היסטוריה: ארטיום דולגופיאט זכה במדליית זהב בהתעמלות!

אלוף אולימפי שני בתולדות ישראל אחרי גל פרידמן באתונה 2004: המתעמל הישראלי בן ה-24 סיים ראשון עם ציון של 14.933 וחתום על המדליה השלישית באולימפיאדה הנוכחית וה-12 בתולדות המדינה. התקווה הושמעה בטוקיו

(גודל טקסט)

התקווה הושמעה בטוקיו: ארטיום דולגופיאט העניק היום (ראשון) למדינת ישראל מדליית זהב שנייה בהיסטוריה וראשונה אחרי גל פרידמן באתונה 2004. המתעמל בן ה-24, פעמיים סגן אלוף העולם, חתום על המדליה השלישית של ישראל באולימפיאדה הנוכחית וה-12 בתולדות המדינה.

צפו בבנט מברך את ארטיום

דולגופיאט עלה לגמר תרגיל הקרקע בטוקיו אחרי שסיים ראשון את שלב המוקדמות עם ציון מרשים של 15.200 וכשהוא הפייבוריט לזכייה על פי כל סוכניות ההימורים. בתרגיל הגמר הבוקר קבע ציון של 14.933 שהבטיח לו את מדליית הזהב ההיסטורית, על אף שריי ספאטה הספרדי השיג ציון זהה, אבל היתרון היה לזכות הישראלי שביצע תרגיל בדרגת קושי גבוהה יותר. ספאטה הסתפק בכסף, הסיני רוטנג שיאו עם הארד.

דולגופיאט בן ה-24 הוא כבר מזמן מומחה עולמי לתרגילי קרקע, ובכל זאת כאמור נותר יחסית בצל. מדליית כסף באליפות העולם במונטריאול 2017 פתחה עבורו את הדרך. אחריה הייתה גם מדליית כסף באליפות העולם בשטוטגרט 2019. באליפות אירופה שנערכה במרסין שבטורקיה בשנת 2020 זכה בזהב בקרקע ובארד בסוס הקפיצות, והיה למתעמל הראשון אי פעם של ישראל אשר זוכה בשתי מדליות באותה אליפות אירופה. ועכשיו הוא גם אלוף אולימפי. איזה רגע מרגש.

ארטיום דולגופיאט | LIONEL BONAVENTURE/AFP via Getty Images
ארטיום דולגופיאט | JEFF PACHOUD/AFP via Getty Images
ארטיום דולגופיאט | Jamie Squire/Getty Images
ארטיום דולגופיאט | LOIC VENANCE/AFP via Getty Images

מהלך הגמר

דולגופיאט, המועמד המוביל לזהב בגמר הקרקע, עלה רביעי עם דרגת קושי גבוהה וסיפק שתי נחיתות לא חלקות, גם אחרי טריפל צוקהארה. הוא גם יצא קלות מהמזרן, אבל סיים עם נחיתה מושלמת וזכה לציון המצוין 14.933 – בזהה לספרדי ריי ספאטה, אך בזכות דרגת הקושי העדיפה על התרגיל שביצע, שובר השוויון לטובת הישראלי.

ארטיום דולגופיאט | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

אחד משני היריבים העיקריים של דולגופיאט היה ניקיטה נגורני הרוסי, שהיה הראשון להתחרות הבוקר בגמר (קבע 15.066 במוקדמות) ואחרי הסלטה הראשונה מעד ויצא אל מחוץ למזרן. הוא המשיך לטעות ונראה שהסיכוי שלו למדליה אבד. הציון: 13.066. לעומתו, ריי ספאטה הספרדי, הציג תרגיל מצוין, כמעט ללא טעויות ונראה שהבטיח מקום בצמרת וכאמור קיבל גם הוא את הציון 14.933, אולם נמצא בנחיתות לעומת הישראלי.

יריב נוסף שאיים על מדליית הזהב הוא הקוריאני סונגיון ריו (15.066 במוקדמות), שגם הוא נצמד לרמה הלא גבוהה של התחרות ויצא בשלב מסוים מהמזרן עם שתי הרגליים, מה שעלה לו בהורדה של 0.3 נקודות. הציון: 14.233. למעשה, לאחר התרגיל שלו הבטיח דולגופיאט מדליה היסטורית ורק המתין לדעת באיזה צבע.

הסיני רוטנג שיאו היה גאה בתרגיל שלו, אחרי הופעה מרשימה, אבל דרגת הקושי שלו הייתה רק 6.2 ולכן גם התוצאה הסופית נמוכה יותר. הציון: 14.766. כרגע: דולגופיאט לפחות עם מדליית הכסף.

אחרון עלה הקזחי מילאד קארימי, שלמרות דרגת קושי יחסית גבוהה של 6.4, יצא גם הוא עם שתי הרגליים מהמזרן (הורדה של 0.3) ולא סיכן את הפודיום. הציון: 14.133. דולגופיאט אלוף אולימפי. יש מדליית זהב לישראל!

ארטיום דולגופיאט | Maja Hitij/Getty Images
ארטיום דולגופיאט | aurence Griffiths/Getty Images
ארטיום דולגופיאט | aurence Griffiths/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי