הג'ודו על הגל: רז הרשקו זכתה במדליית כסף בפריז 2024

play
רז הרשקו ג'ודאית ישראלית, פריז 2024 | רויטרס
הג'ודוקא הישראלית רז הרשקו 01:20

גמר שני ומדליה שלישית למשלחת הישראלית תוצרת הג'ודו. הרשקו בת ה-26 ניצחה את אוזדמיר הטורקייה עם איפון תוך 15 שניות בחצי הגמר, אבל לא יכלה לסוזה הברזילאית בגמר וסיימה כסגנית במשקל הפתוח

(גודל טקסט)

רז הרשקו המשיכה את היומיים הנפלאים של הג'ודו הישראלי בפריז 2024 עם השגת מדליית הכסף במשקל הפתוח. התקווה הגדולה של המשלחת העפילה היום (שישי) לגמר אחרי שלושה ניצחונות מרשימים ולמרות ההפסד בקרב על הזהב, הצטרפה לענבר לניר שזכתה אתמול במדליית הכסף ולפיטר פלצ'יק שהשיג את הארד. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שענף כלשהו מקנה לישראל שלוש מדליות באולימפיאדה אחת, וסך המדליות של המדינה עלה ל-16.

הרשקו בת ה-26 התבססה בשנתיים האחרונות כאחת הספורטאיות הבכירות של המשקל הפתוח בג'ודו הנשי העולמי, השיגה מדליית ארד באליפות העולם ב-2023 וזהב באליפות אירופה האחרונה, אחרי מדליות כסף בשתי האליפויות הקודמות. היא הייתה שותפה לארד הקבוצתי בטוקיו לפני שלוש שנים וכעת יש לה גם מדליה אישית ראשונה. היא לא הצליחה לעשות היסטוריה עם זהב ישראלי ראשון אי פעם בג'ודו והלכה בעקבות לניר וכמובן יעל ארד, שהשיגה את מדליית הכסף הראשונה בברצלונה 1992 והייתה זו שהעניק את המדליות הערב בשאן דה מארס.

ארד, יו"ר הועד האולימפי הישראלי וחברת הוועד העולמי, ביקשה במיוחד את הזכות הזו בשל ההערכה שלה שהערב הזה יהיה בעל חשיבות רבה לספורט הישראלי.

רז הרשקו על הפודיום (משמאל) עם מדליית הכסף האולימפית, פריז 2024
סלפי על הפודיום. רז הרשקו עם מדליית הכסף | אימג'בנק GettyImages, David Ramos
הג'ודאית הישראלית רז הרשקו
עשתה זאת. הרשקו חוגגת עם הקהל הישראלי לאחר המדליה | רויטרס

עוד בנושא

רז הרשקו: "תחושת פספוס קלה, אבל אני שמחה מאוד" האמא: "החיבוק של רז עם הטורקייה על הפרצוף של ארדואן היה מושלם" שני הרשקו: "היו כאלה שחשבו שצריך לזרוק לפח את רז וענבר" הנשיא הרצוג: "רז הרשקו השראה, כולנו גאים בך" המדליה ה-16 של ישראל: הרשימה אליה הצטרפה רז הרשקו כ"ץ: "הרשקו הניפה את הדגל לראש התורן". בטורקיה קטעו שידור

רז הרשקו ג'ודאית ישראלית לאחר הבטחת מדליה, פריז 2024
רגעים מרגשים. רז הרשקו לאחר הבטחת המדליה | רויטרס
רז הרשקו על הפודיום (משמאל) עם מדליית הכסף האולימפית, פריז 2024
הישג שיא לג'ודו הישראלי. רז הרשקו על הפודיום עם יתר המדליסטיות | אימג'בנק GettyImages, David Ramos

שמינית הגמר

כאמור, הרשקו עלתה אוטומטית לשלב הזה והתחילה את התחרות עם ניצחון קליל על מריט קמפס ההולנדית (16 בעולם). רז פתחה את הקרב בצורה אגרסיבית ויזמה מול יריבתה. קמפס ניסתה לרתק את הרשקו שירדה אל כר הדשא ונחלצה מהמצב הזה. ההולנדית קיבלה עונש ראשון על פאסיביות, אבל מיד לאחר מכן גם הרשקו קיבלה עונש דומה. שתי דקות בתוך הקרב השיגה הרשקו ווזארי ומיד ריתקה את קמפס ועלתה לרבע הגמר.

רבע הגמר

בקרב השני שלה פגשה הרשקו את הסרבית מיליצה ז'אביץ' (14 בעולם) וניצחה אותה בקלות בתוך פחות משתי דקות. הרשקו השיגה ווזארי כבר אחרי חצי דקה בתוך הקרב. היא המשיכה לתקוף והקרב הזה היה חד צדדי לגמרי. הג'ודוקא הנהדרת השיגה את הווזארי השני שלה וניצחה בקלות בתוך פחות משתי דקות, בדרך לחצי הגמר.

רז הרשקו ג'ודאית ישראלית, פריז 2024
רז הרשקו ג'ודאית ישראלית, פריז 2024 | רויטרס
קיירה אוזדמיר ג'ודאית טורקייה בוכה לאחר הפסד מול רז הרשקו, פריז 2024
ירדה בדמעות. קיירה אוזדמיר | רויטרס

חצי הגמר

בשלב הזה הרשקו קיבלה את קיירה אוזדמיר מטורקיה (3 בעולם), שהפתיעה בקרב המקביל את אקירה סונה האלופה האולימפית מיפן. המאזן בין השתיים עמד על 3:5 לזכות אוזדמיר בת ה-36, אבל הרשקו ניצחה אותה בשלושה מארבעת העימותים האחרונים, כולל בחצי גמר אליפות אירופה בסוף אפריל, והפעם עשתה את זה בצורה מהירה ומשכנעת הרבה יותר. הטורקייה עוד לא הספיקה להתארגן ותוך 15 שניות מצאה עצמה על המזרן, לאחר שהרשקו משכה לכיוון אחד והטילה אותה לצד השני עם איפון אדיר. יש גמר ויש מדליה שלישית לישראל!

הג'ודאית הישראלית רז הרשקו עם ביאטריס סוזה הברזילאית
יחד על הפודיום. רז הרשקו עם ביאטריז סוזה לאחר הגמר | אימג'בנק GettyImages, David Ramos
הקהל הישראלי מעודד את רז הרשקו על הפודיום עם מדליית הכסף האולימפית, פריז 2024
הקהל הישראלי מריע בטקס חלוקת המדליות | אימג'בנק GettyImages, Luke Hales
רז הרשקו על הפודיום עם מדליית הכסף האולימפית, פריז 2024
החלום הוגשם. רז הרשקו עם המדליה | רויטרס

הגמר

כולם ציפו למפגש עם דיקו, אבל התקווה המקומית הופתעה בחצי הגמר על ידי ביאטריז סוזה הברזילאית, המדורגת חמישית בעולם ושוקלת 135 ק"ג. הרשקו הייתה פייבוריטית מבחינת הדירוג והכושר ב-2024, אם כי המאזן בין השתיים סיפר סיפור אחר לגמרי ונותר כך גם אחרי הגמר האולימפי: 0:5 לזכות סוזה בת ה-26. הברזילאית החזקה ביצעה ווזארי אחרי 45 שניות ומשם ניהלה קרב טקטי. הרשקו ניסתה להפיל אותה, אך כל הניסיונות עלו בתוהו. אחרי עונש הדדי כשנותרה יותר מדקה לסיום, הגיע עוד עונש לכל צד ב-12 השניות האחרונות ואז הגיע הגונג שקבע: זהב לסוזה שלא הפסיקה לבכות מהתרגשות וכסף להרשקו, שרושמת הישג עצום באופן אישי והיסטורי ברמת הג'ודו הישראלי.

עוד באותו נושא: רז הרשקו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי