מיכאל יעקובלב עלה לרבע הגמר בתחרות הקיירין במרוצי האופניים

play
מיכאל יעקובלב, אולימפיאדת פריז 2024 | רויטרס
אבישג סמברג מדברת אחרי הדחתה מהמשחקים האולימפיים 00:28

הרוכב הישראלי ממשיך להרשים במשחקים האולימפיים. סיים את מקצה המוקדמות שלו במקום הראשון. רבע הגמר ביום ראשון החל מ-12:29

(גודל טקסט)

אחרי שהרשים בקטגוריית הספרינט במירוצי האופניים באולימפיאדת פריז 2024, מיכאל יעקובלב התחיל הערב (שבת) את דרכו בתחרות הקיירין בצורה מוצלחת עם העפלה לרבע הגמר. יעקובלב רכב במקצה המוקדמות הרביעי והמטרה שלו הייתה לסיים בין שני הראשונים כדי להעפיל אוטומטית. הוא נטל את ההובלה מוקדם, לא הביט לאחור וחצה ראשון את קו הסיום.

הרוכב הישראלי נעצר בשמינית הגמר בספרינט ולא הצליח להתקדם דרך בית הניחומים, אבל ב-2021, אז עדיין ייצג את רוסיה, זכה במדליית ארד באליפות העולם במירוץ קיירין. הוא מקווה לרשום הצלחה דומה בשלבי ההכרעה שיתקיימו ביום ראשון.

המשך התחרות, קיירין:

ראשון, 12:29: רבע הגמר ראשון, 13:29: חצי הגמר ראשון, 14:23: גמר

בקיירין הרוכבים משתמשים באופניים עם הילוך קבוע וללא בלמים. נקבעות עמדות התחלה לרוכבי הספרינט מאחורי המוביל, שהוא בדרך כלל אופנועים. הרוכבים חייבים להישאר מאחורי המוביל במשך 3 הקפות על מסלול של 250 מטר. המוביל מתחיל במהירות של 30 קמ"ש, ומעלה אותה בהדרגה ל-50 קמ"ש עד ההקפה האחרונה שלו. המוביל עוזב את המסלול 750 מטר לפני סיום המרוץ (3 הקפות על מסלול של 250 מטר). מהירות הסיום של המנצח יכולה לעלות על 70 קמ"ש.

מיכאל יעקובלב, אולימפיאדת פריז 2024
ממשיך להיראות טוב. יעקובלב | אימג'בנק GettyImages, Tim de Waele

יעקובלב בן ה-23 עלה לישראל הם הוריו וסבתו באוגוסט 2022. עד אז ייצג את רוסיה וב-2021 גם זכה במדליית ארד באליפות העולם 2021 בקיירין. בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה והסנקציות נגד ספורטאיה, החליט לעבור לייצג את ישראל. הוא עבר תקופת צינון בת כשנה וחצי ובנובמבר 2023 קיבל אישור מהוועד האולימפי הבינלאומי לייצג את ישראל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי