משה פונטי בריאיון: "הנבחרת חזקה, אנחנו שווים שתי מדליות לפחות"

play
פיטר פלצ'יק עם מדליית ארד, אליפות אירופה בג'ודו 2018, לצדו משה פונטי | ברני ארדוב
פרו-פלסטינים מפגינים בפריז נגד השתתפות ישראל באולימפיאדה 01:48

רגע לפני שתחרויות הג'ודו בפריז יוצאות לדרך, יו"ר האיגוד מרים ציפיות, ובונה על הנוכחות המחזקת של אורן סמדג'ה: "עצם זה שהוא כאן יגרום לכולם לתת מעצמם יותר. מסוגלים למדליות אישיות"

(גודל טקסט)

גם הערב (שישי) כפי שהוא נוהג לעשות בכל משחקים אולימפיים, משה פונטי לא יגיע לטקס הפתיחה. יו"ר איגוד הג'ודו מכיר היטב את ההמולה סביב הערב הזה, והוא משתדל להימנע מכך. אחד החניכים שלו, פיטר פלצ'יק, נבחר להיות אחד מהשניים שיישאו את הדגל הערב על הסירה בנהר הסן, ופונטי שבדרך כלל חרד למנוחה של הספורטאים שלו, יודע שלפלצ'יק יש מספיק זמן להתאושש כי התחרות שלו תהיה רק בסוף השבוע הבא.

פונטי שמע אתמול על ההגרלות, לא התעמק בהן יותר מדי והשאיר את ההתעסקות בכך למאמנים, אבל מה שברור לו הוא ש"מדובר בהגרלות קשות, אבל יש לנו נבחרת חזקה, ואני מאמין בכל אחד מ-12 הספורטאים שלנו כאן. ההגרלה אולי לא נוחה לאף אחד, אבל עדיין אני מצפה מכל אחד להמשיך מעבר לסיבוב הראשון".

אנחנו יממה לפני תחילת התחרויות בג'ודו. מה הציפיות שלך הפעם? בטוקיו זכינו רק במדליה קבוצתית אחת ביום האחרון.

"התחרותית הקבוצתית הפעם לא תהיה פשוטה, כי נראה שנצטרך לפגוש את צרפת אם נעבור את מונגוליה, וזו באמת הגרלה קשה. הפעם לא כדאי לחכות ליום האחרון כדי לעשות מדליה. בניגוד לטוקיו, אני מקווה שנזכה בשתי מדליות בשבוע הקרוב. אנחנו מסוגלים לכך. לא אבכה או אתלונן אם תהיה מדליה אחת, אבל המטרה היא שתי מדליות בלי קשר לתחרות הקבוצתית".

משה פונטי, יו
| ניב אהרונסון

איך התחושות אצל הספורטאים?

"תחושות טובות. הם מאמינים בעצמם, ואנחנו מאמינים בהם. הם מתאמנים כמו שצריך והאבטחה מסביב חזקה. שום דבר לא צריך להטריד אותם. מה שחשוב אלו התוצאות וההישגים ופחות התחושות. אני חושב שאנחנו יכולים לעשות את זה".

עד כמה הנוכחות של אורן סמדג'ה כאן הייתה חשובה לך?

"היה לי חשוב מאוד ואני שמח שאורן איתנו. עצם זה שהוא נוכח עם הג'ודאים שלו וגם ליד הבנות, זה משהו שנותן הרבה כוח לכולם. אני עדיין לא ידוע אם הוא יעמוד על המזרן עצמו בתחרויות אם שיאפשר זאת לאחד המאמנים האחרים, אבל מה שהוא יחליט – אני מאחוריו. אני בטוח שעצם הנוכחות שלו כאן תסייע לכל אחד מהספורטאים לתת עוד יותר כדי להצליח".

האם להערכתך האלג'ירי יתחרה מול טוהר בוטבול?

"אני מעריך שלא, אבל בוא נחכה ונראה. מה שיהיה, יהיה. עדיף שטוהר יתחרה וייכנס לעניינים עם ניצחון, אבל מה שיחליט אותו ג'ודוקא זה כבר עניין שלו".

עוד באותו נושא: משה פונטי, פריז 2024

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי