ארה"ב טיילה לחצי הגמר, צרפת הדיחה את קנדה, קאמבק לסרביה

play
שחקני נבחרת ארצות הברית לברון ג'יימס, ג'ואל אמביד | GettyImages, Michael Reaves
היועץ המקצועי של נבחרת קנדה דייויד בלאט עם יו"ר הוועד האולימפי בישראל יעל ארד, המנכ"ל גילי לוסטיג 01:17

דוראנט הפך לגדול הקלעים האמריקאים במשחקים האולימפיים (11 נק') ויחד עם בוקר (18 נק') קבע 87:122 על ברזיל. הטריקולור ניצחו 73:82, יוקיץ' וחבריו חזרו מפיגור 24 ל-90:95 על אוסטרליה. גרמניה גברה על יוון

(גודל טקסט)

טורניר הכדורסל האולימפי עבר מליל לפריז לכבוד הכניסה לשלבי הנוקאאוט, כאשר היום (שלישי) נקבעו העולות לחצאי הגמר. גרמניה הפכה לעולה הראשונה אחרי שניצחה את יאניס אנטטוקומפו ויוון. לאחר מכן ניצחה סרביה את אוסטרליה בתום קאמבק גדול, צרפת הפתיעה את קנדה וארה"ב טיילה מול ברזיל.

משחקי חצי הגמר:

גרמניה – צרפת סרביה – ארה"ב

שחקן נבחרת סרביה ניקולה יוקיץ'
שחקן נבחרת סרביה ניקולה יוקיץ' | רויטרס

גרמניה – יוון 63:76

אלופת העולם המכהנת הרשימה בשלב הבתים וסיימה אותו במאזן 0:3 מושלם, כולל ניצחון על המארחת צרפת, בדרך להופעה שנייה ברציפות בשלב שמונה האחרונות היא פגשה את יוון שקרטעה לשלב הזה והבדלי הרמות ניכרו גם במשחק הזה, שבו הגרמנים ברחו במחצית השנייה בדרך לניצחון מוחץ ועלייה לחצי הגמר. יאניס אנטטוקומפו הגדול יראה את המשך הטורניר מהבית. יוון דווקא פתחה בסערה והובילה 11:21 אחרי הרבע הראשון. אלא ששלשות של בונגה ואסיסטים של שרודר החזירו את הגרמנים שחזרו עם 15:25 ברבע השני. במחצית השנייה החלה הבריחה של גרמניה, שעלתה ליתרון דו ספרתי ברבע הרביעי בעיקר בזכות פרנץ ווגנר הנהדר ששלט בצבע היווני. הגרמנים שברו את היוונים עם שלשה של דניס שרודר כמעט מהחצית שקבעה 57:72, ממנו יוון לא היתה יכולה לחזור כשנותרו פחות משתי דקות לסיום.

פרנץ ווגנר הוליך את הגרמנים עם 18 נקודות. דניס שרודר קלע 13 נקודות והוסיף 7 אסיסטים לגרמניה, שתפגוש בשלב הבא את המנצחת במפגש בין קנדה לצרפת. יאניס אנטטוקומפו קלע 20 נקודות ליוון, אבל מסיים טורניר מאוד מאכזב מבחינתו ומבחינת הנבחרת שלו.

דניאל תייס נבחרת גרמניה
חגיגה גרמנית. שרודיר ותייס | רויטרס

סרביה – אוסטרליה 90:95 (אחרי הארכה)

משחק נפלא, כראוי לשלבי ההכרעה, ובסיומו שרדו הסרבים את המותחן המלהיב והכניעו את הבומרס – כשם שעשו בריו 2016, אז זכו במדליה האולימפית האחרונה שלהם. פאטי מילס היה בלתי עציר עם לא פחות מ-20 נקודות במחצית הראשונה, בה יצאו האוסטרלים לריצת 0:20 (!) כדי לטוס ליתרון 20:44 באמצע הרבע השני. גמור? ממש לא: ניקולה יוקיץ', בוגדן בוגדנוביץ' ואלכסה אברמוביץ' השלימו מהפך ענק בדרך ל-60:61 בשלהי הרבע השלישי. ואז החלה הדרמה.

שתי הנבחרות החליפו החטאה בהחטאה במאני טיים, ואז, במצב של 80:82 לסרבים, 1.4 שניות לסיום, קלע מילס סל ענק על יוקיץ' ושלח את המשחק להארכה – אלא ששם השתלט הכוכב היריב על העניינים. יוקיץ' קלע ארבע נקודות רצופות בדרך ל-90:93, 25 שניות לסיום, מילס איבד ובוגדנוביץ' סגר עניין מהקו.

יוקיץ' סיים עם 21 נקודות, 14 ריבאונדים, 8 אסיסטים ו-4 חטיפות, בוגדנוביץ' הוסיף 17 (6 מ-17 מהשדה) ו-ואסיליה מיציץ' 14. 26 של מילס לא הספיקו לבומרס, ג'וש גידי הוסיף 25, 5 ריבאונדים, 4 אסיסטים וגם 7 איבודים.

שחקן נבחרת צרפת ויקטור וומבניאמה
שחקן נבחרת צרפת ויקטור וומבניאמה | רויטרס

צרפת – קנדה 73:82

היכולת הנהדרת שגילתה במשחקי ההכנה ובשלב הבתים הפכה את קנדה למועמדת מובילה למדליה – אלא שהערב החלומות הללו התנפצו מוקדם מהצפוי. הצרפתים, שדווקא גמגמו בהכנה וגם בשלב הבתים, רשמו ניצחון ענק, נקמו על התבוסה המשפילה מאליפות העולם האחרונה ועשו צעד נוסף אל עבר פודיום שני ברציפות (זכו בכסף בטוקיו).

ונסן קולה בחר לבצע שינוי דרמטי בחמישייה כשספסל את רודי גובר (שותף ל-4 דקות בלבד) ואוון פורנייה (שביקר את המאמן מוקדם יותר השבוע) והטריקולור פתחו מצוין: אייזאה קורדינייה קלע 10 נקודות בשלוש דקות וסייע לריצת 0:10 ויתרון 5:19. פורנייה וגרשון יאבוסלה הפכו את זה ל-10:26, בדרך ל-29:45 עם הירידה לחדרי ההלבשה – אף שוויקטור וומנביאמה סיים את המחצית הראשונה עם שתי נקודות בלבד.

בתחילת הרבע השלישי קבע קורדינייה יתרון שיא של 29:48, ובשלב הזה קנדה סוף סוף התעוררה, בהובלת שיי גילג'ס אלכנסדר. אר ג'יי בארט צימק ל-61:55 בלבד, אך קורדינייה, יאבוסלה ופורנייה, עם שתי שלשות ענקיות, קטעו את המומנטום הזה והבטיחו לטריקולור את הניצחון. יאבוסלה הוביל עם 22 נקודות, קורדינייה הוסיף 20, פורנייה 15 ו-וומבניאמה הסתפק ב-7 נקודות (2 מ-10 מהשדה) לצד 12 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות. SGA סיים עם 27 מנגד, בארט הוסיף 16.

קווין דוראנט נבחרת ארצות הברית בכדורסל, פריז 2024
שבר שיא אולימפי. דוראנט | אימג'בנק GettyImages

ברזיל – ארצות הברית 122:87

ארצות הברית המשיכה ברצף האדיר שלה והיא נראית בדרך הבטוחה למדליה נוספת, בתקווה שהיא תהיה ה-17 בצבע זהב עם עוד טיול על חשבון ברזיל. הנבחרת האמריקאית ברחה ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון כשג'ואל אמביד (14 נק' ו-6 ריב') ודווין בוקר (18 נק') להטו עם 21:33. מרסליניו הוארטס הצליח להוביל קאמבק עם 9 נק' ו-5 אס' וברזיל הצליחה לצמצם את ההפרש לחד ספרתי, עד שהאלופה האולימפית הנצחית העלתה הילוך וברחה בריצה גדולה נוספת לקראת סיום הרבע השני עם 0:15 ו-36:63 בירידה להפסקה.

קווין דוראנט רשם נקודת ציון היסטורית כשחלף על פני ליסה לזלי והפך לקלע האמריקאי המצטיין המשחק בנבחרת האולימפית של ארצות הברית, גברים ונשים, כשעבר את רף 488 הנקודות שקלעה השחקנית האגדית בנבחרת הנשים. הפורוורד של פיניקס הסתפק ב-11 נק' הערב ו-71:94 לקראת דקות אחרונות של משחק. גם טייריס הליברטון קיבל דקות מהספסל ובסיום ארצות הברית קבעה לעצמה מפגש עם סרביה וניקולה יוקיץ' בחצי הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי