נקודה למחשבה: מיכה יכול להפוך לרכש הכי חשוב של הפועל באר שבע

play
צובר ביטחון וחוזר לעצמו. דור מיכה | אתר רשמי, הפועל "ויקטורי" באר שבע
משקוף בכל צד: נקודה להפועל באר שבע בפתיחת הקונפרנס ליג 02:25

מחזיקת הגביע לא העזה מספיק באוסטריה, אך עצרה את רצף ההפסדים ונשארה בתמונת העלייה בקונפרנס. שרון ניסים התרשם מהתפקוד של שחקן העונה בעבר כמגן והתייחס למסע לשדרוג הסגל, בעוד נותר מודאג מהעובדה שרק זר אחד פתח ב-11, מהתלות בחטואל ומהחזרה לליגה

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע נחתה לפנות בוקר בישראל בתחושות מעורבות. היא לא הפסידה באוסטריה במשחק הראשון שלה בקונפרנס ליג וצברה נקודה חשובה שמאפשרת לה להמשיך לחלום על מאבק אמיתי ועל כרטיס לשלב הבא דרך המקום השני. עם זאת, עם קצת תעוזה ואומץ, הפועל באר שבע הייתה יכולה לקחת שלוש נקודות ולהשיג מקדמה אדירה להמשך.

אם לומר את האמת, מחזיקת גביע המדינה צריכה להסתכל למציאות בעיניים ולהודות שהיא לא הייתה הקבוצה הטובה במגרש, אלא לכל היותר שווה ליריבתה. האוסטרים לא הראו יכולות גבוהות במיוחד ולא ראינו אצלם שחקנים יוצאי דופן כאלו שצדו את העין. עיקר כוחה של אוסטריה וינה מגיע מהצטרפות מהקו שני של שחקני הקישור, שפעם אחר פעם איימו על שערו של גלזר שלרוב לא נזקק למאמץ מיוחד כדי לשמור על רשת נקייה. לכן, הפועל באר שבע צריכה לקוות שהמפגש ביניהן בטרנר, שינעל את שלב הבתים, יהיה בעל חשיבות לעלייה – כי במקרה כזה אין לי ספק שהפועל באר שבע תשכיל לנצח את יריבתה.

עומרי גלזר, שוער הפועל באר שבע
נקודה למחשבה בווינה. גלזר מתעופף | רויטרס

צריך לזכור שהפועל באר שבע עדיין עוסקת בשדרוג הסגל גם בימים אלו. חאתם עבד אלחמיד נשאר בארץ ומעמדו בקבוצה לא ברור, עילאי מדמון הושאל לבית"ר ירושלים, גם תומר יוספי יושאל ואנדרה מרטינס בדרך החוצה. עושה רושם שמסע הרכש של אליניב ברדה והפועל באר שבע עוד רחוק מסיום.

אתמול גם החילופים של ברדה, שבדרך כלל משפיעים, לא סייעו. בכלל, הימים הסוערים שעברו על רמזי ספורי כנראה עדיין משפיעים עליו, כי שלא כהרגלו הוא נכנס לא טוב למשחק ואיבד לא מעט כדורים. עדן שמיר, שעלה להופעת בכורה מחודשת, הביא מניסיונו, אבל הפועל באר שבע יכולה וצריכה לצפות ממנו גם לתרומה התקפית, כי צירופו לא פותר את בעיית האפרוריות בחוליית הקישור שמתקשה לבנות התקפות ולאיים על שער היריבות – שם באר שבע זקוקה לחיזוק איכותי יותר מכל. מחליף נוסף היה שגיב יחזקאל, שממשיך לדרבל עצמו לדעת ואופציית המסירה היא לא חלק מהלקסיקון שלו.

דור מיכה, שחקן הפועל באר שבע
צובר ביטחון וחוזר לעצמו. דור מיכה | אתר רשמי, הפועל "ויקטורי" באר שבע

בצד החיובי, נראה שברדה מצא את המקום הנכון לדור מיכה. מי שבעבר היה שחקן העונה בליגת העל, נמצא ככל הנראה בתקופה הטובה ביותר שלו מאז נחת בבירת הנגב. אתמול הוא תופקד באגף שמאל ומשם נכנס למרכז וחילק תופינים לכל המעוניין. זה יכול להיות הרכש הכי חשוב של הפועל באר שבע, כי ניכר שמיכה צובר ביטחון ממשחק למשחק וגם אתמול הוכיח שהוא יודע לעשות עבודת הגנה כשצריך.

בכל מקרה, ברדה יהיה חייב להתחזק בלפחות שני שחקנים איכותיים – במרכז המגרש ובכנף שמאל. נכון שרותם חטואל מככב וגם אתמול היה השחקן הכי מסוכן בבאר שבע, אבל לבד הוא לא יוכל לסחוב את כל הצד השמאלי ותחרות גם תוציא ממנו הרבה יותר. אתמול ברדה איחר בהחלפת חטואל, שכבר היה עייף וקבלת ההחלטות שלו הייתה בהתאם.

ומבלי ששמנו לב, אסטריט סלמאני הקוסוברי לא שיחק אתמול ולו דקה בפעם השנייה ברציפות. החלוץ הופך אט אט לשחקן ספסל, ויחד עם אנסה שלא פתח, לופס שלא היה כשיר לגמרי, ומרטינס שכלל לא נרשם בסגל לאירופה, הפועל באר שבע שיכלה לשתף אתמול שישה שחקנים זרים בהרכב הראשון, פתחה עם זר אחד בלבד. זה אומר שיש לה ישראלים טובים, אבל אין לה מספיק איכות בכל הנוגע לשחקנים הזרים.

רותם חטואל הפועל באר שבע
לא יכול לקחת עליו את כל צד שמאל. חטואל | רויטרס

עכשיו מתחיל הפינג-פונג האמיתי של באר שבע, המעבר בין הליגה לבין אירופה. ההפסד לאשדוד היה הראשון של הפועל באר שבע העונה בכל המסגרות, אבל מאז כבר היא סופרת שלושה משחקים רצופים ללא ניצחון ובליגה מחכה לה ביום ראשון הפועל תל אביב שקיבלה זריקת מרץ בדמות ניצחון ראשון והרבה רוח גבית.

לבאר שבע אסור לאבד נקודות בטווח הנראה לעין, ואם לא תתאפס על עצמה היא עלולה להישאר הרחק ממאבק האליפות בשלב מאוד מוקדם. המטרה של ברדה היא לשמור על פער נקודות סביר מהמוליכה עד סיום שלב הבתים, ואז לקבל קבוצה רעננה, מפוקסת ונטולת רוטציות לחלק המרכזי של העונה – וזה יקרה רק אם תנצח את הפועל תל אביב של קובי רפואה. קל זה לא יהיה.