תקווה לעוד שתי מדליות: ראובני וקנטור עלו לחצי הגמר

play
ישמור על המקום בצמרת? תום ראובני | רויטרס
שרון קנטור גולשת רוח ישראלית 01:00

שני גולשי הרוח בשיוט העפילו לשלב הבא אחרי שסיימו במקום השני בדירוג הסופי. ראובני לאחר 13 שיוטים, קנטור אחרי 14 בפער ענק מהמקום השני

(גודל טקסט)

המסע הישראלי לעבר המדליות במרינה במארסיי נמשך היום (חמישי) כששרון קנטור ותום ראובני סיימו את שיוטי היום האחרונים במקום השני והבטיחו את הכרטיס לחצי הגמר מהמקום השני בתחרות גלשני ה-iQFOiL, לקראת יום שישי המכריע.

קנטור סיימה שנייה אצל הנשים, מקום שהבטיח לה עלייה לחצי הגמר, ואילו ראובני במקום השני בדירוג הכללי ובמרחק שלוש נקודות מהמקום הראשון שמבטיח מדליה, כל זאת לאחר 13 השיוטים בשלב המוקדם. לשניהם היו אמורים להמשיך לעוד שני שיוטים, אבל הוחלט להפסיק את השיוטים היום ותמונת העלייה לחצי הגמר הוכרעה באופן רשמי.

נסביר: הראשון/הראשונה בתום סדרת השיוטים עולה אוטומטית לגמר, מה שמבטיח למעשה מדליה כי בגמר יש רק שלושה משתתפים. מקומות 2-3 בדירוג הכללי עולים אוטומטית לחצי הגמר ומקומות 4-10 עולים לרבע. מבין משתתפי הרבע, רק עוד שניים מצטרפים לחצי הגמר. מבין ארבעת המשתתפים בחצי הגמר, שניים עולים לגמר ומתחרים עם המדורג ראשון על צבע המדליות.

תקצירים ודיווחים בזמן אמת: הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט

שרון קנטור גולשת רוח ישראלית, פריז 2024
בדרך להגשמת החלום. שרון קנטור | רויטרס

שרון קנטור (שנייה לאחר 14 שיוטים)

אלופת העולם הישראלית חוותה רכבת הרים של רגשות בתחרות עד כה, עם פסילות וניצחון בשיוט המרתון הכפול שהלך לאיבוד בגלל החלטה לעצור את השיוט השמיני. למרות זאת היא ביססה את מעמדה במקום השני (אחרי שנזרקו שני השיוטים הכי גרועים של כל גולשת) ונמצאת בפער עצום של 41 מהמקום הרביעי לאחר 13 שיוטים, כך שהיא על סף הבטחת המקום בחצי הגמר, אפשר אפילו לומר שמקומה דיי מובטח שם. המקום הראשון לא ריאלי כי אמה ווילסון זכתה ב-8 מתוך 13 שיוטים, אבל בגמר הכול מתחיל מאפס ולשם מכוונת קנטור.

בתחילת היום סיימה קנטור במקום השישי, אבל הקדימה את יריבותיה ולמעשה הגדילה את יתרונה כדי לעשות צעד נוסף להבטחת חצי הגמר. בשיוט ה-13 היא סיימה במקום השניה ושמרה על הסטטוס קוו ועל הגדלת הפער הענק. לצערה וילסון סיימה שלישית באותו שיוט ושמרה על יתרון גדול מאוד. בשיוט הבא קנטור סיימה במקום ה-11, ובזכות פסילה של נוסמון, השייטת הישראלית העפילה באופן רשמי לחצי הגמר, ללא קשר לשני השיוטים שנותרו.

דירוג הנשים הסופי (אחרי 14 שיוטים מתוך 14):

1. אמה ווילסון (בריטניה) 18 נקודות שליליות 2. שרון קנטור (ישראל) 49 3. מרטה מאג'טי (איטליה) 70 4. הלן נוסמון (צרפת) 98 5. מריה באסו (פרו) 98

תום ראובני גולש רוח ישראלי (במרכז)
רק שלוש נקודות מהמוליך. תום ראובני | אימג'בנק GettyImages, Phil Walter

תום ראובני (שני לאחר 13 שיוטים)

גולש הרוח בן ה-24 אולי לא נחשב למועמד בכיר למדליה כמו קנטור, אבל סיים רביעי באליפות העולם בברסט לפני שנתיים וגם בתחרות האולימפית במארסיי מוכיח שהוא שייך לצמרת הגבוהה של הענף. היציבות של ראובני השאירה אותו בשלישייה המובילה גם אחרי הדרמות של יום רביעי והיום הוא החל בצורה מהוססת, אבל כשנותרו עוד שני שיוטים אחרונים – הוא לגמרי בעמדה טובה להבטיח מדליה היום.

ראשוני סיים את השיוט ה-11 והראשון להיום במקום ה-15 (אחד מהשניים שהוא זורק) ובמקום הרביעי בשיוט ה-12, אבל הדרמה הגיעה לשיאה כאשר השיוט ה-13 כבר יצא לדרך ובו ראובני היה סביב המקום ה-10 לקראת ההגעה למצוף השלישי, תוצאה שהיתה מרחיקה אותו מהמקום השלישי שמוביל לחצי הגמר, אבל אז שוב נרשם ביטול שיוט עקב היעדר רוח. כשהמרוץ הוזנק מחדש, ראובני סיים שני וזינק למקום השני בדירוג הכללי – רק שלוש נקודות מהמקום הראשון שמבטיח מדליה.

דירוג הגברים הסופי (אחרי 13 שיוטים מתוך 13):

1. גריי מוריס (בריטניה) 60 נקודות שליליות 2. תום ראובני (ישראל) 63 3. ג'וש ארמיט (ניו זילנד) 66 4. פאבל טרנובסקי (פולין) 66 5. לוק ואן אופזלנד (הולנד) 70

עוד באותו נושא: פריז 2024, שרון קנטור, תום ראובני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי