צ'מטאי סלפטר בכתה: "כבר שקלתי לחזור הביתה, הייתה שנה קשה"

play
לונה צ'מטאי ספלטר באולימפיאדת פריז 2024 | GettyImages, Naomi Baker
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית, פריז 2024 00:27

המרתוניסטית נאבקה בפציעות לפני המקום ה-9 במרתון האולימפי, וסיימה את הריצה באפיסת כוחות: "לא הרגשתי את הרגל, אבל עשיתי את זה למען המדינה. הרגשתי כמו חיילת ליום אחד". המנהל ההישגי איתי מגידי: "רצינו סגירת מעגל, היא בטופ העולמי"

(גודל טקסט)

"היה לי קשה, הגעתי בלי ציפיות אבל לא הרמתי ידיים. המשכתי הלאה לא משנה מה. אני שמחה שהצלחתי לסיים. בשבועיים האחרונים כמעט שקלתי לחזור הביתה, ואז הצוות עודד אותי. היה לי קשה מאז תחילת השנה אבל אני גאה מאוד".

כך סיכמה היום לונה צ'מטאי סלפטר את ריצת המרתון הנהדרת שלה בפריז 2024, אותה סיימה במקום התשיעי – הטוב בהיסטוריה של המרתון הישראלי במשחקים האולימפיים. צ'מטאי עברה שנה לא פשוטה, שכללה התמודדות עם פציעות, השבתת פעילות כדי להפחית עומסים ולבסוף מירוץ אולימפי מרשים, במהלכו אפילו דורגה במקום הראשון אחרי יותר ממחצית הדרך.

צ'מטאי סלפטר ממש קרסה על קו הסיום, ובריאיון כמה דקות לאחר מכן בכתה והוסיפה: "כל כך הרבה אנשים גאים בי ואני מתרגשת. לא ידעתי למה לצפות. הרגל שלי לא הרגישה כל כך טוב, היא התחילה לרעוד, אני גאה שהצלחתי להגיע לקו הסיום".

הרצה הוסיפה: "ברור שיש לי כוח להמשיך, הכל בראש. כל הכבוד למאור טיורי, אנחנו עובדות יחד, מעודדות אחת את השנייה. כשיש לך חברה לקבוצה זה קל יותר, כי היא מעודדת אותך. אני מקווה שבעתיד תהיה לנו עוד חברה. נלחמתי היום בשביל מדינת ישראל".

"זו הייתה הריצה הכי קשה, והכי מתוקה", הוסיפה. "עשיתי את המיטב כשלא הייתי כשירה ב-100 אחוז. אמרתי לעצמי שאני חייבת לייצג את המדינה בכבוד. היום הרגשתי כמו חיילת של מדינת ישראל. ניסיתי להישאר בדבוקה המובילה אבל בשלב מסוים דרכו לי על הרגל, וזה קצת החמיר את המצב שלי. לקחתי סיכון היום, כי לא ידעתי איפה אני עומדת לפני המרתון. הגעתי בלי ציפיות, ואמרתי לעצמי שאראה איך זה מתפתח. הפציעה מאוד השפיעה עליי, היא עדיין מפריעה לי, בשלב מסוים לא הרגשתי את הרגל וחששתי שלא אסיים את הריצה, אבל אני גאה בעצמי על ההישג הזה. כולם תמכו בי כל הזמן. המטרה? להיות כשירה עד לוס אנג'לס, אני מקווה להיות שם. למה לא?"

לונה צ'מטאי סלפטר, מרתוניסטית ישראלית, לצד טגיסט אספה, מרתוניסטית אתיופית
לונה צ'מטאי סלפטר, מרתוניסטית ישראלית, לצד טגיסט אספה, מרתוניסטית אתיופית | רויטרס

באולימפיאדת ריו 2016 צ'מטאי נאלצה לפרוש בעיצומה של הריצה בשל פציעה בכתף, ובאולימפיאדת טוקיו סבלה מהתכווצויות בבטן שגרמו לה לעצור ולסיים רק במקום ה-66. המנהל ההישגי איתי מגידי אמר לה אחרי קו הסיום: "את זוכרת מה קרה בטוקיו? הפעם אלה דמעות אחרות, ואני מעדיף אותן".

מגידי הוסיף ואמר: "אני מאוד גאה בה, היא עבדה מאוד מאוד קשה. עברה פציעה קשה במרץ, השבתה, לא חזרה בכושר מלא – ועדיין, הרבה אמונה. היא פרפורמרית. היא הלכה על זה, לא ויתרה, לקחה גם את ההובלה וסיימה בטופ 10. היא עמדה בציפיות והוכיחה שהיא בטופ העולמי. דיברנו על זה שאנחנו רוצים קלוז'ר אחרי ריו וטוקיו. היום היא עשתה את זה. יש לה מוטיבציה להמשיך וגם זה חשוב".

לונה צ'מטאי, מרתוניסטית ישראלית
סגרה מעגל אחרי ריו וטוקיו. צ'מטאי סלפטר | אתר רשמי, באדיבות הוועד האולימפי בישראל

מאור טיורי, שסיימה במקום ה-49: "אני מתרגשת, היה מאוד קשה, אבל גם היה מאוד כיף. הגענו מאוד מוכנות, עשינו אימונים מאוד טובים וזה השתלם לנו. הרגשתי מאוד חזקה בעליות ובירידות, וברגע שהתחלתי לעקוף אנשים זה רק נתן לי מוטיבציה. היה מדהים. לונה ואני כבר שלוש אולימפיאדות יחד. זה מגיע לה כי היא עובדת קשה ויש לה הרבה כישרון.

"אני אהיה גם בלוס אנג'לס, זו המטרה. רק התחלנו. אני מרגישה שסגרתי מעגל. עברתי הרבה בשלוש השנים האחרונות, במיוחד בשנה האחרונה. אני רוצה לשלוח הרבה חיזוקים לעם ישראל. עשינו את זה בשביל כולם. בשבועות האחרונים קיבלנו כל כך הרבה הודעות תמיכה מכל העולם וזה רק דרבן אותנו לעשות יותר טוב. אני שמחה שיכולנו לייצג את עם ישראל ואת כל היהודים בעולם בגאווה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי