השיוטים בוטלו: צוקרמן העפילה לחצי הגמר, זרקה לא

play
ארבעה שיוטים נוספים בקייט פויל. גל צוקרמן | אימג'בנק GettyImages, Clive Mason
תום ראובני עם שרון קנטור, מדליסטים אולימפיים פריז 2024 02:11

עוד יום ללא רוח במארסיי: שייטי הקייט פויל כלל לא התחרו, הישראלית שדורגה עשירית עלתה שלב, השייט סיים במקום ה-13. שיוט המדליות של לסרי וחסון במפרשיות נדחה ביממה

(גודל טקסט)

עוד יום ללא רוח במארסיי הוביל היום (רביעי) לביטול ולדחיית שיוטים. עבור הנבחרת הישראלית המשמעות היא שגל צוקרמן העפילה לחצי הגמר בדגם הקייט פויל, לעומתה דור זרקה נותר במקום ה-13 וסיים את דרכו במשחקים האוילמפיים. ניתאי חסון ונועה לסרי, שהיו אמורים להשתתף היום בשיוט המדליות במפרשיות 470, יתחרו רק מחר בעקבות ביטול יום השיוטים.

נועה לסרי לצד ניתאי חסון, פריז 2024
ירידה בדירוג. נועה לסרי וניתאי חסון | אימג'בנק GettyImages

ניתאי חסון ונועה לסרי, מפרשיות 470

אחרי שסיימו במקום השני בשיוט השישי, בוטל אמש השיוט האחרון של הצמד הישראלי ועל כן סיימו במקום השמיני בתום שמונה שיוטים – מספיק טוב כדי לשלוח אותם לשיוט המדליות, שאמור היה להיערך היום ונדחה, כמו שאר השיוטים, בגלל שלא הייתה מספיק רוח. מחר אמור להתקיים שיוט המדליות, שבו הסיכוי להגיע לפודיום נראה קלוש: הפער מהמקום השלישי עומד כבר על 22 נקודות שליליות, ובניגוד לגלשני הרוח – בתחרות זו הניקוד בשיוט המדליות לא מתאפס, כך שמדובר בפער גדול שקשה למחוק.

גל צוקרמן גולשת רוח ישראלית
ארבעה שיוטים נוספים בקייט פויל. גל צוקרמן | אימג'בנק GettyImages, Clive Mason

גל צוקרמן, קייט פויל

השייטת נשארה אמש במקום העשירי בדירוג הכללי לאחר השיוט השביעי שבו סיימה במקום ה-11. לצוקרמן היו אמורים להיערך עשרה שיוטים היום, אלא שכולם בוטלו עקב היעדר רוח ולשמחתה היא תפסה את הכרטיס האחרון לחצי הגמר. בכל מקצה חצי גמר יתחרו ארבע שייטות וצוקרמן תתמודד בחצי הגמר הראשון.

כך זה עובד: יתקיימו שני חצאי גמר במקביל והגולשות חולקו לחצי גמר 1 וחצי גמר 2. צוקרמן תתחרה כאמור בחצי הגמר הראשון ובשביל להעפיל לגמר היא תצטרך לנצח שלושה שיוטים מתוך שישה – הראשונה בכל מקצה שתשיג שלושה ניצחונות תצטרף בגמר למקומות 1-2 במוקדמות שדילגו על שלב זה. עם זאת, צוקרמן בנחיתות לעומת רוב יריבותיה בשל העובדה שסיימה במקום העשירי במוקדמות, כי השייטות שסיימו במקומות 3-4 צריכות לנצח בשיוט אחד בלבד כדי להעפיל לגמר והגולשות שסיימו 5-6 זקוקות לשני ניצחונות.

דור זרקה, קייט פויל

הישראלי הגיע אמש לקו הסיום במקום ה-13 אחרי השיוט השביעי. היםו אמורים היו להיערך עוד תשעה שיוטים, אלא שהרוחות לא אפשרו זאת והוא לא הצליח לשפר עמדות ונותר מחוץ לעשירייה הראשונה. המשמעות היא שזרקה סיים את המשחקים האולימפיים במקום ה-13, עם 52 נקודות שליליות ובפער של 17 נקודות מהמקום העשירי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי