בודד באגף: בנז'מן מנדי יהפוך מאלוף עולם לאסיר עולם?

בנז'מן מנדי שחקן נבחרת צרפת | אימג'בנק GettyImages, Frederic Stevens

בנז'מן מנדי, האיש ש"שונא להיות לבד בבית", הפך את אחוזתו לזירת פשעי מין ששימשה על פי החשד ל-6 מקרי אונס. כך מצא עצמו אלוף העולם הצרפתי ואחד המגנים היקרים בהיסטוריה, כעבריין מין מושמץ באגף השמור בכלא בליברפול, ללא סיכוי לשקם את הקריירה ועם חשש למאסר עולם

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

זה היה אחד מרגעי האקסטזה הבלתי נשכחים של מונדיאל 2018. דידייה דשאן התייצב בחדר מסיבות העיתונאים במוסקבה וניסה לענות לשאלה הראשונה אחרי הניצחון על קרואטיה בגמר הגביע העולמי, כשלפתע פרצו שחקני נבחרת צרפת בשירה קצובה של שמו ומילאו אותו במים ושמפניה. המנצח על החגיגה, שנעמד על השולחן ללא חולצה והתמקד בהרטבת העיתונאים לפני שהורה על החלפת השיר, היה המגן השמאלי בנז'מן מנדי. אל הטורניר הגיע אחרי פציעת ברך קשה ובמהלכו קיבל רק 40 דקות כמחליף, אבל הוגדר כאחראי האווירה בנבחרת – "האיש שתמיד מסוגל להרים את המוראל".

כנראה שלא תמיד. שלושה חודשים מאחורי סורג ובריח מערערים על הקביעה הזו.

מי שהגיע למנצ'סטר סיטי כשחקן ההגנה היקר בהיסטוריה, יושב כעת "בודד ומדוכא" (כפי שצוטטו מקורביו בצרפת) כעבריין מין בתאו בכלא אלטקורס ליד ליברפול וממתין למשפט שצפוי להיפתח ב-24 בינואר, בזמן שתיקי האונס נגדו נערמים. אלוף העולם עוד עלול לסיים כאסיר עולם.

בנז'מן מנדי שחקן מנצ'סטר סיטי
יש לו סיבות טובות להסתתר. בנז'מן מנדי | אימג'בנק GettyImages, Laurence Griffiths

מאז שנרכש על ידי מנצ'סטר סיטי בסכום של כמעט 60 מיליון יורו בקיץ 2017 – אחרי עונה מרשימה במדי מונאקו שהסתיימה בזכייה באליפות צרפת ובזימון לסגל הנבחרת – מנדי בן ה-27 חווה נפילה עצומה שגם הזכייה במונדיאל לא הצליחה לרכך. הוא לא באמת התאושש מהפציעה הקשה בעונת הבכורה, מיעט לשחק והתקשה להתאקלם באנגליה. בימי הקורונה, הבעיות כבר הפכו פומביות.

אחרי שהסתבך עם החוק כאשר נהג ללא רישיון או ביטוח בלמבורגיני בשווי חצי מיליון יורו, הגיעה הפרת הנחיות באוקטובר שעבר, אז טען מנדי להגנתו כי שלושת אורחיו הגיעו ללא הזמנה. הוא הגדיל לעשות בערב השנה החדשה. בזמן של הגבלות קורונה מחמירות בבריטניה, כאשר חמישה מחבריו לקבוצה נדבקו בנגיף ולכן גם המשחק נגד אברטון נדחה, בחר המגן לקיים מסיבה בביתו, לכבודה אף שלח סרטון לסוכנות דוגמנות וביקש שיארגנו לו "כמה בחורות שיקשטו את האירוע".

לאחר שהמקרה פורסם, מנדי טען כי מי שנכח במסיבה היו בת זוגו, אחיינו ואחייניתו שחיים עמו בבית, והסביר שחברתו הזמינה עוד זוג חברים וגם שף. אלא שמחוץ לבית צולמו לא פחות משש בחורות נוספות. המגן הצרפתי התעקש כי אף אחת מהן לא נכנסה לבית, אם כי שכניו טענו אחרת וסיפרו לצהובונים בבריטניה על "מסיבה שנמשכה עד לשעות הקטנות של הלילה ומטח זיקוקים ארוך שוודאי עלה הון תועפות", כשאחד מהם הוסיף: "הוא אידיוט שהפר בצורה כל כך בוטה את ההנחיות".

פפ גווארדיולה רתח לאחר מכן ומנדי התנצל על הפגיעה בשם המועדון, אבל מסתבר שזה היה כאין וכאפס לעומת מה שהכין למנצ'סטר סיטי.

רכב משטרתי המביא את בנז'מן מנדי לדיון משפטי
כל הבקשות לערבות נדחו עד כה. בנז'מן מנדי מובא ברכב משטרתי לדיון הראשון | אימג'בנק GettyImages, Charlotte Tattersall

ב-26 באוגוסט הודיעה מנצ'סטר סיטי כי השעתה את אחד משחקניה בעקבות חקירה משטרתית ומעצר. תוך זמן קצר התברר כי מדובר במנדי, שנעצר יחד עם חברו לואי סאהה מאטורי (בן 40 מסיירה לאון; אין כל קשר לכדורגלן ששיחק במנצ'סטר יונייטד ופולהאם). תחילה סברו באנגליה כי יעביר את סוף השבוע בכלא וישוחרר, אבל כאשר התגלה כי החשדות נגדו כוללים ארבעה סעיפי אונס וגם תקיפה מינית, התמונה השתנתה.

התובעת סיפרה כי מנדי נעצר לראשונה כבר בנובמבר אשתקד בחשד לאונס, וכך גם חודשיים לאחר מכן, אבל שוחרר וחזר לשחק כדורגל. בתנאי הערבות שלו נקבע כי חל עליו איסור לארח מסיבות בביתו בפרסטברי, צ'שייר, אלא שבאותו שבוע בסוף אוגוסט הוא ארגן מסיבת יום הולדת לאחייניתו בהשתתפות 21 אנשים ואז נעצר שוב – בגין הפרת התנאים, אבל גם מקרה אונס נוסף. "הוא שונא להיות לבד בבית", ניסו לתרץ קרוביו את קיום המסיבה שעלתה ביוקר. לכן סורבו מאז שלוש בקשות לצאת בערבות והוא נותר כלוא כבר שלושה חודשים.

בשבוע שעבר, אחרי שהופיע לשימוע בווידאו ובקשתו נדחה בשלישית, מנדי גילה כי נוספו עוד שני סעיפי אונס לאישומים נגדו. מדובר כעת בשישה מקרי אינוס ומקרה אחד של תקיפה מינית, כשסך הכול יש ארבע מתלוננות (אחת מהן בת 17) לאירועים שהתרחשו כולם בביתו. השימוע הבא ייערך ב-22 בדצמבר ובו יישאל מנדי שוב האם הוא מודה באשמה או לא, כאשר המשפט יחל ב-24 בינואר.

כך, הכדורגלן שהרוויח 100 אלף יורו בשבוע וחי באחוזה מפוארת, מוצא עצמו בתא באגף השמור של כלא ידוע לשמצה בליברפול (מעל 330 תקריות בשנה האחרונה, כולל 36 בהן היה שימוש בנשק מאולתר) עם שכר אסירים שבועי של 8.20 יורו עבור עבודות כביסה, ייצור, מחזור וכו'. בכתבה של "הסאן" הוסבר: "כשמנדי הגיע, צוות בית הסוהר הבהיר לו כי ישהה באגף ה-VP לשמירה על ביטחונו, כמו עברייני מין נוספים שעלולים להיות מותקפים על ידי אסירים אחרים בשל אופי העבירות. אבל מכיוון שהאנגלית שלו לא טובה, הוא לא הבין וחשב שיועבר לאגף ה-VIP יחד עם מפורסמים אחרים. זו הייתה השכמה כואבת עבורו, לראות את הכלא מבפנים ולהבין עם מי הוא כלוא".

בנז'מן מנדי במדי מנצ'סטר סיטי
בית המשפט דחה את הבקשה לשחרור בערבות. מנדי | אימג'בנק GettyImages, Marc Atkins

מנדי ממשיך לטעון לחפותו ומקורביו אמרו לתקשורת הצרפתית: "מעולם לא ראינו אותו מתנהג בצורה לא נאותה כלפי אישה. נראה לכם שהוא יכול היה לבצע מעשים כאלו בנוכחות אחייניתו ובני משפחה נוספים שחיים בבית? באנגליה יש לא מעט שחקנים שנעצרו כך בהאשמות שווא".

אם יבחר לכפור באשמה בשימוע הבא, מנדי יוכל אפילו להיות מזוכה במשפט, כל עוד יציג כמובן ראיות התומכות בחפותו. מצד שני, הוא יהיה חשוף לעונש כבד יותר ומסתכן אפילו במאסר עולם בהנחה שיימצא אשם במשפט, אם כי במקרים דומים בעבר רוב העונשים נעו בין 5 ל-10 שנות מאסר. אדם ג'ונסון, שהיה שותף לאליפות של מנצ'סטר סיטי ב-2012 ושיחק גם בנבחרת אנגליה, נדון ל-6 שנות מאסר בגין קיום יחסי מין עם קטינה, ריצה מחצית מעונשו ושוחרר במרץ 2019. בכל אופן, הקריירה שלו הסתיימה עם ההרשעה ונראה כי זה יהיה גם גורלו של מנדי.

מנצ'סטר סיטי כבר לא מוכרת חולצות של מנדי ולמעשה מאז ההודעה בדבר מעצרו לא התייחסה אליו כלל, וגם בנבחרת צרפת לא הסכימו להגיב. בשנה הבאה, כשאלופת העולם תנסה להגן על התואר בקטאר, המגן הנשכח שלה יקווה אולי לראות אותה בטלוויזיה בכלא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי