך לשאול את עצמו בזמן הזה, רגע לפני גיל 34, היא – מה הלאה? עוד עונה בהולנד יכולה להיות סיכון עבורו מבחינה ספורטיבית ותדמיתית: זהבי הוא לא פרצוף לספסל, ובטח שלא בנוי להרכב השני. זה שהוא כבר לא צעיר לא אומר שהוא איבד את האופי שלו, וממש לא בטוח שעוד שנה באיינדהובן תעשה לו טוב.

ערן זהבי במדי פאלרמו | Tullio M. Puglia/Getty Images

נכון שיש לו חוזה לעוד שנה בקבוצה, אבל גם זה פתיר: כי אם מכבי ת"א אכן לא תזכה באליפות (כמו שנראה שיקרה, רגע לפני משחק העונה מול מכבי חיפה) – בשנה הבאה היא תחפש להחזיר לעצמה את הכתר בכל מחיר. ולחוזה של זהבי יש מחיר – שבוודאות יהיה נמוך יותר מהרעב שלו לקאמבק מזהיר רגע לפני תליית הנעליים המתקרבת.

ערן זהבי | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי