חולם לעשות היסטוריה: מסע ההגנה של דולגופיאט על הזהב מתחיל

play
ארטיום דולגופיאט בגמר תרגיל הקרקע באליפות אירופה | אימג'בנק GettyImages, GABRIEL BOUYS/AFP
פרו-פלסטינים מפגינים בפריז נגד השתתפות ישראל באולימפיאדה 01:48

אחד המועמדים הישראלים למדליה יתחרה מחר (שבת, החל מ-12:00) בשלב המוקדמות וינסה להתברג בגמר. הפציעות ישפיעו או שנראה שוב את גרסת טוקיו?

(גודל טקסט)

הדבר האמיתי מתחיל. אחרי שטורניר הכדורגל ועוד מספר תחרויות יצאו לדרך בפריז, החל ממחר (שבת) יחלו כמה מהתחרויות הקלאסיות והמוכרות של האולימפיאדה, כולל אחת התחרויות הכי מסקרנות מנקודת מבט ישראלית.

ארטיום דולגופיאט, מדליסט הזהב מטוקיו, יחל החל מהשעה 12:00 באולם בברסי את המסע להגנה על התואר כשיתחרה בשלב המוקדמות של התעמלות הקרקע. כדי להתברג בגמר שייערך רק כעבור שבוע, יצטרך דולגופיאט להתברג בין שמונה המתעמלים עם התוצאות הטובות ביותר במוקדמות.

מדובר במשימה לא פשוטה בהתחשב בשנה האולימפית המאתגרת שחווה דולגופיאט. ההכנה שלו לפריז קיבלה תפנית שלילית בעקבות פציעות בכף הרגל ולאחר מכן בגיד אכילס, והגעתו לפריז התאפשרה רק בזכות טיפולים וזריקות.

כעת, בגיל 27, הוא רוצה לעשות היסטוריה. אחת כזו הוא ירשום בכל מקרה, כשיהפוך לישראלי הראשון שמקבל את הזכות להיאבק על מדליית הזהב האולימפית שלו, אחרי לגל פרידמן וללינוי אשרם לא הייתה את הפריבילגיה הזו.

המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט
המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט | אימג'בנק GettyImages, GABRIEL BOUYS/AFP

האם דולגופיאט מסוגל לשחזר את הדומיננטיות האדירה מטוקיו, או מהשיא אליו הגיע עם זכייה במדליית הזהב באליפות העולם דווקא ב-7 באוקטובר אשתקד?

הדרך לשם תהיה קשה וגם חלק מהמתחרים הישירים מגיעים בכושר טוב בהרבה, אבל דולגופיאט כבר הוכיח אופי מיוחד, ורוצה להפוך למתעמל קרקע השני בלבד אי פעם שזוכה במדליית זהב בשתי אולימפיאדות רצופות (ז'ו קאי הסיני עשה זאת בבייג'ינג 2008 ובלונדון 2012). הישג כזה בוודאי יוכל לקבע את מעמדו כגדול הספורטאים האולימפיים של ישראל בכל הזמנים.

עוד באותו נושא: ארטיום דולגופיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי