אחרי המדליות לראובני וקנטור, הגולשים טוענים: השיטה מעוותת, פוגעת לנו בשפיות

play
שרון קנטור, גולשת רוח ישראלית | אימג'בנק GettyImages
שרון קנטור אחרי הזכייה במדליית הכסף בפריז 2024 01:07

אמה ווילסון, שסיימה שלישית מאחורי שרון קנטור אחרי שהובילה כל השבוע, טוענת ששיטת הניקוד בתחרות הגלישה אינה הוגנת, ומיררה בבכי: "שונאת את הפורמט, לא בטוחה שמבחינה נפשית אני מסוגלת לחזור לגלוש"

(גודל טקסט)

בעולם הגלישה נשמעה לא מעט ביקורת על שיטת הניקוד בתחרויות במשחקים האולימפיים, שהשתנו גם בגלל התנאים והביטולים. כידוע, הראשון/ראשונה בתום סדרת השיוטים עולה אוטומטית לגמר, שבו משתתפים רק שלושה מתחרים (שלכולם מובטחת מדליה, השאלה היא רק באיזה סדר). כך למשל תום ראובני זכה אתמול במדליית זהב אולימפית, על אף שהישראלי לא ניצח אפילו אחד מבין 13 השיוטים שנערכו אצל הגברים בדגם IQFoil. לשמחתו הוא הפגין יציבות, עלה מחצי הגמר והרשים ברגע האמת כדי לנצח. כידוע, ראובני לא זכה באף תחרות בשבע השנים האחרונות.

הגולשת שהתחרתה מול שרון קנטור וזכתה במדליית הארד, אמה ווילסון, קראה למארגנים להתחשב בבריאותם הנפשית של המתחרים, ואמרה שאמנם היא אוהבת את הספורט אבל שונאת את הפורמט.

ווילסון הייתה דומיננטית כמעט בכל 14 המקצים אצל הנשים והעפילה ישירות למקצה המדליות המשולש, אבל הפסידה בגמר לחברתה האיטלקייה מרתה מגטי ולקנטור שסיימה שנייה.

"אני חושבת שכספורטאים אנחנו צריכים להיות מסוגלים להצביע על החוקים, או שתהיה לנו דרך כלשהי לבטא את מה שאנחנו מרגישים לגבי הפורמט", אמרה ווילסון, בעודה בוכה.

גולשת הרוח אמה ווילסון
מיררה בבכי בסיום. ווילסון | רויטרס

"אני חושבת שגמרתי עם הספורט הזה. יהיו עוד אנשים במצב הזה. אולי כדאי שאנשים יסתכלו על הבריאות הנפשית של המתחרים אחרי דבר כזה. קשה להמשיך לחזור להתחרות, ואני לא בטוחה שמבחינה נפשית אני מסוגלת לחזור לגלוש", אמרה ווילסון. "אני אוהבת את הספורט, אבל שונאת את הפורמט".

"אני לא רוצה לומר יותר, רק כל הכבוד למרתה ולשרון, הן ספורטאיות נהדרות ומגיעות להן המדליות שקיבלו. אבל אולי האנשים בשייט העולמי צריכים לחשוב", הוסיפה. גם מגטי, המנצחת, הודתה: "הפורמט הזה לא הוגן לדעתי, כי אמה הובילה כל השבוע, בכל המקצים. בשבילי, אמה היא האליל שלי", אמרה.

ווילסון הסבירה: "באליפות העולם היו לי 60 נקודות יתרון. פה היו לי 30 נקודות יתרון. כמה פעמים אפשר לחזור אחרי דבר כזה? אין ספק שיש כאן פגיעה בשיטת הניקוד. אתה מסיים ראשון ועולה לגמר, אבל לכל השאר יש גן סיכוי להעפיל לגמר, כשהם מתחרים ברבע הגמר ובחצי הגמר. היום עשיתי טעות אחת על הזינוק, וזהו".

עוד באותו נושא: פריז 2024

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי