קיריליוק זכתה באליפות העולם, בטורקיה תקפו: "מחבלת"

אנסטסיה קיריליוק
אנסטסיה קיריליוק | באדיבות התאחדות אילת

מאמנת וחברת ועדה כתבה בנוסף באינסטגרם למאמנה של הספורטאית שהוא "פשיסט", סגן נשיא התאחדות האו-שו בטורקיה טען: "ההפסד נבע משופטים הנגועים בגזענות". תלונה הוגשה להתאחדות הבינלאומית

(גודל טקסט)

שוב תקרית מאוד לא נעימה הקשורה אך ורק לכך לעובדה שמדובר בניצחון של ספורטאי ישראלי. הפעם ניצבה במוקד אנסטסיה קיריליוק שזכתה בתואר אלופת העולם באו-שו (קונג פו), באליפות שנערכה בשנחאי, סין, אחרי שגברה על מתחרות רבות וחזקות.

לאחר שקיריליוק זכתה במדליית הזהב, התאחדות האו-שו פרסמה פוסט מפרגן ובו תמונה של האלופה הטרייה בביצוע אחד התרגילים. על אותו פוסט ראתה לנכון להגיב גם חברת המשלחת הטורקיה, פטמה אקיוז, שהיא גם מאמנת וחברת הוועדה הטכנית של התאחדות האו-שו הטורקית, שבתגובתה כינתה את אנסטסיה "מחבלת" ואת מאמנה צבי זבירין "פשיסט".

בנוסף, סגן הנשיא של ההתאחדות הטורקית אף הגדיל לעשות ופרסם ראיון מקיף באתר הרשמי של ההתאחדות הטורקית בו הוא מסביר שההפסד של הספורטאית הטורקיה נבע משופטים הנגועים בגזענות כלפי העם הטורקי וזה בעצם מה שאפשר לספורטאית הישראלית לנצח.

חשבון האינסטגרם והתגובה הקשה של המאמנת הטורקית

התאחדות האו-שו הישראלית הפועלת במסגרת התאחדות "אילת" לענפי הספורט התחרותיים שאינם אולימפיים וההתאחדות גינו התנהגות לא ספורטיבית ובלתי מכבדת זו ולכן הגישו תלונה רשמית להתאחדות האו-שו הבינלאומית, בבקשה לנקוט פעולות כנגד התנהגות בלתי הולמת זאת.


קיריליוק ומדליית הזהב (באדיבות התאחדות אילת)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי