אלופת העולם הושפלה ברשת והגיבה: "כן, אני שמנה. תתבגרו"

רומן דיקו, אחת מיריבותיה של רז הרשקו במשקל הפתוח בג'ודו הנשי בפריז, יצאה נגד השמנופוביה כלפיה: "הרגשתי שזה עבר כל גבול"

(גודל טקסט)

רומן דיקו, אחת הספורטאיות הבכירות של צרפת בענף הג'ודו, אמורה להתחרות עם רז הרשקו הישראלית על מדליה בקטגוריית המשקל הפתוח אצל הנשים. והמשקל שלה, מסתבר, מעסיק מאוד את הקהל הצרפתי, ולה זה נמאס.

בסוף השבוע פרסמה דיקו בת ה-24 סרטון תגובה בטיקטוק להערות שספגה לאחרונה, ביניהן: "את מתכוננת לאולימפיאדת מקדונדלס", "את הולכת לאולימפיאדת השמנים". אלופת העולם ומדליסטית הארד מטוקיו, הגיבה: "מי ב-2024 עוד מאמין שאנשים שעוסקים בספורט הם בהכרח רזים? איזו טיפשות. כן, אני שמנה. זה לא מנע ממני להתחרות ברמות הגבוהות של הג'ודו, להיות אלופת עולם ולזכות במדליה בטוקיו. תתבגרו קצת, זה כבר לא מצחיק. ללעוג לפיזיות של אנשים זה פשוט לא מצחיק. די עם זה!".

היום (חמישי) הסבירה דיקו את החלטתה לצאת פומבית נגד השמנופוביה שהופנתה כלפיה: "המסר שלי היה בעיקר שיפסיקו להגיב לגוף של נשים ולשפוט אותן. ברמות הגבוהות של הספורט יש אנשים רזים, אבל לא רק. אנחנו יכולים להתקיים גם אם לא נהיה אתלטים או נרוץ 100 מטר. העולם יהיה טוב יותר. כשטדי רינר חורג מהמשקל שלו, אנחנו לא מעירים הערות. הרגשתי שזה עבר כל גבול, הייתי חייבת לומר משהו".

תקצירים ודיווחים בזמן אמת: הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט

רומן דיקו מפילה את רז הרשקו, גמר אליפות אירופה
רומן דיקו לאחר הניצחון על רז הרשקו בגמר אליפות אירופה בשנה שעברה | אימג'בנק GettyImages, SYLVAIN THOMAS/AFP

עוד בנושא

רז הרשקו בריאיון: "בכל מדינה, המטרה שלי שדגל ישראל יתנוסס בגאווה" רז הרשקו תוכל לפגוש את רומן דיקו רק בגמר: הגרלות הישראלים בג'ודו "אסור לך ללבוש חיג'אב": הסערה בצרפת לפני טקס הפתיחה איראן עומדת מאחורי קמפיין ההפחדה והאיומים על ספורטאים ישראלים

על המטרה שלה באולימפיאדה אמרה דיקו: "זה יהיה בעייתי אם לא אחזור עם הזהב. זה ייראה קצת ככישלון. הייתה לי אולימפיאדה טובה בטוקיו, למדתי הרבה והתקדמתי. אני לא יכולה לחכות כבר להילחם, אני מוכנה".

עוד באותו נושא: פריז 2024

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי