ישרדו את החום? שלושת הישראלים ינסו להרשים במרתון

סגן אלוף העולם מארו טפרי ומחזיק השיא הישראלי גשאו איילה יזנקו ביום שבת ב-9:00 בבוקר, ולצדם גירמה אמרה. המארגנים מבטיחים "לעזור בכל צורה" לרצים על רקע מזג האוויר החם, קיפרוטו פייבוריט לזהב

(גודל טקסט)

שלושה נציגים ישראלים יקחו מחר (שבת, 9:00) חלק בריצת המרתון באולימפיאדת פריז 2024 – מארו טפרי, גשאו איילה וגירמה אמרה. מארגני התחרות חוששים ממזג האוויר החם – בין 27 מ-29 מעלות – ומקווים שהכל יעבור כשורה. "יהיו עמדות שתיה בכל 2.5 ק"מ", אמרו, "ונתמוך ברצים בכל צורה אפשרית. כל 7 ק"מ יהיו עמדות בדיקות רפואיות וגם אמבטיות קרח למי שיזדקק".

טפרי בן ה-31 מגיע לפריז עם ציפיות גדולות, לאחר שהוכתר כסן אלוף העולם בשנה שעברה, ומקווה להעניק לישראל מדליה היסטורית וסנסציונית. לכל הפחות, ינסה טפרי לשפר את הישג השיא שלו מהאולימפיאדה – מקום 13 מטוקיו 2020.

גם איילה בן ה-27 מתייצב לאולימפיאדה הראשונה שלו עם קבלות של ממש, לאחר שזכה במדליית ארד באליפות אירופה של 2022, ובמרתון סביליה האחרון קבע שיא ישראלי חדש של 2:04:53 שעות.

אמרה בן ה-36 סיים במקום ה-28 באולימפיאדת טוקיו ורושם הופעה שנייה בקריירה במשחקים האולימפיים.

מארו טפרי עם גירמה אמרה
200 קילומטר בשבוע, שלושה אימונים ביום. גירמה אמרה (מימין) לצד מארו טפרי | GettyImages, Lintao Zhang

לפי סוכנויות ההימורים, המועמד המוביל לזהב הוא הוא בנסון קיפרוטו הקנייתי, ואחריו אלוף העולם ויקטור קיפלנגט האוגנדי ומדליסט הזהב מטוקיו אליוד קיפצ'וגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי