שמעון גוש מזהיר את יריבו: כשאני נועל נגמר הסיפור

שמעון גוש
שמעון גוש | אלבום פרטי

לוחם ה-MMA הישראלי יעלה לזירת "בלאטור" ב-16 בנובמבר מול פרנסיסקו סילבה הברזילאי, ומספר על קריירה ארוכה והקושי להתפרנס מהענף בישראל. ראיון מיוחד

(גודל טקסט)

אירוע "בלאטור 188" שיתקיים ביום חמישי בהיכל "מנורה-מבטחים" יספק במה לא רק ללוחמים הבינלאומיים שינחתו בישראל במהלך השבוע, אלא ייתן הזדמנות ללוחמים הישראלים להראות את יכולותיהם על הזירה הגדולה בעולם. שמעון גוש (39) הוא אחד מלוחמי ה-MMA הוותיקים בארץ, והוא יתמודד מול פרנסיסקו "צי'קאו" סילבה הברזילאי.

גוש ( 1.78 מ', 77 ק"ג ומאזן 2:8) החל להתאמן באיגרוף תאילנדי בגיל 14, ובעקבות ההתעניינות הרבה ב-MMA החליט לעבור להתאמן בג'יו-ג'יטסו אצל איציק פרנקו בהדר יוסף ולאחר מכן אצל עידו פריינטה והוא בעל חגורה שחורה בג'יו-ג'יטסו ברזילאי. למרות שגוש זכה בתארים בתחרויות בינלאומיות באיגרוף תאילנדי וג'יו-ג'יטסו ברזילאי, הוא החליט לעשות שינוי ולעבור לענף האומניות לחימה המשולבות: "ה-MMA משך אותי יותר והרגשתי שזה הענף שאני צריך להיות בו".

הקרב המקצועני הראשון של הלוחם הישראלי היה בשנת 2000 בתל אביב, שם זכה באליפות ישראל, לאחר מכן נלחם באירוע "דזרט קומבאט" שנערך בישראל ומשם החל גוש להתחרות בקרבות בינלאומיים: "לאחר הקרבות בארץ החלטתי לצאת לקרבות בחו"ל וניצחתי את הלוחם הרוסי, מיכאל מליוטן, בליגת M-One Challenge. ב-2013 יצאתי להתחרות בפראג מול דויד קוזמה, לוחם שלא הפסיד חמש שנים עד שהוא פגש אותי. ניצחתי אותו בסיבוב הראשון בנוק-אאוט טכני".

הלוחם הישראלי יכנס לזירה ב"בלאטור 188" מול סילבה הברזילאי (מאזן 20:1:20), ובעקבות כך גוש מתכונן זמן רב ובאינטנסיביות: "אני נלחם מול לוחם ותיק ומנוסה בעל חגורה שחורה בג'יו-ג'יטסו ברזילאי ואלוף בקפוארה. כבר תקופה ארוכה שאני מתאמן שלוש פעמים ביום על כוח וטכניקה, ועובד על שיטות כדי להפתיע אותו בזירה. לאחרונה חזרתי להתאמן ב'סוקו ג'ים' של עידו פריינטה, הוא עוזר לי לשפר את ההיאבקות שלי".

שמעון גוש בעוד נעילה אדירה (אלבום פרטי)
שמעון גוש בעוד נעילה אדירה (אלבום פרטי)

להיות לוחם MMA  זה לא קל במציאות הכלכלית בישראל. כמו לא מעט מהלוחמים בארץ, גם גוש נאלץ בעבודה נוספת להיותו לוחם מקצועני: "חיי האישיים מעורבים בספורט בצורה עמוקה, וכל היבט בחיים שלי קשור ל-MMA. בישראל קשה להסתדר בלי ספונסרים, לא קל לעבוד ולהתאמן באותה העת. הענף בישראל מתחיל לצמוח לאט לאט, אבל בלי ספונסרים שירימו את הענף זה יהיה קשה להתקדם. אם 'בלאטור' לא היו מגיעים לארץ וחיים גוזלי שמקדם את הספורט הזה בארץ, יהיה קשה להתקדם בצורה משמעותית".

הקרב מול סילבה ב"בלאטור 188" מהווה עבור הלוחם הישראלי ציון דרך בקריירה הארוכה שלו: "זו הרגשה מאוד מספקת להיות חלק מאירוע כזה יוקרתי. אני תמיד שואף להתקדם, ומתמיד בכל צעד שאני בוחר לעשות בקריירה שלי. כל ניצחון זה קידום עבורי, וזה מה שהולך לקרות גם ב'בלאטור'. מפה אני שולח מסר לסילבה: ברגע ששמעון תופס נגמר הסיפור".

כששמעון נועל נגמר הסיפור (אלבום פרטי)
כששמעון נועל נגמר הסיפור (אלבום פרטי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי