זבנג וגמרנו: לאיפה נעלם ברנדלי קובאס, והאם מסוגל לחזור?

play
התלונן בסיום. קובאס | דני מרון
תקציר: ה.י.ק הלסינקי - מכבי תל אביב 5:0 03:21

חמישה משחקים עברו מאז הערב הקסום של ברנדלי קובאס מול מכבי חיפה והמאזן הדל שלו עומד על בישול בודד ובעיקר הרבה חילופים. האם ההולנדי שהצית לאוהדי מכבי ת"א את הדמיון ונעלם, יופיע הערב למשחק התחתית מול מ.ס. אשדוד (20:15, ספורט2), ומה חושבים עליו שחקני הקבוצה?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אי אפשר היה לפספס את הדו שיח שהתנהל מכיוון הספסל של מכבי תל אביב לעבר ברנדלי קובאס במשחק האחרון בהלסינקי. זה היה עוד לפני השער של גבי קניקובסקי שפתח את המשחק שהסתיים בחמישייה. מכבי תל אביב הייתה עדיין בלחץ בדקות הראשונות, בטח אחרי ההפסד למכבי נתניה בשבת שעברה. קובאס שיחק על הקו הימני, כרגיל, לא רחוק מהספסל, ואחרי פעולה לא טובה, ניתן היה לראות שמישהו העיר לו. קובאס השיב משהו, קצת בכעס, ומיד המשיך לשחק. כשקניקובסקי כבש את הראשון של מכבי תל אביב בדקה ה-28, ניכר שכל המשחק של מכבי תל אביב נרגע עד ההתפוצצות במחצית השנייה.

ברנדלי קובאס שחקן מכבי תל אביב מול לואיס קרלוס מוריו שחקן הלסינקי
קיבל מסר מהספסל. קובאס | רויטרס

ברנדלי קובאס לא סיים 90 דקות בפינלנד. כשהוחלף בדקה ה-77 נכנס אדוארדו גררו לעמדה שלו על הקו מימין ועשה יותר ממנו בדקות הספורות ששיחק. הפנמי סחט פנדל והיה יותר מסוכן. חמישה ימים קודם בתבוסה מול מכבי נתניה, פטריק ואן לוון הוציא את קובאס כבר בהפסקה. מכבי תל אביב הובילה 1:2, אבל המאמן שלה הרגיש רפיון גדול במשחק והוציא גם את קובאס וגם את דן ביטון.

שבעה משחקים יש לקובאס במכבי תל אביב. ארבע הופעות בליגת העל עם 226 דקות ושלוש בקונפרנס ליג בהן שיחק בסך הכל 162 דקות. בשורה התחתונה שיחק ב-388 דקות במדי הקבוצה והיבול שלו הוא בישול חשוב מאוד לגררו בשער שניצח את הפועל ירושלים בדקה ה-85 בבלומפילד. מעט מדי.

חודש ושבוע עברו מאז ההופעה ההיא של קובאס בהרכב הפותח של מכבי תל אביב במשחק מול מכבי חיפה. הופעה שהציתה את הדמיון של אוהדי מכבי תל אביב וזיכתה את קובאס גם בכתבה כאן ביום המשחק מול הפועל באר שבע תחת הכותרת "אהבה ממגע ראשון". דקות הפתיחה שלו כמחליף כמה ימים קודם מול אלשקרט הטריפו את החושים של האוהדים, אבל כשקובאס עשה כאב ראש לסאן מנחם מול מכבי חיפה, זה הספיק כדי להריץ בין האוהדים את הקביעה שיש להם את השחקן הכי טוב בליגת העל. מכבי תל אביב ניצחה את מכבי חיפה 1:2 ויצאה למשחק חוץ בטרנר מול הפועל באר שבע בדיוק לפני חודש ב-25 בספטמבר. היה ברור שרוני לוי יציב שמירה כפולה על קובאס. ההולנדי המתוסכל יצא בדקה ה-68 בחילוף של עדן שמיר אחרי משחק אישי רע. ההתלהבות הראשונית ממנו, כמעט חסרת התקדים, ירדה. מול לאסק לינץ באוסטריה קובאס שוב פתח ושוב הוחלף באמצע המחצית השנייה. תרומתו הייתה דלה מאוד. השיא כאמור היה במשחק הליגה הקודם מול מכבי נתניה כשואן לוון כבר הוציא אותו בהפסקה.

ברנדלי קובאס שחקן מכבי תל אביב
ברנדלי קובאס שחקן מכבי תל אביב | דני מרון

חמישה משחקים עברו מאז הערב הקסום של קובאס מול מכבי חיפה וכל שנותר הוא לחשוב מחדש האם מדובר בשובר השוויון שמכבי תל אביב קיוותה להנחית כאן. השחקן בעל השכר הגבוה ביותר בקבוצה, שהגיע כרכש שאמור לחבר את כל החלקים עם הניסיון שלו והיכולת אותה הציג בעיקר בהולנד לפני שעבר לאיחוד האמירויות.

בעוד שסטיפה פריצה התאקלם די מהר וכובש הרבה שערים, גבי קניקובסקי מסתמן כמניה בטוחה ואדוארדו גררו תמיד מסוכן כשהוא משחק, קובאס הוא עדיין חידה והוא חסר מאוד בפאזל שמכבי תל אביב רוצה להציג בחלק ההתקפי. הערב מול מ.ס. אשדוד יש לקובאס הזדמנות לסדר לעצמו את הסטטיסטיקה ולגלות יותר נוכחות על כר הדשא. רן בן שמעון מתכנן מערך של שלושה בלמים וקני סייף אמור לצאת הרבה קדימה על הקו השמאלי, כך שלקובאס אמור להיות הרבה שטח עד שיקבל את גיל כהן כבלם השמאלי בקו האחורי של אשדוד. אף שהוא ניחן בבעיטה עוצמתית, גולים עדיין אין לו מאז שנחת בישראל והשחקנים של מכבי תל אביב מאוד רוצים שהוא ייכנס לעניינים. "אין בכלל ספק שאנחנו צריכים את ברנדלי", אמר הבוקר שחקן במכבי תל אביב לקראת הערב. "כמו תמיד אף אחד לא יודע מי יפתח, אבל ברנדלי אמור לפתוח ואין אחד בקבוצה שלא רוצה לראות אותו נכנס לעניינים דרך שערים".

מכבי תל אביב מגיעה למשחק הערב מהמקום ה-12, משפט כמעט בלתי נתפס. המשחק מול מ.ס. אשדוד הוא משחק תחתית לכל דבר, אבל ברור שמכבי תל אביב שואפת למעלה ומסתכלת על הפועל באר שבע שפתחה כבר פער של 10 נקודות בתום שבעה מחזורים. מכבי חיפה תשחק במקביל ואם פטריק ואן לוון ושחקניו יאבדו עוד נקודות, זה עלול להוביל להחלטות דרמטיות. ברנדלי קובאס שהובא לישראל כדי לקחת אליפות עם מכבי תל אביב, צריך להופיע כי עד עכשיו אותה אהבה מהמגע הראשון של אוהדי מכבי תל אביב מסתכמת בסטוץ חד פעמי שאין לו המשכיות.