מצרים תגיש מועמדות לאירוח האולימפיאדות ב-2036 ו-2040

play
אוהדי נבחרת מצרים | GettyImages, Sayed Hassan
לברון ג'יימס, סטפן קרי, עם מדליית הזהב של נבחרת ארצות הברית 01:27

המשחקים יגיעו לאפריקה בפעם הראשונה? במדינה השכנה משקיעים במתקנים חדישים, הוועד האולימפי היבשתי מבטיח לסייע

(גודל טקסט)

האם כדי להגיע למשחקים האולימפיים ב-2036 או 2040 נוכל פשוט להתניע את הרכב ולנסוע דרומה? נשיא הוועד האולימפי של אפריקה הצהיר היום שמצרים תגיש מועמדות לארח את אחת מהאולימפיאדות הללו – בתקווה להביא את המשחקים לאפריקה בפעם הראשונה.

קהיר כבר הגישה מועמדות לאירוח אולימפיאדת 2008, אבל בייג'ינג הועדפה. עכשיו בשכנה של ישראל, המדינה הגדולה ביותר בעולם הערבי, רוצים לנסות שוב וביבשת מתכוונים להתגייס לעזרה.

מצרים השקיעה בשנים האחרונות סכומים גדולים בבניית ופיתוח מתקני ספורט. במזרח קהיר עומדות להסתיים עבודות בנייה שהחלו כבר ב-2015 ובמרכזן אצטדיון אולימפי חדש שמסביבו קומפלקסים שמיועדים ללא פחות מ-21 ענפי ספורט.

"מצרים תגיש מועמדות לארח את המשחקים האולימפיים ב-2036 ו-2040 אמר נשיא הוועד האולימפי של אפריקה, מוסטפא בראף האלג'יראי, "אפריקה מסוגלת לארגן את המשחקים, יש סיכוי גדול יותר שזה יקרה ב-2040. למצרים יש פוטנציאל גדול, אבל יש צורך בתכנית רחבה שכוללת גם כבישים, נמלי תעופה ועוד".

אוהדי אל אהלי באצטדיון בקהיר
קהיר? אפשר לעשות את זה בנסיעה | אימג'בנק GettyImages, Sayed Hassan

לוס אנג'לס תארח את אולימפיאדת 2028 והמשחחקים ב-2032 יתקיימו בבריסביין, אוסטרליה. עד עכשיו התקבלו ארבע הצעות רשמיות לאירוח ב-2036: אינדונזיה, הודו, טורקיה וצ'ילה. מדינות אחרות שהביעו עניין, אבל עדיין לא הגישו הצעות הן דרום קוריאה, ערב הסעודית, קטאר, הונגריה, איטליה, דנמרק וקנדה.

עוד באותו נושא: אולימפיאדה, מצרים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי