הרוח תאפשר שיוטים: קנטור וראובני חולמים על מדליה

רגע האמת מתקרב: הישראלים שמדורגים כרגע במקום השני חולמים להגיע לפודיום. המתחרים הבולטים וכל מה שצריך לדעת לקראת רגעי ההכרעה - בפנים. שלבי רבע הגמר אמורים לצאת לדרך בקרוב

(גודל טקסט)

החלומות של המשלחת הישראלית על שתי מדליות בשייט נדחו מיום שישי ליום שבת, וכעת נותר לראות האם תהיה מספיק רוח במארסיי כדי לאפשר את שיוטי הגמר. אם גם היום (החל מ-13:13) אי אפשר יהיה לקיים את השיוטים, הרי שהתוצאות הקיימות הם שיכריעו – ובמקרה כזה שרון קנטור ותום ראובני יזכו במדליות כסף.

קנטור, אלופת העולם בגלשני IQFoil, נחשבה מלכתחילה לאחת המועמדות של ישראל למדליה אולימפית ואחרי שהתגברה על פסילות, ביטולים ושלל שיבושים, היא תנסה להשלים את המשימה ולהתייצב על הפודיום במרינה במארסיי, ואולי אפילו בראשו.

הישראלית בת ה-21, שהגיעה עם מאמנה שחר צוברי (מדליסט הארד מבייג'ינג 2008), סיימה במקום השני הכללי את סדרת השיוטים (14 במקום 20 שתוכננו תחילה) והבטיחה בכך את מקומה בחצי הגמר. אז איך זה יעבוד? קנטור תמתין יחד עם האיטלקייה מארטה מאג'טי לראות מי יהיו שתי העולות מרבע הגמר, ואז הארבע יתמודדו ביניהן בשיוט אחד על שני הכרטיסים לגמר ולמעשה לקרב על המדליות. המשמעות: סיכוי של 50 אחוזים למדליה.

בגמר ממתינה אמה ווילסון, ששלטה ביד רמה בשיוטים עם 18 נקודות שליליות בלבד (לעומת 49 של קנטור ו-70 של מאג'טי) ולה כבר יש מדליה בטוחה, השאלה רק באיזה צבע. בגמר מתחילים מאפס וקנטור בהחלט יכולה לנצח אותה ולקחת את הזהב, בדיוק כפי שעשתה בגמר אליפות העולם לפני כחצי שנה.

דירוג הנשים הסופי (אחרי 14 שיוטים מתוך 14):

1. אמה ווילסון (בריטניה) 18 נקודות שליליות 2. שרון קנטור (ישראל) 49 3. מרטה מאג'טי (איטליה) 70 4. הלן נוסמון (צרפת) 98 5. מריה באסו (פרו) 98

שרון קנטור גולשת רוח ישראלית, פריז 2024
50 אחוז סיכוי למדליה. שרון קנטור | GettyImages, CHRISTOPHE SIMON/AFP
תום ראובני גולש רוח ישראלי, פריז 2024
תום ראובני גולש רוח ישראלי, פריז 2024 | אימג'בנק GettyImages, Clive Mason

קנטור אמנם סומנה כמועמדת היחידה של השייט הישראלי למדליה אולימפית בפריז 2024, בטח אחרי זכייתה באליפות העולם, אבל במהלך השיוטים במארסיי התגלה תום ראובני כמועמד בכיר לא פחות להתייצב על הפודיום. גולש הרוח בן ה-24 מהרצליה רוצה ללכת בעקבות מאמנו גל פרידמן, האלוף האולימפי מאתונה 2004 ומדליסט הארד מאטלנטה 1996, ולהביא גם הוא מדליה לישראל.

ראובני אמנם לא ניצח אפילו אחד מבין 13 השיוטים שנערכו אצל הגברים בדגם IQFoil, אבל הפגין יציבות לאורך כל התחרות, ידע להתגבר על הביטולים, שלל השינויים וגם על מזג האוויר, ותפס את המקום השני בדירוג הכללי עם 63 נקודות שליליות – מרחק שלוש בלבד מהאוסטרלי גריי מוריס שסיים ראשון ובכך עלה לגמר והבטיח מדליה.

אז איך יעבוד יום ההכרעה? ראובני העפיל אוטומטית לחצי הגמר בזכות המקום השני בדירוג וימתין יחד עם ג'וש ארמיט מניו זילנד לראות מי יהיו שני העולים מרבע הגמר (הגולשים ממקומות 4-10) שיגיעו להתחרות מולם בחצי. מבין ארבעת המתמודדים בשיוט חצי הגמר, שניים יעפילו לגמר ויתחרו עם מוריס על המדליות. המשמעות: כמו קנטור, גם לראובני יש סיכוי של 50 אחוזים להשיג מדליה כלשהי.

דירוג הגברים הסופי (אחרי 13 שיוטים מתוך 13):

1. גריי מוריס (בריטניה) 60 נקודות שליליות 2. תום ראובני (ישראל) 63 3. ג'וש ארמיט (ניו זילנד) 66 4. פאבל טרנובסקי (פולין) 66 5. לוק ואן אופזלנד (הולנד) 70

עוד באותו נושא: פריז 2024, שרון קנטור, תום ראובני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי