"המשלחת הוכיחה שהרוח הישראלית בלתי ניתנת לעצירה"

play
תום ראובני, נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית, נוחתים אחרי המדליות בפריז 2024 | ראובן קסטרו
הדר פרידמן, זוכת מדליית כסף במשחקים האולימפיים בפריז 2024 01:17

המדליסטים וחברי המשלחת נחתו בישראל אחרי האולימפיאדה המופלאה. יעל ארד הוסיפה: "כולם התעלו מעל ומעבר, אלה הפנים היפות של העם שלנו". ראובני: "גם אני לא ציפיתי להיות כאן". פריצקי: "חוויה בלתי נשכחת"

(גודל טקסט)

אחרי שנשא את דגל ישראל בטקס נעילת המשחקים בפריז, היום (שני) נחת בארץ האלוף האולימפי תום ראובני יחד עם נבחרת ההתעמלות האמנותית שזכתה במדליית הכסף. אחרי קבלת הפנים החמה לה זכו הספורטאים, ביניהם גם רצי המרתון ורוכבי האופניים, נערכה מסיבת עיתונאים בהשתתפות חלק מהמדליסטים, יעל ארד, גילי לוסטיג ואחרים.

יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד: "אני רוצה להודות גם לאנשי האבטחה, שאפשרו לכולנו לעשות את העבודה שלשמה הגענו לפריז. בלעדיהם לא לספורטאים ולא למאמנים היתה היכולת להביא את הפוטנציאל לידי ביטוי. הגענו לפריז אחרי שנה מאוד מאוד קשה. כשנסענו לשם והצבנו רף של 4-5 מדליות, הרבה מאוד אנשים הרימו גבה ושאלו אם אנחנו בטוחים להציב רף כמו טוקיו או גבוה יותר, כי אולי השנה הזו פגעה בהכנות. אנחנו דבקנו בתחזית הזאת כי האמנו במשלחת הזאת. כמו שאתם רואים, המשלחת הזאת התעלתה מעל ומעבר לכל דמיון.

הספורטאים והספורטאיות שלנו הוכיחו שהרוח הישראלית זה משהו שלא ניתן לעצירה. ההתעלות היתה מקסימלית, הביאו הרבה מאוד השראה וכבוד למדינה. כששואלים אותנו בחוץ לארץ מה זה מדינת ישראל – זו מדינת ישראל. זה חלון הראווה שלנו: נחישות, עבודה קשה, סבלנות, להתגבר על קשיים. מה שראינו במשלחת הזאת, זו מדינת ישראל שכולנו רוצים להיות שותפים לה. אלה הפנים היפות והמדהימות של העם שלנו".

תום ראובני, זוכה מדליית זהב במשחקים האולימפיים בפריז 2024
תום ראובני, זוכה מדליית זהב במשחקים האולימפיים בפריז 2024 | ראובן קסטרו

מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג: "כולנו היינו בתחושת שליחות אחרת לגמרי בתקופה הזאת. כולנו מודעים למצב האבסורדי הזה, שמתנהלים בזמן מלחמה. הספורטאים שלנו מתחרים ועושים הכל, אבל לא האמנו שניסע למשחקים האולימפיים והחטופים עדיין יהיו שם. עכשיו חזרנו, והם עדיין לא חזרו. המדליסטים סיפרו לי כמה קשה לשמוח כשיודעים מה קרה. יש פה גיבורים אמיתיים, כל זוכי המדליה הם גיבורים אמיתיים, אבל הגיבורים האמיתיים באמת נמצאים בשדה הקרב".

הדר פרידמן, זוכת מדליית כסף במשחקים האולימפיים בפריז 2024
| ראובן קסטרו

יו"ר איגוד השיט, שי בובר: "עשינו היסטוריה. לפני כמה שנים אמרתי לגילי לוסטיג אמרתי שאם נביא את הספורטאים הכי גדולים שלנו לאמן – שחר צוברי וגל פרידמן – יכול להיות שזה מה שיביא לנו את המדליות. תודה לכל מי שתמך בנו".

גל פרידמן, יעל ארד בקבלת הפנים של המשלחת הישראלית לאולימפיאדת פריז 2024
| ראובן קסטרו

מאמנת נבחרת ההתעמלות, איילת זוסמן: "אני כל כך מתרגשת להיות במעמד הזה, לראות את הפרגון של כולם, את התמיכה והאהבה. זה כל כך מרגש. אני רוצה להודות לצוות, שבלעדיו זה לא היה קורה. מעבר לתחרות הקבוצתית, שם שחזרנו את ההיסטוריה והבאנו עוד מדליה, יש את דריה אטמנוב – מקום חמישי. אני כל כך גאה בך על הדרך שעשית והבנאדם שאת. הצלחת להוציא מעצמך את ה-100 אחוז".

נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל
| ראובן קסטרו

המאמן של תום ראובני גל פרידמן: "זה מאוד מרגש. היה לנו מאוד חשוב, בעיקר בתקופה הזאת, לשמח את עם ישראל. ברגע האמת, תום הצליח להתעלות על עצמו ונתן לכולנו גאווה אדירה. תודה לכולם".

יו"ר הוועד האולימפי של ישראל יעל ארד
| ראובן קסטרו

קפטנית נבחרת ההתעמלות האמנותית רומי פריצקי: "תודה לכולם, זה לא מובן מאליו כל ההערכה והתמיכה שאנחנו מקבלים. זו היתה חוויה בלתי נשכחת. היה קשה – זה לא הלך קל. עם עבודה קשה מגיעות תוצאות. אני מאמינה שכל אחת ואחת מאיתנו נהנתה, אלה חוויות שנשארות לכל החיים. ידענו להרים את עצמנו ברגעים הקשים ולהגיע הכי רחוק שאפשר, גם במצבים של לחץ, פציעות וכאבים. תמיד ידענו להחזיק אחת את השניה. בתחרות עצמה היתה לנו אחריות על הכתפיים. הצוות שלנו תמך בנו בכל בחינה. אין לי מילים איך להביע את הערכתי".

מנכ"ל הוועד האולימפי של ישראל גילי לוסטיג
| ראובן קסטרו

מדליסט הזהב תום ראובני: "אני יודע שהפתעתי את רובכם, אף אחד לא באמת ציפה וגם אני לא ציפיתי להיות כאן. כמו שאני כאן, יש 88 ספורטאים שלא כולם הביאו מדליות – אבל כולם עבדו מאוד קשה כדי להגיע לאולימפיאדה ולתת הכל בתחרות הענקית הזאת. אולי לא כולם מקבלים את תשומת הלב שלי, אבל צריך לתת לכולם חיבוק חם. מגיע להם כל כך הרבה. לפני השיוט המכריע חשבתי על כל מדינת ישראל, ידעתי שאני לא עושה את הזהב רק בשבילי. בזכות החיילים שלנו אני כאן כרגע. אני רוצה לשלוח חיבוק חם גם למשפחות הנופלים, בזכותם יכולנו לצאת לאולימפיאדה הזאת. תודה לכל מי שליווה אותי לאורך השנים, יש גדוד שלם מאחורי".

תום ראובני, נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית, נוחתים אחרי המדליות בפריז 2024
תום ראובני, נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית, נוחתים אחרי המדליות בפריז 2024 | ראובן קסטרו
תום ראובני, זוכה מדליית הזהב בפריז עם מאמנו גל פרידמן
| ראובן קסטרו
נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל
| ראובן קסטרו
קבלת הפנים לכבוד דריה אמטנוב, נבחרת ההתעמלות האמנותית בנתב"ג
| ראובן קסטרו
קבלת הפנים לכבוד דריה אמטנוב, נבחרת ההתעמלות האמנותית בנתב"ג
| ראובן קסטרו
קבלת הפנים לכבוד דריה אמטנוב, נבחרת ההתעמלות האמנותית בנתב"ג
| ראובן קסטרו
לינוי אשרם בקבלת הפנים של נבחרת ההתעמלות האמנותית
| ראובן קסטרו

לינוי אשרם, שהגיעה לקבל את נבחרת ההתעמלות האמנותית, אמרה: "זה כיף גדול, רציתי מאוד להיות איתן שם. בגלל המצב זה לא הסתדר, אבל אני מתה כבר לקפוץ עליהן ולהגיד שהן אלופות. יום לפני הגמר דיברתי איתן ואמרתי להן שלא יסתכלו על ציונים של אחרות, כי הן מסוגלות לעשות היסטוריה. אחרי התרגיל הפחות טוב של החישוקים הן היו קצת בלחץ, אבל יש להן צוות ענק, מכבד ואוהב. הם ידעו מה להגיד להן באותו רגע, כי הן יצאו לתרגיל הבא הכי מוכנות שיש ולא ראו בעיניים".

על ההישג של דריה אמטנוב אמר אשרם: "זה מקום סופר-מכובד, היא נלחמה בכל שנייה ושנייה בתרגיל ונתנה את הנשמה שלה. היא עשתה את הכי טוב שהיא היתה יכולה. אני סופר-גאה בה ויודעת כמה לא פשוטה היתה הדרך".

לשדה התעופה הגיע במיוחד גם רועי שווץ, מנכ"ל מכבי חיפה כרמל שאליה משתייכת המדליסטית הטרייה שני בקנוב: " לשמחתי צפיתי מקרוב בהישג המדהים של המתעמלות שהגשימו את עצמן והגיעו רחוק בזכות עבודה קשה והרבה נחישות", אמר שווץ שחזר אתמול מפריז, "שני וחברותיה מפיחות את רוח הספורטיביות ומעודדות ילדות רבות לעסוק בספורט או לפחות להתעניין בו".

המדליסטים הישראלים אחרי שנחתו מאולימפיאדת פריז
| יח"צ – חד פעמי, ארקיע
שני בקנוב, רועי שווץ, מנכ"ל מכבי חיפה כרמל
| יח"צ – חד פעמי, .

המשלחת חזרה בטיסת ארקיע – המטיס הרשמי של המשלחת הישראלית לאולימפיאדת פריז 2024. טייסי החברה דין גל ואייל בירק בירכו את המדליסטים וגם צחי וייס כלכל ותיק וחובב ספורט מושבע בירך אותם בהמראה. "ארקיע גאה לקחת חלק במסע של המשלחת ומודה לכל הספורטאים והספורטאיות, שהיוו מקור לגאווה ואחדות לאומית, והעניקו לעם כולו רגעי אושר", אמרו בחברה.

עוד באותו נושא: התעמלות אמנותית, תום ראובני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי