גוזלי: "לראשונה בתולדות הענף אבא ובן עולים יחד בליגות הגדולות"

חיים גוזלי
חיים גוזלי | יח"צ

בפעם הראשונה בהיסטוריה של ה-MMA יעלו מחר לזירה אב ובנו יחד. זה יקרה כשחיים גוזלי ובנו אביב בן ה-17 וחצי יתחרו (כל אחד בנפרד) בהיכל מנורה מבטחים, באירוע השלישי שנערך בארץ. גוזלי האב: "אנחנו פרטנרים"

(גודל טקסט)
אין ענף ספורט בעולם שצומח וגדל לאחרונה כמו ה-MMA (אומנויות לחימה משולבות). מדובר באחד התחומים הבולטים בספורט העולמי בשנים האחרונות, ואולי המדובר ביותר.


למה בעצם זה קורה? ולמה דווקא עכשיו? בעיקר משום שחלק ניכר מהפעילים בתחום הבינו משהו חשוב: שיחסי ציבור טובים הם בעצם הכל. וככה קיבלנו לוחמים כמו קונור מקגרגור, ג'ון ג'ונס ואחרים. פתאום הספורט הפך להיות יותר נגיש לקהל הרחב, ולא רק כאמנות לחימה נטו. הרי כבר מזמן לא מדובר בקידות של כבוד וקאטות, אלא בידור להמונים של ממש.


שני ארגונים מובילים כיום את הענף: הראשון הוא ללא ספק ה-UFC, ואחריו בלאטור (Bellator). שניהם כבירים, ולכל אחד יש את הכוכבים שלו. למזלנו, בלאטור אוהבים את ישראל ומחר יגיעו לאירוע ה-209 שיתקיים בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב. זוהי הפעם השלישית שהם מגיעים לארץ, ועל סמך האירועים הקודמים, מחכה לנו אירוע מדהים, שאחד מרגעי השיא שלו יהיה קרב אליפות העולם במשקל נוצה בין פטריסיו "פיטבול" (מאזן קרבות 4:27) לעמנואל סאנצ'ס (4:17).


A father and son take to the cage on the same night for the first time in Bellator history!#Bellator209 on @paramountnet next Friday, November 16th! pic.twitter.com/B2GfPDbiUZ

— Bellator MMA (@BellatorMMA) 9 בנובמבר 2018


אבל כמו בכל מקום בעולם, גם לנו יש את הנציגות שלנו, ובהיכל יוצגו מחר מגוון רחב של לוחמים ישראלים, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות. את מירב תשומת הלב תרכז מחר משפחת גוזלי, כשהאלוף הישראלי ובכיר המשתתפים חיים גוזלי (מאזן קרבות 5:8) יתמודד מול ריאן קוטור (6:11), במקביל לכניסתו לזירה של בנו, אביב גוזלי.


בעוד גוזלי האב מחפש נקמה על ההפסד לקוטור ב-2017 במדיסון סקוור גארדן בניו יורק, ייחשב בנו לצעיר המשתתפים כשיעלה לזירה בגיל 17 וחצי בלבד ויעשה היסטוריה קטנה, כשבפעם הראשונה יעלו להתחרות אב ובנו באותו קאדר.


חיים גוזלי, אתה מתרגש?

"כן. פעם ראשונה בהיסטוריה של הספורט שאבא ובן עולים יחד בליגות הגדולות. יש התרגשות בזה שאנחנו עושים משהו בפעם הראשונה. התאמנו יחד לקרב, אבל כמו פרטנרים ולא כמו מורה ותלמיד. עבדנו ביחד, אף על פי שלשנינו יש מאמנים נפרדים. נסענו ביחד למיאמי, ל'אמריקה טופ-טים', למחנה אימונים, ואחר כך גם לרנזו גרייסי ולג'ון דנבר כדי להתמקד על בריחי רגליים. אחר כך עשינו ביחד את המשך האימונים בארץ".


פעם שלישית שבלאטור בישראל. במה זה כרוך?

"יש הרבה דברים ומשתנים. אני אחראי על כל הלוחמים, בדיקות רפואיות וכו', אז אני עובד פי עשרה מכל לוחם אחר. זה קצת כמו להיות גננת, כי יש ביטולים ולוחמים שלא עושים את הבדיקות כמו שצריך. עד שאירוע כזה יוצא לפועל, יוצאת לי הנשמה". 


Bellator 209 November 15 Tel-Aviv Israel
Present:
@haimgozali @ryandcouture@patriciopitbull@matadorsanchez
@philmrw @vadimnemkov
And all the best Israeli fighter!!!
For discount tickets contact me or go https://t.co/XnDA7wC6UGpic.twitter.com/mv8uT9z0y1

— Haim Gozali (@Haim_Gozali) 30 באוגוסט 2018


מה יהיה שונה הפעם?

זה מתחיל בזה שכל הישראלים עושים קרבות בינלאומיים. יש לנו לוחמים מברזיל, ארה"ב, רוסיה, רומניה קפריסין ולטביה, אז זה יהיה אירוע של ישראל נגד העולם.


גוזלי נגד קוטור, סיבוב שני.

"כן. בפעם הראשונה הפסדתי לו בניו יורק בנקודות אחרי שלושה סיבובים. השנה הוא יקבל גוזלי חדש. הבאתי מומחה ספורט בשם ישראל הלפריי, שעבד עם נבחרות אולימפיות בקנדה ובאוסטרליה. הוא צפה בכל הקרב הקודם ובנה לי תוכנית אימונים מפורטת. הבאתי גם פסיכולוג ספורט שעובד עם כל שחקני ה-NFL במיאמי ולימד אותי איך לנתק הכול ולחשוב נכון".


איך לדעתך ייראה העתיד של אביב?

"אלוף עולם בבלאטור". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי