אלוף! תום ראובני זכה במדליית הזהב הרביעית אי פעם של ישראל

play
תום ראובני אחרי הזכייה במדליית הזהב בגלישת רוח באולימפיאדת פריז 2024 | רויטרס
תום ראובני אחרי הזכייה במדליית הזהב בגלישת רוח באולימפיאדת פריז 2024 01:10

הפתעת ענק במשחקים האולימפיים: גולש הרוח בן ה-24, שהיה המדורג החמישי באולימפיאדה, ניצח בשיוט הגמר ודקות ספורות אחרי ששרון קנטור זכתה בכסף, קטף את מדליית זהב והתקווה תתנגן במארסיי. שיחזר את ההישג מאתונה 2004 של מאמנו, גל פרידמן

(גודל טקסט)

זו אולי ההפתעה הכי טובה, גדולה ונעימה של ספורטאי ישראלי במשחקים האולימפיים: תום ראובני, גולש הרוח בן ה-24 שהגיע למשחקים האולימפיים כמדורג חמישי בעולם, זכה היום (שבת) במדליית הזהב ובכך שיחזר את הישגו של מאמנו, גל פרידמן, שזכה במדליית זהב בשייט באתונה 2004.

שרון קנטור סומנה כמועמדת היחידה של השייט הישראלי למדליה אולימפית בפריז 2024 בשל היותה אלופת העולם בדגם IQFoil, והיא אכן זכתה במדליית כסף דקות ספורות לפני שעשה זאת ראובני – שסיים שני בשיוט חצי הגמר היום ובשיוט הגמר לקח הימור מחושב שהצליח בענק והוא הקדים את יריביו, גריי מוריס האוסטרלי שהגיע חמש שניות אחריו ואת ההולנדי לוק ואן אופזלנד שהגיע 10 שניות אחרי הישראלי.

זו כאמור המדליה הראשונה של ראובני במשחקים האולימפיים והוא עשה זאת על אף שלא ניצח אפילו אחד מבין 13 השיוטים שנערכו אצל הגברים בדגם IQFoil, אבל הפגין יציבות לאורך כל התחרות, ידע להתגבר על הביטולים, שלל השינויים וגם על מזג האוויר. נזכיר כי רק בשיוט ה-13, שהפך לאחרון במוקדמות, הוא טיפס בחזרה למקום השני שהבטיח לו את המקום בחצי הגמר.

רק נזכיר כי ב-2022 ראובני כבר סיים רביעי באליפות העולם, וזהו היה הישגו הגדול בקריירה. עד היום. תום ראובני, אלוף אולימפי!

תום ראובני, אלוף אולימפי
תום ראובני, אלוף אולימפי! | אימג'בנק GettyImages

שיוטי המדליות

ראובני תפס את המקום השני במוקדמות והעפיל לחצי הגמר בזכות הצלחתו בשיוט ה-13, שהיה האחרון בעקבות היעדר הרוחות. בחצי הגמר התחרה מול ג'וש ארמיט מניו זילנד שסיים שלישי במוקדמות, עם ההולנדי לוק ואן אופזלנד שניצח ברבע הגמר ועם סם סילס הבריטי. זה היה חצי גמר צמוד ומותח במיוחד, בו ראובני התנדנד בין המקומות השני והשלישי, אך לבסוף התייצב במקום השני, שמר על היתרון וחצה את קו הסיום השני – תוצאה שהבטיחה לו מדליה אולימפית.

בשיוט הגמר – שהוזנק מחדש אחרי שהשופטים זיהו פסילה שבסופו של דבר לא נפסקה – ראובני לקח הימור מחושב בעיצומו. הוא הגיע למצוף הראשון במקום השני ולמקום השני במקום הראשון, ואז בחר לקחת כיוון שונה מאשר האוסטרלי וההולנדי. לרגעים כבר היה נראה שהוא במקום השלישי, אלא שההימור השתלם ובענק כי ראובני שייט על הדרך למדליית הזהב. תום ראובני, אלוף אולימפי!

עוד באותו נושא: פריז 2024, תום ראובני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי