זהב ליפן בקרב רב יחידים, בקאורי שמר על התואר בג'ודו

play
המתעמל היפני אוקה שינוסוקה | GettyImages, Jamie Squire
ארטיום דולגופיאט במשחקים האולימפיים בפריז 2024 00:49

שינוסוקה בן ה-20 השלים הופעה חלומית בפריז, הגאורגי (עד 90 ק"ג) זכה בזהב אולימפי שני רצוף. זהב היסטורי לגואטמלה, אחדות נדירה בין קוריאה הדרומית לצפונית, ג'קסון לא תתחרה ב-100 מטר

(גודל טקסט)

שינוסוקה סוגר משחקים אולימפיים חלומיים

יומיים אחרי הזהב הקבוצתי, אוקה שינוסוקה היפני הוכתר לאלוף האולימפי בהתעמלות גם בקרב רב גברים. בהופעתו הראשונה במשחקים האולימפיים, בן ה-20 השיג ציון כולל של 86.832 והקדים את ז'אנג בוהג הסיני (86.599). שיאו רוטנג (סין) השלים את הפודיום (86.364) והאלוף האולימפי מטוקיו, דאיקי האשימוטו, סיים במקום השישי בלבד.

בלתי עציר: לאשה בקאורי הביא עוד זהב לגאורגיה

האלוף האולימפי מטוקיו שמר על התואר: בגיל 24 וחמישה ימים בלבד, לאשה בקאורי הגאורגי זכה בזהב האולימפי השני בקריירה שלו. הג'ודוקא (עד 90 ק"ג) הכניע עם שני ווזארים את מוראו סנשירו היפני.

שיא אולימפי לרואנו, זהב ראשון לגואטמלה אי פעם

אדריאנה רואנו אחראית על הישג חסר תקדים במולדתה, הישג כפול בקליעה בטראפ: עם 45 נקודות בגמר נגד סילבנה מריה סטאנקו האיטלקייה, היא קבעה שיא אולימפי חדש וניפצה את זה שקבעה זוזאנה שטפצ'קובה הסלובקית בטוקיו (43), בדרך לזכייה במדליית הזהב האולימפית הראשונה בהיסטוריה לספורטאי או ספורטאית מגואטמלה. פני סמית' השלימה את הפודיום וזכתה בארד.

אחדות נדירה בין צפון קוריאה לדרום קוריאה

דרום קוריאה וצפון קוריאה לא נחשבות ידידות של ממש, וזה בלשון המעטה. אבל אחרי שדרום קוריאה זכתה בארד בטניס שולחן וצפון קוריאה בכסף בזוגות המעורבים אחרי סין, לי ג'ונג-הון מדרום קוריאה צילם תמונה קבוצתית לאחר טקס הענקת המדליות. רי ג'ונג סיק וקים קום יונג מצפון קוריאה, שין יו-בין מדרום קוריאה והזוג הסיני המנצח וואנג צ'וצ'ין וסון יינגשה – כולם הופיעו בתמונה שהפכה לתמונת קאלט בפריז.

חוסה טורס חיל הביא מדליה ראשונה לארגנטינה

הזהב הראשון לארגנטינה באופניים אי פעם, המדליה הראשונה בפריז 2024 למשלחת הארגנטינית בפרט ולמדינה דרום-אמריקאית כלשהי בכלל, ומדליית זהב ראשונה לתכולים-לבנים בענף כלשהו מאז ריו 2016: חוסה טורס חיל בן ה-29 עשה היסטורי כשהותר לאלוף באופני BMX, עם 94.82 בגמר.

שריקה ג'קסון לא תשתתף ב-100 מטר בפריז

מאמן נבחרת האתלטיקה של ג'מייקה, לאדלו וואטס, הודיע באופן רשמי ששריקה ג'קסון לא תשתתף בתחרות הריצה ל-100 מטר בפריז ותתמקד רק ב-200 מטר – המקצוע החזק שלה. ששאלי פורבס תחליף אותה כנציגה השלישית של ג'מייקה. למרות הדומיננטיות של שקארי ריצ'רדסון האמריקאית בריצה ל-100 מטר, ג'קסון סומנה כמי שעשויה לאיים עליה בזכות הניסיון הרב שלה במעמדים מהסוג הזה.

מישה זילברמן נפרד מפריז עם ניצחון – ונשיקה לסמל

מישה זילברמן סיים את דרכו בשלב הבתים של טורניר הבדמינטון עם ניצחון 12:21, 10:21 על פרינס דהאל הנפאלי, ונפרד מפריז בטעם מתוק. זילברמן הוותיק סיים את הבית במקום השלישי אחרי שהפסיד במשחקיו הראשונים, במה שהייתה הופעתו הרביעית – ואולי האחרונה – במשחקים האולימפיים. בסיום המשחק, כרמז לעתיד, זילברמן תועד מנשק את הסמל האולימפי, אולי לאות לפרידה.

"מאווררים? זה פשוט לא מספיק"

ספורטאים רבים מתלוננים שהוועדה המארגנת של האולימפיאדה לא התכוננה כראוי לחום הכבד ושאין מספיק מיזוג אוויר בחדרים. בכפר האולימפי נקטו בשיטת קירור חדשה שאמורה להיות יותר ירוקה וחסכונית בחשמל, ומתבססת על זרימת מים. היו שהביעו ספק עוד לפני המשחקים, אבל ראשת העיר, אן הידאלגו, התעקשה וביקשה: "תסמכו על המדע". ובכן, זה לא עבד. כעת מסתבר שמשלחות רבות ביקשו מהמארגנים לרכוש או להשכיר מזגנים ניידים, אבל האספקה אזלה ולא כולם קיבלו.

ניהד בנשאדלי, מנבחרת החתירה של אלג'יריה, סיפר לרויטרס: "הציבו לנו מאווררים בחדרים, אבל זה פשוט לא מספיק – בלילה חם מדי וקשה מאוד לישון. וגם אי אפשר לפתוח חלונות כי יש יותר מדי יתושים. כל כך הרבה יתושים!".

"הסברתי לה שאני לא מכבדת אותה"

המשחק בין קינוון ז'נג לאמה נבארו בסיבוב השלישי בטורניר הטניס אצל הנשים, לווה בעימות מילולי בין השתיים ממש אחרי הסיום. הסינית ניצחה את האמריקאית 7:6 (9), 6:7 (4), 1:6 וכשהן לחצו ידיים, נבארו נראתה נוזפת ביריבתה. ז'נג התגרתה בנבארו במהלך המשחק והאמריקאית נשאלה על ידי העיתונאים מה נאמר ליד הרשת והשיבה: "הסברתי לה שאני לא מכבדת אותה כספורטאית". הסינית אמרה אחרי המשחק: "אם היא לא מרוצה מההתנהגות שלי, היא יכולה לבוא ולהגיד לי. אשמח לתקן את עצמי כדי להיות טניסאית טובה ויותר וגם אדם טוב יותר".

תחרות הטריאתלון תתקיים כמתוכנן

הוועדה המארגנת של המשחקים התחילה את היום עם בשורה משמחת ואנחת רווחה: מי הסן נקיים מספיק כדי לקיים את תחרות הטריאתלון (מה ישתתף גם שחר שגיב הישראלי). סגן נשיא איגוד הטריאתלון הצרפתי, איב קורדייה, הודה: "זו הקלה. אני חושב בעיקר על הספורטאים ויודע שהם היו מוכנים לשני התרחישים: קיום התחרות כרגיל, או מעבר לדואתלון עם ריצה ורכיבה על אופניים – ללא שחייה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי