MMA: הדרך של מוסאסי לאליפות מתחילה ב"בלאטור 185"

מוסאסיטוו
מוסאסי | צילום: טוויטר

ההולנדי, שערק באופן מפתיע מ-UFC, יערוך הלילה את קרב הבכורה בארגון מול שלמנקו הוותיק. האם הלוחם הקשוח יתקרב אל התואר? צחי בניטה מנתח

(גודל טקסט)
ב-16 בנובמבר ארגון "בלאטור" ישוב לישראל באירוע "בלאטור 188", אך הלילה (בין שישי לשבת) יתקיים בקונטיקט שבארצות הברית אירוע "בלאטור 185". הקרב המרכזי של האירוע הוא אחד הקרבות המסקרנים ביותר שנערכו בשנה האחרונה בארגון – קרב הבכורה של גגארד מוסאסי. ההולנדי נחשב לאחד הלוחמים הטובים ביותר בעולם למשקלו, ויפגוש את הסטרייקר הרוסי הוותיק אלכסנדר שלמנקו. 


מוסאסי היה צריך לקבל קרב על תואר האליפות ב-UFC, אך ברגע האמת החליט לוותר על היוקרה ועל מעמדו הבכיר וערק באופן מפתיע ל"בלאטור". יש יגידו בתזמון הגרוע ביותר מבחינתו, ויש יגידו בצעד גאוני.




באפריל 2017 ניצח מוסאסי ב-TKO את כריס ווידמן, האלוף לשעבר בקרב שנוי במחלוקת. מוסאסי אומנם הפסיד את הסיבוב הראשון אך הצליח לפגוע חזק בווידמן העייף והכבד. בסיבוב השני ההולנדי היה קרוב לסיים את הקרב ושלח בירכיות חוקיות לראשו את ווידמן, האחרון מנגד חשב שאלו היו לא חוקיות וניסה לזייף פציעה, מה שהטעה את השופט שעצר את הקרב. לאחר התערבות רופא וצפייה בהילוכים החוזרים, שם ראו בבירור שהמכות היו חוקיות, הקרב לא חודש ומוסאסי יצא כשידו על העליונה.


הבחור הנוצרי, שנולד בטהרן שבאיראן למשפחה ארמנית ועזב בילדותו להולנד, הביע את מורת רוחו מול קבלת ההחלטות של ה-UFC בבחירת הלוחמים לקרבות אליפות. מאחר ומוסאסי אף פעם לא היה דברן גדול מחוץ לכלוב, הוא חשב שזאת הסיבה שהוא נשאר מאחור ולא מקבל את קרב האליפות הנכסף.




ביולי השנה הוא לא נבחר להילחם על התואר הזמני, היו אלו וויטיקר ורומרו שנלחמו על התואר השני בחשיבותו במחלקה ועל הזכות להילחם נגד ביספינג. נראה שזה היה הקש ששבר את ההולנדי, ובעקבות האכזבה הזו הגיעה החתימה ב"בלאטור".


בהמשך וויטיקר זכה בתואר האליפות הזמנית לאחר ניצחון על רומרו אך נפצע והותיר את מייקל ביספינג, האלוף הרשמי, ללא יריב ראוי. את החלל הזה היה צריך למלא גגארד מוסאסי, אבל האחרון כבר לא היה תחת הארגון.


מוסאסי התאחד מחדש עם נשיא בלאטור והאיש החזק בארגון, סקוט קוקר, תחתיו נלחם בעבר בארגון "סטרייקפורס" – שם היה אלוף. בניגוד גמור לנשיא ה-UFC דיינה ווייט, אותו מרבית הלוחמים ב-UFC לא סובלים בלשון המעטה.


מוסאסי ושלמנקו. מתחממים לקרב (צילום: טוויטר)


אחד השיקולים לטענתו למעבר ל"בלאטור" הייתה ההזדמנות להילחם במשקלים שונים, מה שב-UFC לא האמינו. ב"בלאטור" הוא קיבל אישור לזכות בתארים במשקלים השונים בו זמנית, וזו המטרה המרכזית שלו.


המשוכה הראשונה של מוסאסי בארגון החדש לא תהיה קלה. אלכסנדר שלמנקו הוא האלוף לשעבר ונחשב לאחד הלוחמים הוותיקים והיציבים ב-MMA בשני העשורים האחרונים. "הילד" הרוסי בן ה-32, כבר בגיל 20 עלה להילחם בזירות ה-MMA ברוסיה ובגיל 21 כבר נדד לזירה הבכירה בברזיל. הוא מגיע כיום עם רצף של שישה ניצחונות וידיעה שניצחון בקרב הזה יביא אותו שוב לקרב על האליפות, תואר בו זכה ב"בלאטור" כבר ב-2013. שלמנקו ידוע כלוחם לא צפוי ואמן המכות בסיבוב. מה שבטוח, שניהם סטרייקרים ברמות הכי גבוהות, יתנו שואו ומצפה לנו קרב מהנה במיוחד.


הכותב הוא חבר פאנל בפודקאסט ה-MMA "עכברי הכלוב", ומנהל קבוצת הפייסבוק UFC & MMA ISRAEL.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי