סערה באיראן: המדליסטית האולימפית ברחה מהמדינה ותקפה את הממשל

קימיה אליזדה זנורין
קימיה אליזדה זנורין | אינסטגרם

קימיה אליזדה זנורין (21), שזכתה במדליית ארד בטקוואנדו באולימפיאדת ריו (2016), כעסה על בכירי המדינה שהודו בהפלת מטוס עם אוקראינים. דוברת משרד החוץ של ארה"ב בירכה, הספורטאית תייצג מדינה אחרת בטוקיו?

(גודל טקסט)

 שוב לא שקט באיראן. קימיה אליזדה זנורין, המדליסטית האולימפית היחידה של המדינה, פרסמה "מכתב פרידה" מהמדינה ברשתות החברתיות, תקפה את הממשל על "צביעות" והודיעה כי היא עוזבת את המדינה לצמימות. הפוסט זכה לקרוב לחצי מיליון לייקים.

"האם עלי להתחיל עם שלום או תנחומים", כתבה בת ה-21 בפתח דבריה. אליזדה לא חשפה לאן היא הולכת, אולם סוכנות הידיעות האיראנית של ארגון ISNA דיווח כי נסעה להולנד, כפי שדווח גם ב-AFP. בכתבה צוטט מאמנה של אליזדה באומרו שהיא נפצעה ולא תגיע למשחקים לקראת אולימפיאדת 2020 בטוקיו. לפי ISNA, עליזה כן תנסה להתמודד באולימפיאדת 2020 בטוקיו אך תייצג מדינה אחרת. עוד לפי הדיווח, עליזדה הבטיחה לעם האיראני כי תמיד תישאר "ילדה של איראן".

ההודעה הגיעה יממה לאחר שבכירי איראן הודו בכך שהפילו מטוס נוסעים אוקראיני והרגו 176 אנשים דקות לאחר המראתו משדה התעופה הבינלאומי של טהרן בשל "טעות אנושית" במחשבה שמדובר במטוס צבאי.

אליזדה האשימה את ממשלת איראן ב"שקר" ו"אי צדק" כלפי ספורטאים איראניים והוסיפה שכל מה שהיא רוצה זה "להמשיך בטאקוונדו, שיהיה לי ביטחון ואוכל לחיות חיים מאושרים ובריאים".

היא זכתה במדליית ארד בטקוונדו באולימפיאדת 2016 בריו דה ז'נרו. לדבריה היא לבשה לפי קוד הלבוש של הממשלה כולל כיסוי הראש. עבדולקרים חוסינזאדה מהפרלמנט האיראני תקף את הרשלנות שאפשרה ל"הון אנושי חשוב" לברוח. בהודעה בטוויטר, דוברת משרד החוץ של ארה"ב, מורגן אורטגוס, בירכה על החלטתה של אליזה. "היא דחתה את דיכוי המשטר נגד נשים, ערקה לחיים של ביטחון, אושר וחופש. איראן תמשיך לאבד נשים חזקות יותר אלא אם כן תלמד להעצים אותן ולתמוך בהן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי