ארגנטינה הגישה תלונה רשמית: "אנחנו באולימפיאדה, לא בטורניר שכונתי"

יו"ר ההתאחדות תקף: "המשלחת שלנו ספגה אלימות, רוצים שיוטלו סנקציות על האחראים למחדל". מסצ'ראנו רוצה לתעל את ההפסד הביזארי למרוקו לניצחונות בהמשך: "נצא מזה חזקים". חכימי גינה: "מצר על ההתנהגות של חלק מהאוהדים שלנו"

(גודל טקסט)

את ה"סקנדל ההיסטורי" כפי שתיארו בארגנטינה, רוצים לתעל לניצחונות בהמשך וזכייה במדליית זהב. אחרי ההפסד הביזארי 2:1 למרוקו אתמול (רביעי) בפתיחת המשחקים האולימפיים בפריז, הנבחרת האולימפית של ארגנטינה עדיין זועמת על השתלשלות האירועים שכללה שוויון דרמטי שנפסל אחרי כמעט שעתיים, השלכת חפצים וחזיז על השחקנים מצד הקהל המרוקני, שגם פרץ לדשא, וכמובן הכרעה של צוות השיפוט לפסול את השער וההפסד בשלוש דקות של דיליי ללא אוהדים ביציעים.

מאמן הנבחרת האולימפית, חאבייר מסצ'ראנו, זעם על קבלת ההחלטות של מארגני הטורניר והתנהגות הקהל המרוקני כשחשף כי פרצו למתחם האימונים שלהם יום לפני המשחק וגנבו חלק מחפציו של טיאגו אלמדה.

בהמשך הוסיף: "אנחנו במשחקים אולימפיים, לא בטורניר שכונתי. דברים כאלה לא יכולים לקרות. אף אחת מהנבחרות לא רצתה להמשיך לשחק, לא ברור לנו כיצד זה קורה. אנחנו רוצים לצאת מזה חזקים להמשך".

תקצירים ודיווחים בזמן אמת: הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט

שחקני נבחרת ארגנטינה לצד שחקני נבחרת מרוקו
זעם בארגנטינה | אימג'בנק GettyImages

שעות לאחר המשחק, ההתאחדות הארגנטינאית הגישה תלונה רשמית לוועדת המשמעת של פיפ"א, בה נשיא ההתאחדות, קלאודיו "צ'יקי" טאפיה כתב: "זה היה מצער מה שהיינו צריכים לחוות היום כארגנטינאים בסנט אטיין. השחקנים חיכו כמעט שעתיים בחדר ההלבשה, רק כדי שיצטרכו לחזור החוצה, להתחמם ולהמשיך לשחק משחק שהיה צריך להסתיים על ידי השופט הראשי לאחר פלישת הקהל המרוקני למגרש, והאלימות שהמשלחת הארגנטינאית ספגה. זה היה חסר טעם ונגד את חוקי התחרות".

עוד נכתב בתלונה הרשמית: "בנוסף לכך, דעותיהם של שני הקפטנים של הנבחרות, שהאמינו שהמשחק לא היה צריך להיות מחודש, לא נשמעו. מההתאחדות הארגנטינאית כבר הגשנו תלונה לוועדת המשמעת של פיפ"א כדי שיהיה ניתן לנקוט בצעדים הרגולטוררים הרלוונטיים, וכדי שיוטלו סנקציות על האחראים".

שוער ארגנטינה, חרונימו רולי, כתב לאחר שריקת הסיום ברשתות החברתיות כי הוא "כועס על כיצד שהדברים התרחשו", אבל הוסיף אופטימיות: "תודה לכולם על הסבלנות וההודעות, אתם לא יודעים כמה זה מתגמל לייצג את המדינה שלנו בתחרות כזאת. אנחנו כבר יודעים לאן נגיע ואיך יתייחסו אלינו, אבל אל תטילו בנו ספק – אנחנו נעשה הכל כדי להעלות את הדגל מעל ראש הפודיום".

אשרף חכימי הנבחרת האולימפית של מרוקו
קולות פיוס מצד הנבחרת המרוקנית. חכימי | אימג'בנק GettyImages

בצד השני של הסערה, במרוקו אמנם חגגו את שלוש הנקודות היקרות, אך היו כאלה שגם הבינו את הכעס הארגנטינאי.

אשרף חכימי, כוכב הנבחרת המרוקנית ושחקנה של פריז סן ז'רמן, פרסם ברשתות החברתיות כי הוא שמח "שהנבחרת התחילה את המשחקים האולימפיים עם ניצחון חשוב", אך זכר לציין: "אני מצר על ההתנהגות של חלק מהאוהדים שלנו במהלך המשחק, שהכתימה את תדמיתם של האוהדים הנאמנים שלנו. להתנהגות כזאת אין מקום בכדורגל".

עוד באותו נושא: נבחרת ארגנטינה, נבחרת מרוקו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי