מקול קורא הלילה: קנזס סיטי שוב זכתה בסופרבול

קנזס סיטי צ'יפס הפכה לקבוצה הראשונה מאז 2005 שזוכה פעמיים ברציפות בסופרבול, לאחר ניצחון 22:25 על סן פרנסיסקו עם טאצ'דאון של מקול הארדמן שלוש שניות לסיום ההארכה, בסופרבול דרמטי במיוחד בלאס וגאס

(גודל טקסט)
פטריק מהומס וקנזס סיטי צ'יפס חוגגים זכייה בסופרבול
פטריק מהומס וקנזס סיטי צ'יפס חוגגים זכייה בסופרבול | אימג'בנק GettyImages, Steph Chambers

19 שנים זה לא קרה – עד שבא פטריק מהומס. הקוורטרבק של קנזס סיטי צ'יפס הוביל אותה לניצחון דרמטי 22:25 על סן פרנסיסקו פורטי ניינרס בהארכה ולזכייה שנייה ברציפות של איזושהי קבוצה ב-NFL לאחר קרוב לשני עשורים.

זה לא היה משחק גדול, אבל סופרבול הוא סופרבול. סן פרנסיסקו שלטה במחצית הראשונה, איימה לסגור את הסיפור, והצ'יפס הצליחו להישאר על הרגליים, להתכופף ולא להישבר. הם השוו שלוש שניות לסיום הזמן החוקי, ניצחו בהארכה והמאמץ השתלם כשהפכו לקבוצה הראשונה מאז ניו אינגלנד של עונות 2003-2004 שזוכה פעמיים ברציפות בתואר.

זה נראה תחילה כמו משחק שהולך לכיוון של הפורטי ניינרס. סן פרנסיסקו שלטה, הכתיבה את הקצב ועלתה ליתרון 0:10, אבל אם תתן הזדמנויות לפטריק מהומס וטראוויס קלסי – הם יקחו אותה בשתי הידיים, תרתי משמע. הקוורטרבק והטייט אנד חברו לדרייב מנצח, שבסיומו מקול מסר מהומס לטאצ'דאון למקול הארדמן שלוש שניות לסיום ההארכה – וניצח את המשחק.

מהומס זכה בתואר ה-MVP של הסופרבול בפעם השלישית בקריירה.

רבע 1: 0:0

פתיחה טובה של ברוק פרדי והניינרס, עם סדרת מסירות של הקוורטרבק וריצות טובות של כריסטיאן מקאפרי, אבל הרץ האחורי, שלא מרבה לטעות, שמט את הכדור והצ'יפס השתלטו על הפאמבל. הניינרס עצרו את פטריק מהומס והצ'יפס מיד והחזירו לעצמם את השליטה.

המשחק המשיך להיות עצבני, כששתי הקבוצות לא הגיעו לאיום משמעותי עד סיום הרבע, אז העבירו הניינרס שוב הילוך והתקדמו לכיוון האנדזון של הצ'יפס. הרבע הסתיים ללא נקודות.

רבע 2: 3:10 לסן פרנסיסקו

הניינרס נעצרו וג'ייק מודי ניסה את שער השדה הארוך בהיסטוריה של הסופרבול. הוא השחיל את הכדור מ-55 יארד היישר בין הקורות – 0:3 לסן פרנסיסקו.

מהומס חימם מנועים. מסירה אדירה למקול הארדמן ל-53 יארד הכניסה את הצ'יפס לעמדה מצוינת, אבל אייזיאה פצ'קו איבד את הכדור והניינרס שוב זכו בו.

השליטה של סן פרנסיסקו המשיכה. התקפת הצ'יפס לא החזיקה את הכדור במגרש, והניינרס שחקו את ההגנה של קנזס סיטי. אחרי מהלך אדיר מסר דווקא ג'אוואן ג'נינגס למקאפרי, שחתך היישר לאנדזון – 0:10 לניינרס.

הצ'יפס היו חייבים להיכנס לקצב לפני ההפסקה, ומהומס הניע את הגלגלים והתקדם לכיוון האנדזון של הניינרס, שעצרו אותו לפני שהספיק לייצר מהלך לטאצ'דאון. הריסון באטקר העלה את קנזס סיטי על הלוח עם שער שדה – 3:10 לסן פרנסיסקו.

רבע 3: 10:13 לקנזס סיטי

הצ'יפס פתחו עם הכדור, אבל השמטה נוספת של פצ'קו הנוראי הובילה להפסד של יארדים, ולאחר מכן זרק מהומס את הכדור לידיים של ג'אייר בראון מסן פרנסיסקו.

קנזס סיטי המשיכה לזייף ולא הצליחה לייצר מהלכים. מהומס לקח את העניינים לידיים ולרגליים, התחיל לרוץ בעצמו ולהתקדם. לאחר שמודי שבר את שיא המרחק לשער שדה בסופרבול, באטקר אמר 'אני יודע יותר טוב' והשחיל כדור מ-57 יארד – 6:10 לסן פרנסיסקו.

האם המומנטום במשחק השתנה? הצ'יפס קיבלו את הכדור, לא הצליחו לייצר מהלך, אבל בבעיטת ההרחקה ריי ריי מקלאוד שמט את הכדור, קנזס סיטי השתלטה ומהומס הוא לא האיש שיאבד הזדמנות כזאת. מסירה למרקז ואלדז-סקנטלינג – ופתאום קנזס סיטי ביתרון. 10:13 לצ'יפס.

רבע 4: 19:19

הניינרס, שהיו משותקים לחלוטין מתחילת המחצית, החלו לחזור לעצמם. סדרת מסירות של פרדי העבירה את הכדור עמוק לחלק המגרש של הצ'יפס. קייל שנאהאן החליט במהלך נועז ללכת על דאון רביעי ותפיסה של ג'ורג' קיטל השאירה את הכדור בידי הניינרס. מסירה של פרדי לג'נינגס החזירה את הניינרס ליתרון – 13:16 לסן פרנסיסקו לאחר שבעיטת הבונוס נחסמה.

מהומס וקלסי "הזיזו את השרשראות" והתקדמו במגרש. פצ'קו, שעד כה היה לו משחק מזעזע, נכנס לעניינים גם הוא, אבל הצ'יפס לא הצליחו לחדור לאנדזון והסתפקו בשער שדה – 16:16. על השעון נותרו 5:46 דקות.

הניינרס הלכו בכל הכוח על התואר. פרדי ומקאפרי ניהלו את הדרייב הבא בקור רוח ואכלו זמן מהשעון. הצ'יפס הצליחו לעצור אותם, אבל מודי הכניס את הבעיטה מ-53 יארד – 16:19 לסן פרנסיסקו, 1:53 דקות לסיום.

מהומס וקלסי החליטו שהם לא מפסידים, לפחות לא בזמן החוקי של המשחק. השניים סידרו לבאטקר ניסיון לשער שדה קל והוא לא אכזב – 19:19. הולכים להארכה.

הארכה: 22:25 לקנזס סיטי

הפורטי ניינרס זכו בכדור, וכשנראה היה שהם לא מצליחים לממש את היתרון הצ'יפס ביצעו עבירה שהותירה את הכדור בידיהם. הם הגיעו סמוך לאנדזון, אבל הסתפקו בשער שדה – 19:22. יספיק?

הצ'יפס היו זקוקים לפחות מיארד אחד בדאון רביעי. מהומס הצליח להשיג אותו והמשחק המשיך. הוא הגיח לשתי ריצות משמעותיות בדרייב וקירב את קנזס סיטי לאנדזון. טאצ'דאון מנצח את המשחק, וזה בדיוק מה שמהומס עשה – מסירה להרדמן, קנזס סיטי מנצחת 22:25.

מספרים

קנזס סיטי: מהומס מסר ל-333 יארד, שני טאצ'דאונים ואיבוד והגיח ל-66 יארד. קלסי קטף 10 כדורים ל-93 יארד.

סן פרנסיסקו: פרדי סיים עם 255 יארד וטאצ'דאון. מקאפרי הגיח ל-80 יארד והוסיף 80 יארד באוויר עם טאצ'דאון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי