אשרם: "אלופות שלי". לוסטיג: "7 המדליות מסמלות את 7 באוקטובר"

play
נבחרת ישראל, התעמלות אמנותית, אולימפיאדת פריז 2024 | רויטרס
נבחרת ישראל התעמלות אומנותית לאחר השגת מדליות כסף, פריז 2024 00:23

האלופה האולימפית מטוקיו בירכה בדמעות: "גאה בכן, עשיתן היסטוריה מטורפת". הקפטנית פריצקי תישא את הדגל עם ראובני בטקס הסיום. יעל ארד: "כל מדליה היא אחת ויחידה"

(גודל טקסט)

התרגשות גדולה בישראל ובפריז בעקבות המדליה השביעית של המשלחת באולימפיאדה. ראשי הוועד הגיעו לחגוג עם נבחרת ההתעמלות האומנותית, שאחרי דרמה גדולה השיגה את מדליית הכסף בתחרות הקרב-רב הקבוצתית ועשתה היסטוריה אותה הקדישה "למדינה היקרה שלנו".

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי של ישראל, בירכה את הבנות: "ההישג שלכן מדהים, אנחנו רוצים שהקפטנית שלכם, רומי פריצקי, תישא את הדגל בטקס הסיום עם תום ראובני. אנחנו כל כך גאים בכן. היא תייצג אתכן. כולכן גיבורות".

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי: "7 המדליות מסמנות את ה-7 באוקטובר. זה הניצחון שלנו. הרגשת השליחות שלנו הייתה גבוהה מאוד כאן. אין סמלי יותר מזה".

לינוי אשרם, האלופה האולימפית מטוקיו שהיא גם חלק מצוות האימון של הנבחרת, בירכה בדמעות: "אלופות שלי אתן, אמאל'ה, וואו. אתן אלופות, אני גאה בכן ומצטערת שלא יכולתי להיות איתכן. אני גאה בכן, עשיתן פה היסטוריה מטורפת. הראיתן מי אתן ומה אתן שוות. אלופות, אני אוהבת אתכן".

נבחרת ישראל התעמלות אומנותית עם מדליות כסף, פריז 2024
איזה הישג | הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני

יו"ר הוועד האולימפי הישראלי, יעל ארד, אמרה לאחר הזכייה: "זו היסטוריה, הכל הלך קשה גם היום וגם אתמול. היה צריך להחזיק את הראש למעלה ולא לאבד תקווה. אני יודעת כמה קשה הן עבדו – גם המתעמלות וגם צוות המאמנות. הן עשו עבודה מטורפת בשנים האחרונות וזה היה חייב לקרות. כל מדליה בסוף היא אחת ויחידה, זה של כל אחת מהן במאה אחוז. עצם העבודה שהיו 6 קודם לא משנה את הזכייה עכשיו ואת ההצלחה של כל הנבחרת הזאת. העוצמות של הספורטאים והספורטאיות שלנו זה כדי להחזיר את התקווה לעם שלנו ולחזק את העם שלנו. יש פה משלחת מאוד מאוחדת, כל כך הרבה גופים שעובדים יחד בשביל מטרה אחת. כל מי שעשה פה מדליה ישראלית זה פרח שיצר זר פורח של אור ותקווה לעם ישראל. אני כל כך גאה בכולם".

על ההצלחה הגדולה והשינוי במשחקים הנוכחיים לעומת הקודמים: "אני חושבת שב-12 השנים האחרונות יצרנו פה מערך שיכול לסייע לכל ספורטאי להיות הכי טוב שהוא יכול. זה מצמצם את אי הוודאות ומסייע לביטחון העצמי של הספורטאים. יש כאן השקעה מנטלית, כל כך הרבה חלקים שיוצרים חלק אחד. לא אני הבאתי שבע מדליות, יש פה מערכת שלמה וספורטאיות וספורטאים שעשו את זה. זה מהלך גדול שהתחלנו אותו לפני 12 שנים והפכנו את זה לוועד האולימפי החדש. אני מאושרת, זאת התרגשות וגאווה גדולה".

נבחרת ישראל התעמלות אומנותית עם מדליות כסף, פריז 2024
"גאווה גדולה" | אימג'בנק GettyImages, GABRIEL BOUYS/AFP

עוד בנושא

נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל זכתה במדליית הכסף המתעמלות שרו את "התקווה": "גאווה רבה להרים את הדגל" השיא ממשיך להישבר: ישראל עם המדליה ה-20 בתולדותיה "ישראל עשתה המון טעויות, 'כוח עליון' גנב מאיתנו מדליה"

יונה יהב, ראש עיריית חיפה: "העיר חיפה כולה גאה בך, שני, על הזכייה במדליית הכסף. את ההוכחה לכך שעבודה קשה ומאומצת מביאה איתה תוצאות והישגים שממלאים את לבבות כולנו בגאווה עצומה. ממתין לך בלשכתי לקבלת הפנים שנקיים לכבודך".

רועי שווץ, מנכ"ל מכבי חיפה כרמל, שצפה מקרוב באולם ההתעמלות בפריז במתעמלת שלו שני בקנוב, לא הסתיר את התרגשותו: "ברכות חמות לשני בקנוב ולנבחרת הבנות שהוכיחו שוב שהן חבורה מיוחדת של ספורטאיות מוכשרות עם חוסן מנטלי אדיר ושכל ההשקעה משתלמת, לחכות לרגע הגדול הזה. זאת היסטוריה למכבי חיפה ולעיר חיפה עם מדליה אולימפית ראשונה. ביססתן את מעמדכן כאחת מנבחרות המתעמלות הטובות בעולם, והשגרירות החשובות והמצליחות של הספורט הישראלי. זהו הישג אדיר לאיגוד ההתעמלות. כל הכבוד – עם ישראל גאה בכם!".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי