זוסמן: "ידענו שיש טירוף בארץ. המדליה הזו היא בשביל כולם"

play
| ראובן קסטרו
הדר פרידמן, זוכת מדליית כסף במשחקים האולימפיים בפריז 2024 01:17

ההבדל לעומת הזהב עם אשרם בטוקיו, קבלת הפנים בנתב"ג, התגובה המאוחרת ברגע הזכייה והאם ישראל יכולה לחלום על מקום קבוע בפודיום? מאמנת נבחרת ההתעמלות בריאיון

(גודל טקסט)

המדליסטים וחברי המשלחת הישראלית נחתו הערב (שני) בנתב"ג וסיכמו את האולימפיאדה ההיסטורית בפריז, בסיומה זכתה ישראל ב-7 מדליות וסיימה במקום ה-41 מתוך 206 בדירוג העולמי. ראובני נחת עם מדליית הזהב, איתו היו גם חמש המופלאות שזכו במדליית הכסף בהתעמלות אומנותית וכן המאמנת שלהן איילת זוסמן – שעבורה זו מדליה שנייה במשחקים האולימפיים, אחרי שאימנה את לינוי אשרם והייתה שותפה שלה לזכייה בזהב במשחקים האולימפיים בטוקיו.

זוסמן, שאחרי המשחקים בטוקיו ביחד עם אשרם זכתה לקבלת פנים הרבה יותר שקטה ורגועה בשל מגבלות הקורונה באותם ימים, סיפרה בנתב"ג כשהיא מוקפת במאות תומכים: "קבלת הפנים מאוד מחממת את הלב. ידענו שיש טירוף בארץ בזכות ההישג, אבל לא ידענו עד כמה אנשים שמחו – והמדליה הזו היא בשביל כולם. זה כל כך מרגש שיכולנו לשמח את המדינה, בייחוד לאור המצב בארץ".

על המדליה השנייה שלה כמאמנת במשחקים האולימפיים: "זה היה מאוד שונה, כי בטוקיו הייתי רק עם לינוי ופה הייתה לי את האחריות להיות גם עם הנבחרת וגם עם דריה (אטמנוב). שום דבר לא בא לנו בקלות, למרות שהיינו פייבוריטיות, ונלחמנו על כל תרגיל ועל כל דבר בשביל להיכנס קודם כל לגמרים ואחר כך כדי לתת את הביצוע הטוב ביותר. זה היה לא פשוט, הקהל מאוד עזר וזה משהו שלא היה בטוקיו. גם היינו יחד כצוות ועזרנו אחת לשנייה".

מאמנת נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל איילת זוסמן
"לא ידענו עד כמה אנשים ישמחו". זוסמן זוכה לאהבה בנתב"ג | ראובן קסטרו

על רגע הזכייה הדרמטי והמורט עצבים, בו נראתה מגיבה לזכייה מה שניות אחרי הנבחרת: "הבנות הסתכלו על המיקום הסופי ואני הסתכלתי על הציון. הייתי מוכנה לקבלת הציון כדי שאדע אם אני צריכה לערער עליו או שלא, אז הבנות ראו שאנחנו במקום השני לפני שהספקתי לראות את זה וזה היה ההבדל בתגובה בינינו".

האם חמש הזוכות ימשיכו גם למשחקים בלוס אנג'לס 2028: "אני חושבת שכל אחת צריכה לחשוב עם עצמה מה היא רוצה לעשות. אם יש בנות שמאוד רוצות להמשיך ללוס אנג'לס, אז בהחלט נרצה שימשיכו. אם הן מתלבטות, לא רוצות או פצועות, אז שימשיכו בחיים – כל אחת ומה שהיא מרגישה".

אם ריאלי שבישראל נחלום על מקום קבוע בפודיום בהתעמלות אומנותית משחקים האולימפיים: "עוד לא לקחתי אוויר, עוד לא עיכלתי ממש, אפילו לא הספקתי לענות לכל האנשים שכתבו לי. זה ייקח קצת זמן ואז נחזור לאולם כמו שאנחנו יודעות ונתחיל לעבוד הכי קשה שאנחנו יכולות. ייקח לי עוד כמה חודשים עד שאדע איזה נבחרת אנחנו ומי המתעמלות".

עוד באותו נושא: התעמלות אומנותית

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי