ארצות הברית נתפסה לא מוכנה, והסבירה: זה בגלל הפקקים

play
לברון ג'יימס, נבחרת ארצות הברית | GettyImages, Henry Browne
"מילסון לוקח ללב את שריקות הבוז, אני לא יודע איך זה ייפתר" 41:17

הדרים טים כמעט הובכה על ידי דרום סודן אחרי שהשחקנים הגיעו למשחק ברכבת התחתית. למזלה, סטיב קר עצבן את לברון וגרם לו להתעורר בזמן, בדרך לעוד רגע שיונצח ב"סרט דוקומנטרי מטורף"

(גודל טקסט)

בזמן שבארצות הברית כבר משווים בין נבחרת ארצות הברית הנוכחית לדרים טים המקורית, דרום סודן הקטנה והצנועה נתנה לכוכבי ה-NBA תזכורת: הכדורסל הבינלאומי צמצם פערים, ושום דבר לא יבוא בקלות בפריז.

אחרי הניצחון 100:101 אמש (שבת) על ווניין גבריאל וחבריו, האמריקאים מבינים שזו קריאת השכמה. ארצות הברית פיגרה בחלקים ארוכים במשחק, השתלטה עליו מחדש במחצית השנייה אבל שוב "נרדמה" בדקות הסיום, כשריצת 0:8 של הסודנים הציבה אותם בעמדת ניצחון. למזלה, לברון ג'יימס היה שם כדי להציל אותה עם סל ניצחון, ומנע ממנה את אחד ההפסדים הכי מפתיעים שידעה בכל שנות קיומה.

"לא עשיתי עבודה מספיק טובה בלהכין את השחקנים למשחק הזה. לא היינו מפוקסים מספיק, ולא הערכנו נכון את היכולות שלהם", הודה סטיב קר בסיום, ולקח אחריות: "זה עליי".

כחלק מההכנה הקלוקלת למשחק, שחקני ארצות הברית הגיעו באיחור ניכר לאולם O2 בלונדון בו התקיים המשחק, כשחלק מהשחקנים תיעדו את עצמם מגיעים למגרש באמצעות הרכבת התחתית. "הפקקים היו נוראיים, וזו אחת הסיבות שלא הגענו מספיק מוכנים למשחק", תירץ אנתוני דייויס, שהיה חתום על החסימה שהכריעה את המשחק במהלך האחרון של הסודנים.

לדבריו של סטיב קר, "זו הייתה תזכורת טובה לכך שכל מי שעולה לשחק נגדנו, זה המשחק הגדול של חייו. עכשיו אנחנו מבינים שכל המשחקים שלנו בפריז ייראו ככה".

לברון ג'יימס, שקלע 25 נקודות כולל סל הניצחון, כאמור, הגיע "טעון" לדקות הסיום אחרי שלמרבה הפתעתו, סטיב קר לא פתח איתו בחמישייה בפתיחת המחצית השנייה, למרות שארה"ב הייתה בפיגור.

"אני חושב שכל הקבוצה הרגישה מבוכה במחצית, כשהיינו בפיגור דו ספרתי, ולא נראה לי שלברון התלהב במיוחד מכך שלא פתחתי איתו בחמישייה ברבע השלישי – אבל בחצי השני שמרנו טוב יותר, וכשלברון חזר לפרקט, הוא היה מבריק".

גם סטף קרי יודע ש"אפשר לנצח אותנו כל עוד אנחנו לא משחקים את הכדורסל שלנו, והכדורסל שלנו הוא קודם כל הגנה. הם הרגישו יותר מדי נוח במשך דקות ארוכות, אבל ברגע שהתנענו, הבסנו אותם".

לברון מצידו אמר לקרי בסיום, בשיחה שנקלטה בעדשת המצלמה בירידה לחדר ההלבשה, ש"אני מעדיף משחקים כאלה על פני תבוסות, כי לפחות אנחנו עומדים למבחן, ואני אוהב מבחנים כאלה". דוויין ווייד, אגב, הגיב לסרטון המדובר בהתלהבות, וכתב: "הסרט הדוקומנטרי שייצא בעוד 20 שנה יהיה מטורף!".

עוד באותו נושא: נבחרת ארצות הברית

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי