אגדת ריאל אחרי המדליה הישראלית: "צה"ל טובח והן חוגגות?"

חואנמה איטוריאגה, שזכור ממפגשיו עם מכבי תל אביב בשנות ה-80, מרבה לתקוף את ישראל מאז ה-7 באוקטובר. גם אחרי מדליית הכסף של נבחרת ההתעמלות האומנותית היו לו טענות: "לא הגיוני שהישראלים רשאים להשתתף"

(גודל טקסט)

חואנמה איטוריאגה זכור לאוהדים הוותיקים של מכבי תל אביב מהמפגשים המיתולוגיים עם ריאל מדריד בשנות ה-80'. כדורסלן העבר הבאסקי היה שם כשארל וויליאמס עלה ליציעים בפאביליון כדי לתקוף אוהד של הבלאנקוס, ובעבר הלא רחוק אף ביקר בישראל כשהגיע עם קבוצת וותיקי ריאל למשחק ראווה ביד אליהו.

כיום איטוריאגה משמש כפרשן בטלוויזיה הספרדית, ואת זמנו הפנוי – כך נראה – הוא מנצל כדי להפיץ מסרים אנטי-ישראלים ברשתות החברתיות.

כך, למשל, זמן קצר אחרי שנבחרת ההתעמלות האומנותית זכתה אתמול (שבת) במדליית הכסף בגמר הקרב-רב, הוא צייץ: "בתוך כל החגיגה הספורטיבית הזו, אסור לשכוח שהספורטאים הישראלים ממשיכים להתחרות בפריז בלי שום בעיה, כל זה בזמן שצה"ל ממשיך לחולל זוועות ולשבור שיאים של חוסר אנושיות".

כדורסלן העבר הבאסקי חואנמה איטוריאגה
ב-7 באוקטובר הוא נדם. חואנמה איטוריאגה | אימג'בנק GettyImages, Eduardo Parra/

כשזה בא מאיטוריאגה זה לא באמת מפתיע. הוא מאז ומעולם נודע כדמות שלא חוששת להביע דעות פוליטיות, ומאז ה-7 באוקטובר הוא מרבה למתוח ביקורת על ישראל ועל מדיניותה בעזה.

ב-25 באוקטובר, שלושה שבועות אחרי הטבח הנורא אותו לא טרח לגנות, הוא פרסם לינק לקמפיין תרומות של ארגון יוניצ"ף למען ילדי עזה, וכתב: "ילדים בישראל ובפלסטין לכודים בתוך מלחמה איומה שלא בחרו בה. הם זקוקים לסיוע הומניטרי, הם זקוקים לשלום".

בחודש מאי האחרון הוא כתב בתגובה לכתבה בספרד שסקרה את מספר הילדים המתים ברצועה: "ישראל לוקחת את חוסר האנושיות לקיצוניות חדשה", וכשראש ממשלת ספרד לשעבר חוסה מריה אסנאר דיבר בשבחה של ישראל והדגיש את זכותה להגן על עצמה מפני הברוטליות של חמאס, הוא תקף אותו בחריפות ואמר: "האיש הזה מצליח להתעלות מעל הטמטום של עצמו בכל פעם מחדש. הוא מצליח להפתיע בכל פעם מחדש. הפעם הוא טוען שישראל צריכה להצליח במבצע שלה בעזה 'לטובת כל העולם'. נשמע שהוא מדבר על ניתוח ארטרוסקופיה, ולא על רצח עם".

נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית, פריז 2024
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית, פריז 2024 | אימג'בנק GettyImages, Jamie Squire

איטוריאגה בן ה-65 נחשב לאחד הסמלים של ריאל מדריד בשנות ה-80. הוא הצטרף לבלאנקוס לראשונה בשנת 1976, שרד במועדון 12 שנים, וזכה איתו בתארים רבים. ברזומה שלו יש גם 90 הופעות במדי נבחרת ספרד, איתה זכה בין היתר במדליית כסף אולימפית בלוס אנג'לס 1984, ובמדליית כסף ביורובאסקט שנה קודם לכן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי