קנזס סיטי ניצחה את פילדלפיה 35:38 וזכתה בסופרבול

קנזס סיטי צ'יפס זוכה בסופרבול | GettyImages, Ezra Shaw

פטריק מהומס נפצע, קנזס סיטי פיגרה בעשר נקודות, אבל הקוורטרבק חזר והוביל את הצ'יפס לניצחון 35:38 ולזכייה שנייה בסופרבול בארבע שנים. משחק גדול לג'יילן הרץ בצד המפסיד, טענות בפילדלפיה להחלטת שיפוט שהכריעה את ההתמודדות

(גודל טקסט)
קנזס סיטי צ'יפס זוכה בסופרבול
איזה סופרבול אדיר. הצ'יפס חוגגים | אימג'בנק GettyImages, Ezra Shaw

זה היה סופרבול דרמטי, מהטובים יותר שראינו בשנים האחרונות. פילדלפיה איגלס וקנזס סיטי צ'יפס סיפקו באריזונה דרמה הוליוודית, בסיומה ניצחו הצ'יפס 35:38 וזכו בסופרבול השני שלהם בארבע השנים האחרונות.

המשחק היה הפכפך. פילדלפיה שלטה בקצב ונראתה בדרך לזכייה, מה גם שפטריק מהומס נפצע בשלהי המחצית הראשונה. הוא חזר לאחר ההפסקה והפך פיגור דו ספרתי לניצחון גדול. מבחינת האיגלס, עונה גדולה הסתיימה עבורם באכזבה רבתי, במיוחד עבור הקוורטרבק ג'יילן הרץ, שרשם משחק אדיר והיה זוכה בוודאות ב-MVP במקרה של ניצחון. מהומס קטף את התואר במקומו.

לפני ההתמודדות נערך טקס מרגש לכבוד דמאר המלין, שחקן בפאלו בילס שכמעט איבד את חייו על המגרש לפני חודש וחצי במשחק מול סינסינטי.

רבע 1: 7:7

הצ'יפס זכו בהטלה ובחרו להגן תחילה. האיגלס, כמו שעשו בכל העונה, ניהלו דרייב קטלני כבר בפתיחה. ג'יילן הרץ מסר והגיח, ולבסוף נכנס לאנדזון – 0:7 לפילדלפיה.

הצ'יפס הגיבו במהירות. פטריק מהומס פתח היטב עם גיחה שאותתה שהוא מתגבר על פציעת הקרסול שלו, אייזיאה פאצ'קו רץ היטב עם הכדור והמהלך הסתיים עם מסירה של הקוורטרבק לטראוויס קלסי – 7:7.

קנזס סיטי עצרה את האיגלס ומהומס קיבל שוב את הכדור והתקדם באמצעות שיתוף הפעולה עם קלסי. האיגלס עצרו את הצ'יפס הפעם לפני האזור המסוכן, והריסון באטקר החטיא שער שדה מ-42 יארד – עדיין שוויון וזו גם הייתה תוצאת הסיום של הרבע.

רבע 2: 14:24 לפילדלפיה

איזו פתיחה. הרץ מסר לייזר ל-45 יארד, איי ג'יי בראון תפס באנדזון – 7:14, היתרון חוזר לפילדלפיה.

האיגלס היו במומנטום, עצרו את הצ'יפס והחזירו את הכדור לידיהם, אבל אז קרתה להרץ תקלה. הוא הגיח קדימה, שמט את הכדור וניק בולטון תפס אותו ורץ 36 יארד לאנדזון – 14:14.

הרץ והאיגלס התעשתו והשתמשו בעיקר ברגליים כדי לפלס דרך לכיוון האנדזון של הצ'יפס. בסיום עוד דרייב מבריק הקוורטרבק שוב מצא את "הרשת" – 14:21.

בדרייב הבא מהומס ניסה למסור, רץ ונפל על הקרסול הפצוע. הכדור חזר לאיגלס בזמן שהוא מקבל טיפול על הספסל. הרץ קידם את פילי למרחק של שער שדה, וג'ייק אליוט השחיל את הכדור בין הקורות – 14:24 לפילדלפיה בהפסקה.

מופע המחצית: ריהאנה

רבע 3: 21:27 לפילדלפיה

מהומס חזר והוביל את הצ'יפס לכיוון הקו של האיגלס. אחרי דרייב מושלם סגר אייזיאה פצ'קו עניין – 21:24, והצ'יפס לגמרי במשחק.

האיגלס שלטו בשעון והמשיכו להתקדם, אבל הגנת הצ'יפס בלמה אותם והם הסתפקו בשער שדה של אליוט – 21:27 בסיום הרבע השלישי.

רבע 4: 35:38 לקנזס סיטי

מהומס הצעיד את הצ'יפס קדימה, בעוד האיגלס מאבדים ריכוז בהגנה. בסיומו של המהלך מסר מהומס לקדריוס טוני – וקנזס סיטי עולה ליתרון ראשון במשחק, 27:28.

האיגלס איבדו שליטה. הרץ לא הצליח להשלים דרייב ופילדלפיה בעטה כדי להרחיק. טוני השתלט על הפאנט (כדור ההרחקה) ורץ כמעט כל הדרך לאנדזון. מהומס מסר לסקיי מור – ופתאום זה 27:35 לקנזס סיטי כשעל השעון פחות מ-10 דקות.

הרץ הבין שזה הזמן למהר, ניהל דרייב מוצלח, מסר לדוואנטה סמית' ל-46 יארד ושוב, כמו בפתיחה, חדר בעצמו לאנדזון – 33:35. האיגלס הלכו על המרה של שתי נקודות והרץ נכנס – 35:35.

קנזס סיטי קיבלה את הכדור עם הזדמנות להוריד את השעון ולהכריע את ההתמודדות. סדרת דרייבים ראשונים במסירה ובריצה, כולל גיחה מופלאה של מהומס וריצה מצוינת של ג'ריק מקינון שנעצר ממש לפני קו היארד האחד כדי להוריד זמן מהשעון ולא לאפשר לפילדלפיה להגיב, אפשרה להריסון באטקר לבעוט את שער השדה המנצח. כל זה קרה לאחר הנפת דגל שנויה במחלוקת על עבירה הגנתית של האיגלס. כך או כך, באטקר השחיל את הבעיטה, הצ'יפס ניצחו 35:38 וזכו בסופרבול שני בארבע שנים.

מספרים

קנזס סיטי: פטריק מהומס השלים 21 מ-27 ניסיונות המסירה שלו ל-182 יארד עם שלושה טאצ'דאונים. אייזיאה פצ'קו הגיח ל-76 יארד וטאצ'דאון.

פילדלפיה: ג'יילן הרץ מסר ל-304 יארד וטאצ'דאון והגיח לשלושה טאצ'דאונים כשהוא רושם 70 יארד על הקרקע. 100 יארד באוויר לדוואנטה סמית', 96 יארד וטאצ'דאון לאיי ג'יי בראון.