הזדמנות אחרונה להגיע לטופ? האופציות של סבוריט בעונה הבאה

אנריק סבוריט חוגג עם טל בן חיים | אודי ציטיאט

היעד הכי אטקטיבי, שיתוף פעולה עם ליגיונר, חזרה למועדון נעוריו, מעבר לטורקיה או אולי בכלל קבוצת הבת של זניט? יוכין עם המועדונים שיכולים להתאים למגן שהוכיח את עצמו במכבי ת"א וממתין להצעות

(גודל טקסט)

אנריק סבוריט מסיים שלוש שנים מוצלחות במכבי תל אביב והמגן השמאלי טרם חתם על חוזה חדש במטרה לבדוק אופציות בליגות בכירות יותר. הנה מספר אפשרויות אשר עשויות אולי להתאים לשחקן הנמרץ שהוכיח את עצמו במדי הצהובים, וראוי להזדמנות אחרונה לטעום כדורגל ברמה גבוהה על בסיס שבועי בגיל 29.

אוסאסונה

זו עשויה להיות האפשרות האטרקטיבית ביותר מבחינת סבוריט, אם וכאשר תגיע. הקבוצה הבכירה מאזור נבארה, הסמוך לחבל הבאסקים בו פתח אנריק את הקריירה במדי אתלטיק בילבאו, ידועה ברוח הלחימה, בלכידות בחדר ההלבשה ובקהל החם. נכון לעכשיו, המגן השמאלי המועדף של אוסאסונה הוא חואן קרוס, אשר הוחתם לפני שנה מאלצ'ה.

עונתו הראשונה בקריירה בליגה הבכירה לא מזהירה בשלב זה, והגיבוי היה מאנו סאנצ'ס הצעיר שהושאל מאתלטיקו מדריד. כאשר ההשאלה תסתיים, תחפש אוסאסונה אלטרנטיבה, ואולי אפילו מגן שמאלי פותח איכותי. סבוריט, אשר יהיה זמין כשחקן חופשי, עשוי להיות אטרקטיבי מאוד מבחינת המאמן יאגובה ארסאטה. 

חואן קרוס
חואן קרוס | Juan Manuel Serrano Arce / Contributor

ויאדוליד

הקבוצה של שון וייסמן סובלת העונה מחוסר יציבות בעמדת המגן השמאלי. נאצ'ו מרטינס, אחד השחקנים האהובים מבחינת האוהדים, כבר בן 32, וכושרו ירד באופן משמעותי. חוזהו מסתיים בעוד שנה, ולא בטוח שכדאי למועדון להאריכו – לכן הוא בהחלט צפוי לחפש אופציות אחרות. המגן השמאלי המחליף, אף הוא בן 32, הוא ראול גרסיה אשר נפצע בברכו בינואר וגמר את העונה – ולכן גם עתידו ממש לא ברור.

על מנת לפתור את הבעיה בעונה הנוכחית, החתימה ויאדוליד בהשאלה בפברואר את לוקאס אולאסה האורוגוואי מבוקה ג'וניורס, אך הוא לא יישאר במועדון. לפיכך, צפויים שינויים בסגל בעמדת המגן השמאלי, במיוחד אם הסגולים-לבנים יישארו בליגה הבכירה. נכון לעכשיו, זה עדיין ממש לא ודאי.

שון וייסמן | Angel Martinez/Getty Images

אספניול

האפשרות הזו נראית הרבה פחות ריאלית בשלב זה, אך היא עשויה להיות מסקרנת מאוד מבחינת סבוריט, אשר נולד בברצלונה וגדל במחלקת הנוער של אספניול. הקבוצה השניה מבירת קטלוניה הבטיחה את חזרתה למקום הטבעי בליגה הבכירה אחרי היעדרות בת שנה אחת, והיא עשויה לנסות לחזק את הסגל על מנת לתקוע בה יתד ללא בעיות. בתפקיד המגן השמאלי מככב כיום אדריה פדרוסה בן ה-22, כישרון מבריק שצמח באקדמיה של המועדון ותפס העונה מקום קבוע בהרכב. התוכים צופים לו עתיד מזהיר, והוא חתום בקבוצה עד 2023.

המגן השמאלי המחליף הוא דידאק וילה, סגן הקפטן בן ה-32 שגדל אף הוא בקבוצה, ונחשב בזמנו לכוכב עולה – עד כדי חתימה במילאן ב-2011. ההבטחה הזו לא התממשה, וכעת דידאק הוא בסך הכל שחקן מחליף בקבוצת נעוריו, אשר חוזהו מסתיים בעוד שנה. אם – וזה "אם" גדול מאוד, יוחלט בהנהלה שכדאי להחתים מגן שמאלי מחליף נוסף, סבוריט עשוי להיות אטרקטיבי.

אנריק סבוריט | אריאל שלום

איסטנבול בשקשהיר

הליגה הטורקית עשויה להיות מסקרנת יותר מבחינת סבוריט בהשוואה לליגת העל, וכדאי לשים לב לסוגיית המגנים השמאליים בסגל האלופה היוצאת. איסטנבול בשקשהיר, ששיחקה בשלב הבתים בליגת האלופות והשיגה ניצחון יוקרתי על מנצ'סטר יונייטד, הסתבכה העונה בתחתית, ויצאה רק לאחרונה מסכנת ירידה ממשית. המגן השמאלי הפותח של בשקשהיר הוא חסן עלי קלדירים בן ה-31 – שחקן מצוין עם עשרות הופעות בנבחרת טורקיה אשר הגיע לפני שנה בהעברה חופשית מפנרבחצ'ה. לרוע המזל, הוא סבל העונה מפציעות ומכושר לקוי – וגם כיום נעדר בשל פגיעה בכף רגלו.

לכן השתמשו המאמנים בבולי בולינגולי הבלגי-קונגולזי, בן דודו של רומלו לוקאקו, אשר הושאל בקיץ מסלטיק. לטורקים יש אופציה לרכוש את השחקן בן ה-25, ואם ישתמשו בה, הרי שלא יהיה צורך לחפש פתרונות אלטרנטיביים. עם זאת, במידה ולא יוחתם בולינגולי, הם עשויים להתעניין באפשרויות זולות ויעילות כמו סבוריט.

בולי בולינגולי, מרקוס ראשפורד
בולי בולינגולי, מרקוס ראשפורד | Matthew Peters / Contributor

סוצ'י

הרבה שמש, חוף הים השחור, אצטדיון חדיש שנבנה לקראת המונדיאל, ומועדון שהוקם על ידי השלטונות כדי לשחק באצטדיון הזה – ומשמש בפועל סוג של קבוצת בת של זניט. סוצ'י מהווה פרויקט יוצא דופן, עם המון כסף ואהדה מצד הממסד, ולכן כלל לא מפתיע שהיא מצליחה מאוד על הדשא עם סגל מלא בכוכבי זניט לשעבר. מחזור לסיום העונה בליגה הרוסית, היא נמצאת בדרך הבטוחה להעפיל לליגה האיזורית – המפעל הבינלאומי החדש של אופ"א.

בנסיבות אלה, קצת מוזר לגלות שאין לסוצ'י מגן שמאלי לקראת העונה הבאה, אך זו עובדה. סרגיי טרחוב, שאייש את המשבצת באופן כמעט קבוע, הוא מושאל מאורנבורג, ועתידו לא ברור. חוזהו של אלמיר נביאולין, שנחשב פעם להבטחה גדולה ברובין קאזאן והוחתם על ידי זניט אך נחלש ונעלם, מסתיים ביוני. המועדון צריך להשאיר אותם או לחפש אלטרנטיבות, והמאמן ולדימיר פדוטוב כבר הצהיר: "אם נעפיל לאירופה נזדקק לסגל עמוק מאוד". בקיצור, סוכנו של סבוריט ינהג בחוכמה אם יבחן את הכיוון הזה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי