הכי גדול בתולדות פוטבול המכללות: ניק סייבן פורש מאימון

המאמן שזכה שש פעמים באליפות ה-NCAA עם אלבמה (ושבע בסך הכול) יורד מהקווים אחרי 28 שנים. דיון סנדרס: "פוטבול המכללות איבד את ה-GOAT"

(גודל טקסט)
ניק סייבן
| אימג'בנק GettyImages, Ryan Kang

הוא נחשב לאחד המאמנים הגדולים בתולדות פוטבול המכללות, וכמעט בכל הדירוגים העוסקים בנושא הוא מגיע למקום הראשון. ניק סייבן, שזכה שבע פעמים באליפות, שש מתוכן עם אלבמה, הודיע על פרישה.

סייבן בן ה-72 השלים את עונתו ה-17 עם הקרימזון טייד, שהפסידו למישיגן בחצי הגמר. ב-17 השנים הללו הוא סיים עם 201 ניצחונות, הכי הרבה למאמן של מכללה אחת מלבד בר בריאנט (232 ניצחונות).

הוא היה בתפקיד המאמן הראשי 28 שנים ב-NCAA בשתי תקופות שונות – ב-1995 החל את דרכו במישיגן סטייט ועבר ל-LSU, עימה זכה באליפות הראשונה שלו ב-2003. קריירת המכללות נקטעה ב-2005, כשאימן את מיאמי דולפינס למשך שנתיים ולא נחל הישגים. סייבן שב למכללות, הפעם לאלבמה, והשלים עימה שש זכיות ב-11 שנים, בין 2009 ל-2020.

"פוטבול המכללות איבד את ה-GOAT", צייץ כוכב העבר ומאמן קולורדו בולדר בהווה דיון סנדרס. מארק אינגרם, לשעבר הרץ האחורי של ניו אורלינס, כתב: "תודה שהאמנת בבחור צעיר מפלינט, מישיגן. עזרת לי להיות אלוף במגרש ויותר חשוב, אלוף בחיים שבחוץ".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי