האלוף האולימפי חולה ובספק לפריז. נדאל ניחם את אלקראס

play
הוא עוד יקבל הזדמנויות בעתיד. קרלוס אלקראס | רויטרס
יעל ארד, גילי לוסטיג, צופים בטקס חלוקת המדליות של תום ראובני ונגינת התקווה 01:38

הקופץ לגובה טאמברי סובל מאבנים בכליות ונמצא בבי"ח באיטליה. הטניסאי האגדי הקדיש פוסט מרגש לחברו שהפסיד בגמר. זהב היסטורי לאלג'יראית בת 17 בהתעמלות. מדליה ראשונה אי פעם לנבחרת הפליטים

(גודל טקסט)

21:00: שלושה ימים למוקדמות הקפיצה לגובה, האלוף האולימפי ג'אנמרקו טאמברי נמצא בבית חולים באיטליה וספק גדול מרחף מעל השתתפותו במשחקים, כשהוא סובל "כנראה מאבנים בכליות". עשיתי הכל בשביל המשחקים האולימפיים האלה, באמת שזה לא מגיע לי", הצטער טאמברי בפוסט שפרסם היום. "דבר אחד בטוח – אני לא יודע איך אגיע לשם, אבל אני אעלה ואתן את הנשמה שלי עד הקפיצה האחרונה, לא משנה מה יהיה המצב שלי".

20:40: רפאל נדאל הקדיש ציוץ מרגש לחברו הספרדי קרלוס אלקראס, שהפסיד לנובאק ג'וקוביץ' בקרב על מדליית הזהב בטורניר היחידים בטניס: "קרלוס, אף שאני יודע שזהו יום קשה, תעריך את המדליה. היא חשובה מאוד לכל המדינה, ועם הזמן אתה תראה שגם עבורך. תודה על השבוע הבלתי ייאמן הזה ועל מדליה שאתה מעניק במתנה לספורט הספרדי. חיבוק". כזכור, נדאל ואלקראס שיתפו פעולה בטורניר הזוגות ובן ה-21 נחשב כמובן ליורשו של "השור ממאיורקה".

17:45: המתאגרפת סינדי אנגמבה עלתה לחצי הגמר בקטגוריה עד 57 ק"ג, משמע שהיא הבטיחה מדליה – הראשונה אי פעם לספורטאית מנבחרת הפליטים של הוועד האולימפי הבינלאומי.

17:25: זהב היסטורי לאלג'יריה. קאיליה נמור בת ה-17 השיגה ציון של 15.700 בגמר המקבילים המדורגים, עקפה את אלופת העולם מ-2023 צ'ו צ'יין הסינית (15.500) וזכתה במדליית הזהב הראשונה אי פעם לאלג'יריה בהתעמלות. זו גם הבכורה על הפודיום למדינה אפריקאית כלשהי בכל הזמנים בענף הזה. עד היום אלג'יריה זכתה במדליות אולימפיות רק באתלטיקה, באיגרוף ובג'ודו, ונמור היא האישה הראשונה במדינה שזוכה בזהב אחרי שתי רצות 1,500 בברצלונה 1992 ובסידני 2000.

קאיליה נמור, מתעמלת אלג'יראית
| אימג'בנק GettyImages, Naomi Baker

13:18: האלוף האולימפי המכהן ב-110 משוכות האנסל פרצ'מנט אכזב היום, כשלא הצליח להעפיל מהמוקדמות לחצי הגמר, לאחר שסיים 15 עם זמן של 13.43 שניות. למזלו של הג'מייקני בן ה-34, יהיה לו צ'אנס נוסף לעשות זאת – ביום שלישי, במירוץ "ההזדמנות השנייה" בין כל האצנים שלא הצליחו להעפיל.

12:44: ללא שריקה ג'קסון, נקבעו העולות ממוקדמות 200 מטר לחצי הגמר. גבי תומאס האמריקאית קבעה את התוצאה הטובה ביותר – 22.20 שניות. גם מארי-ז'וזה טה לו הוותיקה שנפצעה אמש בגמר 100 מטר לא לקחה.

12:06: שריקה ג'קסון, אלופת העולם המכהנת בריצת 200 מטר ואחת הפייבוריטיות לזכייה בזהב בפריז, בחרה שלא להתחרות בריצה ל-100 מטר כדי להתמקד במרחק הכפול, בו היא מצטיינת (קבעה את התוצאה השנייה בטיבה אי פעם – 21.41 שניות). אלא שהיום האצנית הנפלאה בת ה-30 לא התייצבה למקצי המוקדמות, לפי דיווחים בשל פציעה בשריר הירך האחורי. מדובר במכה קשה שנייה עבור המשלחת הג'מייקנית, לאחר שאמש, מספר דקות לפני חצי גמר 100 מטר, נאלצה שלי אן פרייזר לפרוש.

11:50: קרולינה מרין, אחד משחקניות הבדמינטון הטובות בעולם, נאלצה לפרוש במהלך חצי הגמר שלה. הספרדיה פרצה בבכי לאחר שנפצעה בברכה, תוך שהיא מוליכה 14:21, 6:10 על יריבתה הה בינג ג'יאו.

שריקה ג'קסון, אצנית ג'מייקנית
שריקה ג'קסון, אצנית ג'מייקנית | רויטרס

11:44: שלא בפעם הראשונה, אימון הטריאתלון שתוכנן להתקיים היום בוטל. הגשם הכבד שירד בפריז השפיע על המים בנהר הסן, עדיין לא ברור האם ניתן יהיה להתאמן בו מחר.

עוד באותו נושא: פריז 2024, שריקה ג'קסון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי