אדידס מתנצלת על סערת בלה חדיד: "לא הייתה כוונה לפגוע"

play
הדוגמנית בלה חדיד בפסטיבל קאן | GettyImages, Victor Boyko
האם עומר אצילי יחזור למכבי חיפה ומה יעלה בגורלו של דיא סבע? צפו 11:25

החברה בחרה בדוגמנית האנטי-ישראלית שתמכה בגלוי בחמאס, לקדם את קמפיין הרטרו של אולימפיאדת 1972: "מודעים להקשרים שנוצרו לאירועיים טרגיים ומצערים. נתקן את הקמפיין"

(גודל טקסט)

הבחירה של חברת אדידס להשתמש דווקא בדוגמנית בלה חדיד, הידועה בהתבטאויותיה נגד ישראל, כפנים של הקמפיין להשקת נעלי הרטרו מאולימפיאדת מינכן 1972, עוררה זעם רב בישראל – הן בקרב גורמים הנאבקים באנטישמיות והן ברשתות החברתיות.

כזכור, באולימפיאדת מינכן נרצחו באכזריות 11 ספורטאים ישראלים על ידי ארגון הטרור הפלסטיני "ספטמבר השחור", ואילו חדיד לא רק מוכרת בהיותה אנטי-ישראלית אלא תמכה בגלוי בחמאס לאחר טבח 7 באוקטובר.

לאחר הטענות הקשות, פרסמה אדידס הודעת הבהרה ובה נכתב: "קמפיין ה- adidas Originals SL72 שהושק אתמול במקומות שונים בעולם, כולל שיתופי פעולה עם מגוון רחב של כוכבים ומשפיענים, וגם בישראל, נבחרו להוביל את הקמפיין השותפים הישראלים האהובים של אדידס. הקמפיין נועד לחגוג, ביחד, את שובה של נעל הריצה הקלה של אדידס שעוצבה לפני יותר מ-50 שנה והפכה להיות אהובה ברחבי העולם, גם בספורט וגם באופנה. אנו מודעים להקשרים שנוצרו לאירועים היסטוריים טרגיים ומצערים, ואנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה לכל אדם בשל כך. לא הייתה כל כוונה כזו".

עוד נמסר: "בהתאמה, החלטנו לתקן את הקמפיין מכאן והלאה. אנו מאמינים שלספורט יש כוח מאחד, לשנות חיים, בכל מקום בעולם, ואנו נמשיך במאמצים לקדם גיוון ושוויון בכל מה שאנו עושים".

מוקדם יותר צייץ פעיל ההסברה יוסף חדאד ברשת ה-X: "חברת אדידס החליטה לעשות מחווה לנעליים שהושקו לראשונה באולימפיאדת מינכן ב-1972… אותה אולימפיאדה בה נרצחו 11 ספורטאים ישראלים בטבח של מחבלים פלסטינים – ואת מי הביאו לדגמן את הנעליים האלה?! את בלה חדיד, זו שכיום תומכת במחבלי חמאס שעשו טבח בישראל רק לפני 9 חודשים… פשוט לא ייאמן, קמפיין של צביעות וגועל!".

הארגון נגד אנטישמיות בארה"ב צייץ: "האנטישמית בלה חדיד נבחרת על ידי אדידס להיות הפנים להשקה המחודשת של הנעל האולימפית מ-1972. אותה אולימפיאדה בה נטבחו יהודים על ידי טרוריסטים פלסטינים.

חן מזיג, פעיל הסברה בולט ומרצה בינלאומי, צייץ: "אדידס נוסדה על ידי הנאצי אדולף דאסלר. המשיכה לעבוד עם קניה ווסט במשך שנים למרות האנטישמיות שלו. עכשיו עושה קמפיין עם בלה חדיד, ששיתפה תעמולה פרו-חמאסית ל-61 מיליון עוקביה. יש דברים שאף פעם לא משתנים…".

ארגון "תפסיק" הנאבק באנטישמיות: "זה אמיתי??? פלסטינית שונאת יהודים, בלה חדיד, היא הפנים של נעלי אדידס לאולימפיאדת מינכן 1972, בה טבחו טרוריסטים פלסטינים בכל המשלחת הישראלית??? זה באמת אמיתי??? אדידס השתגעה לגמרי???".

עוד באותו נושא: אדידס, בלה חדיד, י"א חללי מינכן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי