בריידי הלהיב את ניימאר ולברון: "אחד ההישגים הגדולים בתולדות הספורט המקצועני"

טום בריידי | Patrick Smith/Getty Images

הגדול מכולם זכה בסופרבול בפעם השביעית בקריירה וכבר הבהיר שיחזור בעונה הבאה: "אתם כבר יודעים את זה". מהומס: "הרבה זמן לא הביסו אותי ככה". וגם: העימות והציוץ שנמחק אחרי המשחק

(גודל טקסט)

טום בריידי עשה זאת שוב. בגיל 43, הקוואטרבק הגדול ביותר בהיסטוריה של ליגת הפוטבול האמריקאית, צירף סופרבול שביעי לאוסף כשהוא מוביל את טמפה ביי ל-9:31 מרשים על האלופה לשעבר, קנזס סיטי ומי שסומן להיות יורשו בעתיד, פטריק מהומס.

כזכור בריידי עזב בתחילת העונה את הקבוצה שבמדיה כיכב במשך 20 עונות, ועימה זכה בשש אליפויות מאז שבחרה בו בדראפט 2000, הניו אינגלנד פטריוטס, וגרם לרבים להרים גבה בכל הנוגע ליכולת שלו להוביל קבוצה לאליפות ללא המאמן המיתולוגי, ביל בליצ'ק. אך ביחד עם רוב גרונקובסקי שחזר מפרישה וסגל עמוס כוכבים, בריידי סיים ערב כמעט מושלם עם 3 מסירות טאצ'דאון ו-21/29 מסירות ל-201 יארדס, בדרך לזכייה בסופרבול השביעי בקריירה וב-MVP של המשחק הגדול בפעם החמישית.

ההתקפה של טמפה עבדה מצוין כשגם גרונקובסקי ולאונרד פורנט כיכבו, אך דווקא ההגנה גנבה את ההצגה כשעצרה את ילד הפלא, מהומס, על 26/49 (270 יארדס) ו-2 איבודי כדור. טרביס קלסי רץ 133 יארדס ב-10 תפיסות אך זה לא הספיק לצ'יפס, שירדו מובסים, והשאירו את הבאקנירס לחגוג לעיני 7,500 אוהדים שהגיעו למשחק הביתי הראשון בתולדות הסופרבול, ולזכייה הראשונה של הבאקס משנת 2003.

כבר בתום המשחק, אחד הספורטאים הגדולים בכל הזמנים הבהיר שיחזור לעונה ה-22 שלו ב-NFL, בה יחגוג 44, וינסה לזכות בפעם השמינית: "כן, אנחנו נחזור בעונה הבאה. אתם כבר יודעים את זה" ולאחר מכן, כרגיל, החמיא לחבריו: "נהדר לראות שחקנים גדולים עושים מהלכים גדולים. אני אוהב לראות מה הם עושים ומוסיפים לקבוצה. גרונק הוא בלתי ייאמן, כחבר, שחקן, חבר לקבוצה וכישרון עם מוסר עבודה. בראון עשה הכל נכון מאז שהוא הגיע לפה, ולאונרד פורנט פשוט עשה עונה מדהימה, הכל מהכל, מזל שהשגנו אותו".

גם 'גרונק' החמיא בסיום לחברו טוב על עונת הבכורה המושלמת בטמפה, בצל המגפה העולמית: "בכל הכנות, זה אחד ההישגים הגדולים בתולדות הספורט המקצועני".

בריידי גם הספיק להתעמת גם טיירן מת'יאו במלך המשחק, עימות שגרר הרבה תגובות לאחר מגן. מת'יאו עצמו אמר בסיום בציוץ שלאחר מכן נמחק: "הוא קרא לי בשם שאני לא אחזור עליו, אבל כמובן שהתקשורת זרקה אותי מתחת לגלגלים כאילו עשיתי משהו או אמרתי משהו. תחזרו למשחקים הקודמים שלי נגד בריידי, נתתי לו המון כבוד. תסתכלו על הראיונות שלי אליו, אני נתתי כבוד".

הגיבור המפסיד של הערב, מהומס אמר: "הם הביסו אותנו טוב. הכי טוב שהביסו אותי מזה תקופה ארוכה".

בריידי סחט מחמאות ושבחים מרחבי העולם, כשגם לברון ג'יימס וניימאר לא הצליחו להישאר אדישים לערב ההיסטורי של מי שנחשב לגדול בכל הזמנים בתחומו. ניימאר הסתפק בטום בריידי – אגדה, בעוד הכוכב של הלייקרס סיפק שרשרת ציוצים כאחרון האוהדים: "שבע חתיכות לבריידי! טומפה ביי. אם אתה יודע – אתה יודע, דיבורים של הגדול בכל הזמנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי