"הגיבור שהמשחקים היו צריכים": העולם משתחווה בפני מרשאן

play
שתי מדליות זהב ביום אחד. מרשאן | רויטרס
אנסטסטיה גורבנקו שחיינית ישראלית 01:26

השחיין הצרפתי קבע הישגים חסרי תקדים בבריכה האולימפית בפריז: "עף מתחת למים". באילו מדליות הוא עשוי לזכות בהמשך?

(גודל טקסט)

לאון מרשאן עשה אמש היסטוריה אמש (רביעי) בבריכה בפריז, כשהפך לשחיין הצרפתי הראשון שזוכה בשלוש מדליות זהב אולימפיות. יליד טולוז בן ה-22 עמד בראש הפודיום בכל המשחים בהם השתתף עד כה. היום הוא ינסה להשלים רביעייה מדהימה ב-200 מעורב אישי, אך כבר עכשיו צרפת משתפכת בפניו וכך גם כלי התקשורת מסביב לעולם.

תקצירים ודיווחים בזמן אמת: הורידו את אפליקציית וואלה ספורט

מרשאן, שלפניו אף שחיין לא הצליח לזכות בזהב הן ב-200 פרפר והן ב-200 חזה, היה לראשון מאז 1976 שמשיג שתי מדליות זהב אולימפיות בערב אחד, וקבע גם שיאים אולימפיים במשחים הללו וכן ב-400 מעורב אישי שבו הוכתר לאלוף ביום ראשון. נשיא צרפת עמנואל מקרון וכוכב הכדורגל אנטואן גריזמן היו בין אלה שבירכו את מרשאן ברשת.

"הסופרסטאר הצרפתי והגיבור שהמשחקים האולימפיים האלה היו זקוקים לו", הכתירו את מרשאן ב"אתלטיק" האמריקאי. בבלגיה התפעלו מכך שהוא "עף מתחת למים" ובספרד קבעו שהוא "אלמותי" ו"הכוכב של המשחקים האלה".

לאון מרשאן שחיין צרפתי, אלוף אולימפי פריז 2024
לאון מרשאן שחיין צרפתי, אלוף אולימפי פריז 2024 | רויטרס

הקהל בבריכה האולימפית שקרא בקצב "לא-ון" בכל פעם שהשחיין הרים ראשו מעל המים, הדהים את מרשאן שסיפר על הטירוף ביציעים: "זה ענק שהייתה לי אפשרות לחלוק את זה עם 15,000 איש. העיניים שלי נפקחו לרווחה ברגע שהגעתי לקצה הבריכה. אני אוהב את זה, יש המון רעש – וזה עדיין לא נגמר".

מלבד ה-200 מעורב אישי היום, מרשאן עשוי להתחרות על מדליה נוספת עם נבחרת השליחים שתקפוץ לבריכה בשבת למשחה ה-4X100 מעורב, אולם לא ברור אם יוחלט לשלבו ברביעייה הצרפתית.

עוד באותו נושא: לאון מרשאן, שחייה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי