אפשר לחלום על מדליה? חסון ולסרי טיפסו למקום השישי

play
השייטים ניתאי חסון, נועה לסרי, אולימפיאדת פריז 2024 | GettyImages
תום ראובני עם שרון קנטור, מדליסטים אולימפיים פריז 2024 02:11

שייטי המפרשיות 470 סיימו את שיוטי היום במקומות 8 ו-2 וזינקו לחלק העליון. זרקה 12 בדירוג הכללי בקייט פויל, צוקרמן 11

(גודל טקסט)

שבת היסטורית הייתה למדינת ישראל אתמול במארסיי בזכות מדליית הזהב של תום ראובני ומדליית הכסף של שרון קנטור בגלישת רוח. היום (ראשון) תחרויות השייט נמשכות והיו אלה עומר ורד וילנצ'יק וניתאי חסון ונועה לסרי שניסו לשפר עמדות, וצמד שייטי המפרשיות גם הצליחו במשימתם בהצלחה יתרה. דור זרקה (12) וגל צוקרמן (11) יצאו לארבעה שיוטים ראשונים בקייט פויל ונמצאים במיקום טוב.

השייטים ניתאי חסון, נועה לסרי, אולימפיאדת פריז 2024
זינקו למקום השישי. חסון ולסרי | אימג'בנק GettyImages

ניתאי חסון ונועה לסרי, מפרשיות 470 (מקום שישי לאחר שישה שיוטים)

צמד השייטים יצא מהעשירייה בתום יום השיוטים השני, בו סיימו במקומות 18 ו-9, אבל היום הרשימו והצליחו לטפס עד למקום השישי הכללי, שמחזיר אותם לתמונת שיוט הגמר שייערך ביום רביעי בערב. בשיוט החמישי והראשון להיום הם הצליחו לסיים בעשירייה הראשונה, במקום השמיני, ובשיוט השישי סיימו במקום השני שהקפיץ אותם למקום השישי בדירוג הכללי – כאמור כל 10 המדורגים הראשונים בתום 10 שיוטי מוקדמות יעפילו לשיוט המדליות, אך שם הניקוד לא מתאפס כפי שהיה בגלשני הרוח, כך שיש גם חשיבות לסיים גבוה ככל שניתן במוקדמות ולא רק להתברג בעשירייה.

חסון ולסרי עם 36 נקודות שליליות, מקדימים בשבע נקודות את הבריטים כריס גרוב ו-ויטה הית'קוט שפסלו בשיוט השישי והידרדרו למקום ה-11. בקרב על המדליה, הישראלים כרגע רחוקים 19 נקודות מהפסגה, 14 מהמקום השני ו-13 מהמקום השלישי.

עומר ורד וילנצ'יק, שייט לייזר ישראלי
צבר ניסיון להמשך. עומר ורד וילנצ'יק | אימג'בנק GettyImages, Phil Walter

שי קקון, שייט לייזר (מקום 24 לאחר שמונה שיוטים)

הישראלית סיימה אתמול את השיוט הרביעי במקום השביעי וזה היה הביצוע הטוב ביותר שלה בפריז עד כה ובזכותו קפצה למקום ה-16, אך בשיוט החמישי סיימה במקום ה-31 ובשיוט השישי הגיעה למקום ה-34, תוצאה שהיא "זרקה", אבל בכל מקרה דדרדה אותה למקום ה-26. בשיוט השביעי דורגה 25 ובשיוט השמיני סיימה 10. יש לה 140 נקודות שליליות במקום ה-24 הכללי והיא איבדה סיכוי להגיע לשיוט המדליות.

עומר ורד וילנצ'יק, שייט לייזר (מקום 30 לאחר שמונה שיוטים)

אחרי הפתיחה האיכותית בשיוטים הראשונים, הישראלי בן ה-17 נסוג בהדרגה. השיוט השביעי והראשון להיום נקטע בעקבות פסילות של מספר גולים והישראלי זינק מחדש וסיים במקום ה-20 – בזכותו רשם עלייה קלה למקום ה-31 בדירוג הכללי. לאחר מכן סיים במקום ה-25 וניצב 30 בדירוג הכללי, כשסיכוייו להתברג בעשירייה הראשונה אבדו. הוא לפחות צובר ניסיון חשוב שעשוי לסייע לו לקראת המשחקים בלוס אנג'לס 2028.

גל צוקרמן גולשת רוח ישראלית
התחלה לא רעה. גל צוקרמן | אימג'בנק GettyImages, Clive Mason
דור זרקה גולש קייט פויל ישראלי, פריז 2024
שיוט שני נהדר. דור זרקה | רויטרס

דור זרקה, קייט פויל (מקום 12 אחרי ארבעה שיוטים)

עיכוב ממושך בגלל היעדר רוחות מנע את הזנקת השיוט הראשון אצל הגברים בקייט פויל, אבל אחרי כמעט ארבע שעות המתנה זה קרה. זרקה עבר את המצוף הראשון כשהוא במקום התשיעי, אבל נסוג לאחר מכן וסיים במקום ה-15. בשיוט השני זינק הרבה יותר טוב ושמר על המקום השלישי לכל אורכו, מה שהציב אותו שמיני בדירוג הכללי. בשיוט השלישי נפסל בסופו של דבר וסיים 21, אך שיפר עם המקום התשיעי בשיוט הרביעי ובעקבות זריקת השיוט הגרוע (השלישי) נותר במקום ה-12 בדירוג. שני הראשונים בתום 16 השיוטים מעפילים אוטומטית לגמר, ואילו מקומות 3-10 עולים לחצי הגמר ומשם מצטרפים שניים נוספים.

גל צוקרמן, קייט פויל (מקום 11 אחרי ארבעה שיוטים)

גם הנציגה הנשית בקייט פויל חיכתה זמן רב להזנקת הבכורה. בסופו של דבר זה קרה וצוקרמן הייתה במקום ה-13 אחרי שני מצופים, אבל ידעה לשפר במצוף השלישי וגם סיימה במקום ה-10. בשיוט השני התחילה שמינית, אך ירדה לאחר מכן וסיימה תשיעית, מה שהציב אותה 11 בדירוג הכללי. היציבות נשמרה עם מקום 10 גם בשיוט השלישי, ובשיוט האחרון סיימה 11 ואותו היא זורקת, כך שבדירוג הכללי היא במקום ה-11. בדגם הזה שתי הראשונות בדירוג הכללי מעפילות אוטומטית לגמר, ואילו מקומות 3-10 עולות לחצי הגמר ומשם מצטרפות שתיים נוספות לגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי