לאחר שעמדו לסיים במקום השני: השיוט של חסון ולסרי בוטל

play
נועה לסרי לצד ניתאי חסון, פריז 2024 | GettyImages
תום ראובני עם שרון קנטור, מדליסטים אולימפיים פריז 2024 02:11

שייטי המפרשיות 470 עדיין במקום השישי בדירוג הכללי לקראת שיוט נוסף. צוקרמן סיימה חמישית וזרקה 12 בקייט פויל. קקון סיימה במקום ה-24 ו-ורד וילנצ'יק 30 לאחר ביטול שיוטי דגם הלייזר

(גודל טקסט)

האם נבחרת השייט הישראלית מסוגלת לצאת עם עוד מדליה מהמרינה במארסיי? אחרי הזהב של תום ראובני והכסף של שרון קנטור, הפוקוס עובר כעת לצמד במפרשיות ה-470, ניתאי חסון ונועה לסרי, שנמצאים במקום השישי וכבר היו על גל עם שיוט נוסף מוצלח במקום השני, אבל היום (שני) השיוטים שלהם התבטלו ורק בשלישי יחודשו. עבור גל צוקרמן ודור זרקה גם השיוטים נדחו בקייט פויל ואילו בלייזר סיימו להתחרות עומר ורד וילנצ'יק ושי קקון עם המקומות 30 ו-24 בהתאמה.

השייטים ניתאי חסון, נועה לסרי, אולימפיאדת פריז 2024
חזק בצמרת. נועה לסרי עם ניתאי חסון | אימג'בנק GettyImages, Clive Mason

ניתאי חסון ונועה לסרי, מפרשיות 470 (מקום שישי לאחר שישה שיוטים)

השיוט השישי היה הטוב ביותר של חסון ולסרי. הם סיימו בו במקום השני ובזכותו התקדמו למקום השישי בדירוג הכללי עם 36 נקודות שליליות, מרחק 13 נקודות מהטופ 3 בתחרות (אחרי שזרקו את השיוט הגרוע ביותר – השלישי, בו סיימו במקום ה-18). היום היו אמורים להיות להם שני שיוטים נוספים עם אפשרות לבסס את מעמדם בצמרת ואולי גם לצמצם פערים, ואת הראשון הם סיימו באכזבה גדולה. אחרי שכבר עלו מהמקום ה-13 עד המקום השני במצוף השלישי, הוחלט לבטל את השיוט בעקבות רוחות חלשות בים והוא יחודש רק מחר.

דור זרקה גולש קייט פויל ישראלי, פריז 2024
שיוט שני נהדר. דור זרקה | רויטרס

דור זרקה, קייט פויל (מקום 12 אחרי חמישה שיוטים)

שיוט שני נהדר (מקום שלישי) הציב את זרקה בצמרת הגבוהה בקייט פויל, אבל הוא נפסל בשיוט השלישי (מקום 21 שנזרק כתוצאה הכי גרועה) והתייצב במקום ה-12 בדירוג הכללי לאחר ארבעה שיוטים. היום יש לו ארבעה שיוטים נוספים במטרה להיכנס לעשירייה המובילה, כאשר את הראשון מביניהם, והחמישי בסך הכול הוא סיים רק במקום ה-12. זרקה ירד למקום ה-13 הכללי, והשיוטים האחרים שהיו אמורים להתקיים נדחו לשלישי. שני הראשונים בתום 16 השיוטים מעפילים אוטומטית לגמר, ואילו מקומות 3-10 עולים לחצי הגמר ומשם מצטרפים שניים נוספים.

גל צוקרמן, קייט פויל (מקום 10 אחרי חמישה שיוטים)

בניגוד לשאר נציגי השייט הישראלי ביום ראשון, צוקרמן הייתה יציבה לאורך כל הדרך בתחרות הקייט פויל של הנשים. הישראלית בת ה-20 סיימה 10, 9 ו-10 בשלושת השיוטים הראשונים, ורק ברביעי ירדה מקום ה-11. אותו היא זורקת כתוצאה הפחות טובה. אלא שאת השיוט החמישי היא סיימה במקום החמישי ועלתה למקום העשירי הכללי עם 45 נקודות שליליות. גם השיוטים של צוקרמן נדחו לשלישי. גם כאן שתי הראשונות בדירוג הכללי מעפילות אוטומטית לגמר, ואילו מקומות 3-10 עולות לחצי הגמר ומהשיוט הזה מצטרפות שתיים נוספות לגמר.

שי קקון גולשת לייזר ישראלית, פריז 2024
קרובה לשפר את המיקום מטוקיו. שי קקון | אימג'בנק GettyImages, Clive Mason

שי קקון, שייט לייזר (מקום 24 לאחר תשעה שיוטים – סופי)

למרות המקום ה-10 בשיוט השמיני, קקון איבדה סיכוי להתברג לעשירייה המובילה כשהיא ניצבת במקום ה-23 בדירוג הכללי (191 נקודות שליליות). היא יצאה היום לשני השיוטים האחרונים שלה, כאשר בשיוט התשיעי היא סיימה רק במקום ה-17 והיא כאמור במקום ה-23 כשנותר שיוט אחד בלבד, אבל הוא בוטל בעקבות תנאי מזג האוויר, והיא לא העפילה לשיוט המדליות עם מיקום 24 סופי בדירוג הכללי. באולימפיאדת טוקיו אגב, היא סיימה במקום ה-30.

עומר ורד וילנצ'יק, שייט לייזר (מקום 30 לאחר תשעה שיוטים – סופי)

כמו קקון, גם ורד וילנצ'יק יסיים מחר את ההשתתפות שלו במשחקים האולימפיים. הכישרון בן ה-17 התחיל נהדר את התחרות, אבל נסוג בדירוג לאחר מכן עם סדרה פחות טובה של שיוטים ובמאזנו כעת 166 נקודות שליליות. הסיכוי להגיע לטופ 10 אבד עם ביטול השיוט האחרון, אבל הוא צבר ניסיון חשוב באולימפיאדה הראשונה שלו ונותן תקווה רבה לקראת לוס אנג'לס 2028 עם המקום ה-30 בדירוג הסופי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי