השתווה לשומאכר: אליפות שביעית ללואיס המילטון בפורמולה 1

לואיס המילטון חוגג | Mario Renzi - Formula 1/Formula 1 via Getty Images

הבריטי ניצח בגרנד פרי בטורקיה, וכך השתווה לנהג הגרמני האגדי. זוהי האליפות הרביעית ברצף לנהג בן ה-35 והשביעית ברצף למרצדס, ששברה את השיא ליצרניות

(גודל טקסט)

לואיס המילטון רשם היום (ראשון) הישג היסטורי, כשניצח בגרנד פרי בטורקיה וזכה באליפות הפורמולה 1 לשנת 2020. זו האליפות השביעית של הבריטי בן ה-35 ובכך השתווה לנהג האגדי, מיכאל שומאכר, בטבלת הזכיות היוקרתית. המילטון מחזיק גם בשיא הניצחונות במירוצים, שיא הזינוקים מהפול פוזישן, שיא הנקודות וההופעות בפודיום, ולפחות מבחינה סטטיסטית, לואיס המילטון הוא הגדול מכולם.

האלוף המכהן דיבר בעיניים דומעות על קבוצתו: "אני חייב לומר תודה ענקית לכל החבר'ה שנמצאים כאן, ולכל האנשים שנמצאים במפעל, לא הייתי יכול להשיג שום דבר מהדברים שהשגתי לולא הצטרפתי לקבוצה המדהימה הזו"

זו האליפות הרביעית ברצף של המילטון, ואם יזכה גם בעונה הבאה, ישווה עוד שיא של שומאכר שזכה בחמש אליפויות רצופות בין 2000 ל-2004. בנוסף, נרשמה היסטוריה גם בגזרת יצרי המכוניות, כאשר מרצדס השלימה שבע עונות ברציפות במקום הראשון ובכך עקפה את פרארי שזכתה בשש אליפויות ברצף מ-1999 עד ל-2004.

"לא הייתי יכול להשיג שום דבר מהדברים שהשגתי לולא הצטרפתי לקבוצה המדהימה הזו" | Bryn Lennon/Getty Images

מי שהחל את הרצף הנוכחי של מרצדס היה המילטון עצמו עם שתי זכיות רצופות ב-2014 ו-2015. ניקו רוזברג הגרמני המשיך עם זכייה ב-2016 ולאחריו החל המילטון את הרצף המופלא שנמשך היום, ומי יודע מתי ייעצר. המילטון הספיק לחלוף השנה על פני שומאכר גם בטבלת הניצחונות במירוצי פורמולה 1 וכעת הוא עומד לבדו במקום הראשון עם 94 כאלו.

לואיס המילטון מתרגש | Joe Portlock – Formula 1/Formula 1 via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי