פניו "נפוחות מבכי", אבל אדם פיטי ניצח מחוץ לבריכה

הבריטי שהתגבר על בעיות נפשיות "הוכיח שאפשר לחזור מהתחתית לזכייה במדליה", ואז שמע מבנו את המשפט המרגש מכולם. על הפסד משמח

(גודל טקסט)

שיאן העולם והשיאן האולימפי ב-100 מטרים חזה, אדם פיטי, כשל אמש (ראשון) בניסיון לזכות במדליית זהב אולימפית שלישית ברציפות במשחה החזק שלו, אבל מבחינתו הניצחון החשוב באמת – לגמרי הושג. רק בשנה שעברה לקח הבריטי הפסקה מתחרויות כדי להתמודד עם לחצים נפשיים, לאחר שחשף כי הוא סובל מדיכאון, בעיות אלכוהוליזם ואף אובחן עם ADHD.

אתמול הוא נאלץ להסתפק "רק" במדליית הכסף, אחרי פוטו-פיניש מטורף שבו האיטלקי ניקולו מרטיננגי עקף אותו בשתי מאיות השנייה בלבד. אבל עבור פיטי, המסע שהוא עבר בדרך למשחה הזה ומשפט אחד שאמר לו בנו ג'ורג' בסיום, היו הרבה יותר מנחמה.

תקצירים ודיווחים בזמן אמת: הורידו את אפליקציית וואלה ספורט

אדם פיטי, שחיין בריטי, עם בנו ואשתו הולי רמזי
הניצחון הושג מחוץ לבריכה. אדם פיטי עם בנו ג'ורג' וזוגתו הולי רמזי | אימג'בנק GettyImages, Clive Rose

"אני מרגיש כאילו עקצה אותי דבורה כי הפנים שלי כל כך נפוחות מרוב בכי", סיפר פיטי, שהודה כי הדמעות לא היו מאכזבה על המקום השני: "14 החודשים האחרונים היו הוכחה שאפשר לחזור מהתחתית של התחתית לזכייה במדליה. אנשים שואלים אם אני מרוצה מהכסף, ואני עונה שכן".

כשנשאל הזוכה בזהב בריו 2016 ובטוקיו 2020 על השיחה עם בנו בן השלוש, השחיין בן ה-29 שיתף: "הוא בדרך כולל שואל 'אבא, היית הכי מהיר היום?', ואני הייתי עונה 'לא היום', אבל הוא פשוט אמר 'אני אוהב אותך, אבא'. וזה כל מה שמעניין אותי".

עוד באותו נושא: אדם פיטי, שחייה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי