יפן גברה 0:1 על מאלי: מה נבחרת ישראל צריכה במשחק האחרון?

play
ריהיטו ימאמוטו, שחקן נבחרת יפן | רויטרס
מגדל אייפל לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 00:58

היפנים שוב ניצחו לפני המפגש מול הנבחרת האולימפית: התסריטים למשחק המכריע של ישראל. ארגנטינה התאוששה מהפארסה, ספרד הבטיחה עלייה לרבע הגמר

(גודל טקסט)

מלבד המשחק של נבחרת ישראל מול פרגוואי, כל שאר 14 הנבחרות עורכות היום (שבת) את משחקן השני בשלב הבתים של טורניר הכדורגל האולימפי. ארגנטינה הצליחה להתאושש מההפסד הביזארי למרוקו, שבעצמה הפסידה בתוספת הזמן לאוקראינה, בעוד ספרד הבטיחה את הכרטיס לשלב הבא וגם מצרים קרובה. יפן גברה על מאלי בבית הישראלי לפני המחזור האחרון והמכריע עבור חניכיו של לוזון, שעדיין שומרים על סיכוי להעפיל.

בית א'

צרפת – גינאה 0:1

מארחת המשחקים ואחת הפייבוריטיות לזכות במדליית הזהב פתחה את הטורניר ברגל ימין עם 0:3 קליל על ארצות הברית, ובדרך להבטחת פסגת בית א', גברה על היריבה האפריקאית (שנכנעה 2:1 לניו זילנד במחזור הפתיחה). מי שכבש את שער הניצחון הוא קיליאן סילדיליה (76).

ניו זילנד – ארה"ב 4:1 לניו זילנד: ג'סי רנדל (78). לארה"ב: ג'ורג'ה מיכאילוביץ' (8), ווקר זימרמן (12), ג'אנלוקה בוסיו (30), פקסטן ארונסון (58)

כל התקצירים והאירועים – עכשיו באפליקציית וואלה ספורט

אלכסנדר לקאזט קפטן הנבחרת האולימפית של צרפת
לא נכלל בסגל הבוגרת, אבל קיבל הזדמנות להנהיג את האולימפית. אלכסנדר לקאזט | אימג'בנק GettyImages, CLEMENT MAHOUDEAU/AFP

בית ב'

ארגנטינה – עיראק 1:3

זמן רב לקח לאלביסלסטה להתאושש מה-2:1 הביזארי מול מרוקו, במשחק שהסתיים והמשיך לאחר כמעט שעתיים, רק כדי ששער ארגנטינאי ייפסל ועם כאוס חסר תקדים ביציעים. אחרי כל הבלאגן, אחת המועמדות המובילות לזהב הצליחה לקום מהקרשים ולהשיג שלוש נקודות חשובות מאוד במאבק על רבע הגמר – אך קל זה לא היה. טיאגו אלמדה כבש ראשון מבישול של חוליאן אלברס (13) כשהפציץ מהאוויר, העיראקים שניצחו 1:2 את אוקראינה במחזור הראשון איזנו דרך איימן חוסיין (45+4), לוצ'יאנו גונדו המחליף נכנס מהספסל בדקה ה-60 ושתי דקות לאחר מכן השיב את היתרון עם נגיחה יפה. בדקה ה-85 אקי פרננדס נעץ את השלישי, מבישול שני של אלברס, אחרי מהלך קבוצתי יפהפה. על כן, ארגנטינה כרגע שנייה בבית ועיראק שלישית.

אוקראינה – מרוקו 1:2

במחזור הפתיחה ניצלה מרוקו כאשר שער של ארגנטינה נפסל בדקה ה-106 והיא השאירה אצלה את שלוש הנקודות, אבל הפעם שער נגדה אושר בדקה השמינית של תוספת הזמן ואוקראינה איזנה לחלוטין את בית ב', בו לכולן יש שלוש נקודות. סופיאן רחימי שוב כבש עבור מרוקו עם פנדל בדקה ה-64 אחרי הרחקתו של וולודימיר סליוק כשמחק את היתרון של דמיטרו קריסקיב (22), אבל בתוספת הזמן מרוקו החמיצה והצהובים הענישו עם שער במתפרצת של המחליף איגור קרסנופיר.

שחקני הנבחרת האולימפית של ארגנטינה חוגגים עם טיאגו אלמדה (מימין)
שחקני הנבחרת האולימפית של ארגנטינה חוגגים עם טיאגו אלמדה (מימין) | רויטרס

בית ג'

בית ג'

הרפובליקה הדומיניקנית – ספרד 3:1

אחרי ה-1:2 על אוזבקיסטן במחזור הפתיחה, אלופת אירופה הטרייה הבטיחה את הכרטיס לרבע הגמר וקרובה מאוד להבטיח גם את פסגת הבית (צריכה תיקו מול מצרים המדורגת שנייה עם ארבע נקודות). אם כך יהיה, תפגוש ברבע הגמר את הנבחרת שתסיים שנייה בבית ד' – אולי ישראל. פרמין לופס ניצל שגיאה גדולה של שוער היריבה כדי לכבוש ראשון (24), אנחל מונטס דה אוקה סיפק שוויון מפתיע (38), אך אדיסון אסקונה הורחק (45+1) ומאותו רגע ואילך ספרד השתלטה על העניינים. אלכס באנה נעזר בהגנת הרפובליקה הדומינקנית עם בעיטה מחוץ לרחבה (55), מיגל גוטיירס סגר את הסיפור (73).

אוזבקיסטן – מצרים 1:0 למצרים: אחמד קוקה (11)

פרמין לופס שחקן הנבחרת האולימפית של ספרד חוגג שער
הפסגה הובטחה. פרמין לופס | רויטרס
שחקני נבחרת יפן האולימפית
אפשר להיות בטוחים: הם לא יזלזלו. יפן | רויטרס

בית ד'

יפן – מאלי 0:1

היפנים השיגו ניצחון שני בטורניר משער של ריהיטו ימאמוטו בדקה ה-82, ויגיעו למשחק מול ישראל מהמקום הראשון בבית, עם הכרטיס לרבע הגמר. אבל היפנים, כהרגלם, לא צפויים לזלזל, וכמובן יעדיפו לסיים במקום הראשון בבית ולפגוש נבחרת שמסיימת במקום השני ולא הראשון (ספרד, אולי).

בכל מקרה, ישראל חייבת ניצחון, אבל לא תלויה בעצמה. אם המשחק המקביל בין פרגוואי למאלי מסתיים בתיקו, וישראל מנצחת – ישראל תעלה בגלל הפרש שערים. אם מאלי מנצחת, ישראל צריכה לכבוש שער יותר ממנה. אם פרגוואי תנצח, אין סיכוי לישראל להעפיל. אבל בכל מקרה, חניכיו של לוזון יצטרכו לנצח את היפנים, שטרם ספגו בטורניר.

הבית הישראלי:

1. נבחרת יפן – 6 נקודות, 0:6 שערים 2. נבחרת פרגוואי – 3 נקודות, 7:4 שערים 3. נבחרת מאלי – 1 נקודה, 2:1 שערים 4. נבחרת ישראל – 1 נקודה, 5:3 שערים

המשחקים שנשארו: 30 ביולי, 22:00: הנבחרת האולימפית – יפן 30 ביולי, 22:00: פרגוואי – מאלי

עוד באותו נושא: נבחרת יפן, פריז 2024

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי