נדאל וג'וקוביץ' עשויים להיפגש בסיבוב השני, מארי פרש מטורניר היחידים

השור ממאיורקה הוגרל מול פוקשוביץ', הסרבי מול אבדן. הבריטי בן ה-37 ישחק רק בזוגות - ואז יפרוש: "זה הזמן הנכון להפסיק"

(גודל טקסט)

ההגרלה של טורניר הטניס האולימפי נערכה היום (חמישי), ובמוקד נקבע כי נובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל – באולימפיאדה האחרונה שלו כמובן – עשויים להיפגש כבר בסיבוב השני.

זה יקרה אם כל אחד מהם יצלח את הסיבוב הראשון: שיאן הגרנד סלאמים בכל הזמנים יפגוש את מתיו אבדן האוסטרלי, בעוד השור ממאיורקה יתעמת עם מרטון פוקשוביץ' ההונגרי. נדאל חולם על סוף הוליוודי לקריירה האולימפית שלו, לאחר שזכה במדליית הזהב בטורניר היחידים ב-2008 ובמדליית הזהב בטורניר הזוגות ב-2016.

הוא ישתף כמובן פעולה עם קרלוס אלקראס גם בטורניר הזוגות הנוכחי. ואם באלקראס עסקינן, הרי שילד הפלא יפתח את דרכו מול חאדי חאביב הלבנוני.

תקצירים ודיווחים בזמן אמת: הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל מחבק את נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל מחבק את נובאק ג'וקוביץ' | רויטרס

מוקדם יותר השבוע אישר אנדי מארי שטורניר הטניס בפריז יהיה האחרון בקריירה המפוארת שלו – לאחריו, יתלה את המחבט. כעת בחר הבריטי בן ה-37, שמנסה להתאושש מפציעה בגב, לתעדף את טורניר הזוגות בו הוא ישתף פעולה עם דן אוואנס – ועל כן לא ייקח חלק בטורניר היחידים. "זו ההזדמנות הכי טובה שלי להשיג מדליה", אמר.

"יש כמה סיבות לפרישה", אמר ל"סקיי" הבוקר (חמישי). "פיזית, הגוף שלי מוכן להפסיק. נפשית אני גם מוכן לסיים, והאולימפיאדה היא אירוע מיוחד מאוד עבורי. כרגע, ההחלטה לעזוב את הטניס לא מרגישה לי קשה מדי. לפני כמה חודשים הייתי מודאג ממנה, אבל כרגע אני מוכן. אני כבר מחכה לשלב הבא שלי – להיות בבית עם הילדים והמשפחה".

מארי הוסיף והסביר: "פיזית לא הרגשתי שאני מסוגל להתכונן ולהתחרות כפי שהייתי רגיל, ולכן זה הזמן הנכון להפסיק. אני בסדר עם זה. זה הזמן הנכון עבורי. הגוף שלי עבר הרבה בשנים האחרונות – הרבה פציעות, הרבה ניתוחים. זה מיחד מאוד עבורי להיות באולימפיאדה ואני שמח שכאן אסיים את הקריירה".

אנדי מארי
פתח נהדר בטורניר הביתי. מארי | אימג'בנק GettyImages

לאורך מרבית הקריירה מארי אמנם חסה בצילם של רוג'ר פדרר, רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ', אבל הוא זינב בהם כל הזמן וגם רשם הישגים מרשימים. הוא דורג בשיאו במקום הראשון בעולם, זכה בטורניר ווימבלדון פעמיים (2013, 2016) והניף את הגביע גם באליפות ארה"ב הפתוחה ב-2012.

בניגוד ל"שלושת הגדולים", למארי יש גם שתי מדליות זהב אולימפיות בטורניר היחידים בטניס. נדאל זכה פעם אחת ב-2008, פדרר הפסיד למארי בגמר ב-2012 ודג'וקוביץ' לא זכה במדליה. לטורניר האולימפי אמנם חשיבות משנית יחסית, אבל מארי תמיד התייחס אליו ברצינות גדולה ומבחינתו פריז 2024 זו סגירת מעגל.

מארי יתלה את המחבט אחרי קריירה ארוכה במהלכה זכה ב-46 טורנירים וערב התחרות האולימפית, המאזן שלו עומד על 739 ניצחונות ו-262 הפסדים. כמה מאותם הפסדים היו כואבים במיוחד; הוא הגיע 5 פעמים לגמר באליפות אוסטרליה והפסיד בכולן (4 פעמים לדג'וקוביץ', פעם אחת לפדרר) וב-2016 העפיל לגמר הרולאן גארוס ונכנע לדג'וקוביץ'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי