לוחם MMA איראני יתחרה נגד בן שימול: "לשבור את הטאבו"

רזה מדאדי
רזה מדאדי | Michael Campanella/Getty Images

בקרב שצפוי להיערך בנובמבר הקרוב בשבדיה, רזה מדאדי יתחרה מול הישראלי במטרה להעביר מסר לעולם: "לא צריך לערב בין פוליטיקה לספורט, נראה ששני ספורטאים יכולים להתחרות ולעזוב בתור חברים"

(גודל טקסט)

שגיא מוקי לא רק הפך לאלוף העולם באוגוסט האחרון בטוקיו, אלא ביחד עם הג'ודאי האיראני סעיד מולאי הפכו השניים לפורצי דרך. אחרי שנאלץ האיראני להחרים את הקרב נגד הישראלי, ויתר על ההזדמנות להיות אלוף עולם ובסופו של דבר גם החל בתהליך היפרדות מאיראן ובמשחקים האולימפיים בקיץ הבא ישתתף כפליט תחת הדגל של הוועד האולימפי ודיבר על רצונו לפגוש בעתיד את מוקי, לו הוא פירגן על הזכייה, וישראלים אחרים כמובן, כעת מתייצב לצדו שם לוחם MMA איראני.

רזה מדאדי, איראני שמתגורר בשבדיה, טען כי הוא מתכוון לחזור מפרישה במטרה "לשבור את הטאבו" ולהילחם בשטוקהולם בנובמבר הקרוב במשה בן שימול. מדאדי פרש רק במאי האחרון והוא מודע להשלכות של קרב נגד יריב ישראלי, אבל טען: "לא אוכל יותר להגיע לאיראן, אבל אני חייב לשבור את הטאבו לפני שאני פורש מהענף. הסיפור של מולאי בחצי גמר אליפות העולם נגד שגיא מוקי לקח אותי צעד קדימה לקראת החלטה שהגיע הזמן לסיים עם זה. נעביר מסר לעולם בשטוקהולם – לא צריך לערב בין פוליטיקה לספורט. נראה לעולם ששני ספורטאים יכולים להתחרות גם אם יש הבדל של גזע, דת או בחירות פוליטיות – ולעזוב את האירוע בסיומו בתור שני חברים".

מדאדי בן ה-36, שהיה ידוע בכינוי "הכלב המשוגע", ביקש שהקרב לא יכלול בעיטות או אגרופים במטרה שלא יישפך דם במהלך הקרב והמסר לעולם יועבר בצורה נקייה וללא כל סימני אלימות, אלא ספורטיביים בלבד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי