הרגע הגדול בקריירה של סיפאן חסן "הרגיש כמו 10 מדליות זהב"

play
סיפאן חסן, מרתוניסטית הולנדית | GettyImages, Joris Verwijst/BSR Age
לברון ג'יימס, סטפן קרי, עם מדליית הזהב של נבחרת ארצות הברית 01:27

ההולנדית חגגה את הסיומת המדהימה במרתון, ועשתה היסטוריה נשית באולימפיאדה: "זה היה בלתי אפשרי". מייקל ג'ונסון בהלם: "המצטיינת בכל הקטגוריות"

(גודל טקסט)

פרק חדש ומרגש באגדה ששמה סיפאן חסן. הרצה ההולנדית בת ה-31 השלימה היום (ראשון) הישג מדהים, לאחר שזכתה במדליית הזהב במרתון בפריז. חסן, שנחשבת למומחית בעיקר בריצות הביניים והחלה להתחרות במרתון רק בגיל מאוחר יותר, סיימה את הריצה המפרכת תוך 2:22.55 שעות, וקבעה שיא אולימפי חדש כשהיא מקדימה את שיאנית העולם טיגיסט האתיופית בשלוש שניות, אחרי פיניש מהסרטים.

חסן שמרה את הטוב ביותר לסוף, ועם ספרינט מדהים שלא נהוג בריצות ארוכות ותובעניות שכאלה, עקפה את יריבותיה בדרך לזהב. אחרי שזכתה בשבוע האחרון בשתי מדליות ארד בריצות 5,000 ו-10,000 מטר, חסן השלימה שבוע חלומי והיסטורי. היא הפכה לאתלטית האישה הראשונה אי פעם שזוכה בשלוש מדליות בריצות הבינוניות והארוכות של אותה אולימפיאדה, ולמעשה היא השנייה בהיסטוריה – גברים או נשים – שעושה זאת אחרי אמיל זאטופק האגדי שקבע את השיא באולימפיאדת הלסינקי 1952.

"כשהתחלתי להתחרות לרגע לא חשבתי על המרתון", הודתה האלופה האולימפית. "לאחר מכן חשבתי, 'למה לא, אני אנסה את זה'. ואז זכיתי ועכשיו אני אלופה אולימפית! המדליה הזו מרגישה כמו עשר מדליות זהב. זה היה בלתי אפשרי, זה פשוט קשה מדי לעשות את הכל – אבל עשיתי זאת. באמצע הדרך חשבתי לעצמי, 'למה בכלל התחריתי בריצות ל-5,000 ו-10,000 מטר', אבל לאחר מכן חשבתי – קדימה, בואי נלך על זה".

סיפאן חסן, מרתוניסטית הולנדית
סיום מטורף. חסן | אימג'בנק GettyImages, Joris Verwijst/BSR Age

גם בעולם האתלטיקה סוגדים לחסן, ומייקל ג'ונסון האגדי צייץ: "אם היינו צריכים לבחור את האתלטים המצטיינים של פריז על פי קטגוריות, סיפאן חסן הייתה זוכה בכולן".

בתחילת הדרך חסן בכלל התחרתה בריצה ל-1,500 מטרים לצד זו ל-5,000. היא אפילו זכתה בריצה הזו בתחרות השנתית של ליגת היהלום ב-2015 ו-2019 וגם הוכתרה לאלופת העולם באולם ב-2016. למרחק של 10,000 נכנסה רק אחרי כמה שנים ועכשיו הגיע ההישג הגדול במרתון.

לפני שהתחילה לרוץ למרחקים ארוכים, היא בכלל חשבה לקצר את הדרך. באליפות העולם ב-2015 ובאולימפיאדת ריו 2016 היא השתתפה בתחרויות הריצה ל-800 מטר והייתה רחוקה מלשכנע או להותיר חותם כלשהו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי