דרך קשה למדליה: וולצ'ק וראשוני פותחים את תחרות הג'ודו

play
יכולת טובה. ראשוני | רויטרס
מאמן הנבחרת האולימפית של ישראל גיא לוזון 01:59

וולצ'ק יפגוש את קיצ'וקה (שבת, החל מ-11:00) ועשוי להמשיך לקרב מול אלוף העולם. ראשוני חולמת על הפתעה מול יריבה עדיפה

(גודל טקסט)

אין ספק שאחד הסיפורים הגדולים של המשלחת הישראלית לפריז, היא נוכחותו של מאמן נבחרת הגברים בג'ודו, אורן סמדג'ה. אחרי ששכל את בנו הבכור עומר ז"ל שנהרג בקרבות בעזה, המאמן הוותיק החליט להצטרף לנסיעה אחרי לבטים קשים והחל ממחר (שבת) חמשת הג'ודאים שלו ינסו להעלות לו חיוך.

ראשון יעלה למזרן בסביבות השעה 11:00 ים וולצ'ק (קטגוריית משקל עד 60 ק"ג), הג'ודוקא הצעיר ביותר בנבחרת (רק בן 21), שאולי לא נחשב למועמד למדליה אבל מסוגל להפתיע. וולצ'ק יפתח הופעותיו בפריז עם קרב נגד ארנולד קיצ'וקה הקונגולזי, עליו הוא על פניו אמור לגבור.

אם וולצ'ק ינצח, בשלב הבא (החל מ-17:00) ימתין לו קרב מאתגר מאוד מול גיורגי סרדלשווילי מגאורגיה, אלוף העולם. וולצ'ק כבר ניצח את סרדלשווילי האיום השנה (וגם הפסיד בשני קרבות בעבר), כך שגם הפעם הכל פתוח מבחינתו.

ים וולצ'ק ג'ודאי ישראלי (בכחול)
היה קרוב למדליה. וולצ'ק (בכחול) | אימג'בנק GettyImages, KARIM JAAFAR/AFP
הג'ודוקא הישראלית שירה ראשוני, טוקיו 2020
הג'ודוקא הישראלית שירה ראשוני, טוקיו 2020 | רויטרס

גם נבחרת הנשים תחל להתחרות, כששירה ראשוני (עד 48 ק"ג) תעלה למזרן. זו האולימפיאדה השלישית של ראשוני בת ה-33, ואחרי שבטוקיו הפסידה בקרב המכריע על הארד, היא תחל את דרכה בפריז בקרב קשה מול אביבה אבוז'קינובה הקזחית, פעמיים מדליסטית הארד באליפות העולם ואחת הטובות בקטגוריית המשקל שלה.

ראשוני ניצחה את אבוז'קינובה פעמיים בעבר, לאחרונה ב-2022, והיא לא תמהר להרים ידיים. אם תנצח היה תעבור לשלב הבא (החל מ-17:00) ותהיה בעמדת טובה לעלות לכל הפחות לרבע הגמר.

עוד באותו נושא: פריז 2024, שירה ראשוני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי