גל רודף גל ולא נשבר: החלום של פרידמן עבור תום ראובני

גל פרידמן מביא לתום ראובני את כל מה שצבר כדי שגם הוא יעשה מדליה אולימפית. הספורטאי האולימפי הכי מצליח הוא עכשיו מאמן עם שאיפות גדולות. "יש כאלה שבאים לאולימפיאדה בשביל החוויה. אנחנו כאן כדי להצליח"

(גודל טקסט)

אין ספורטאים רבים שיכולים להגיד שהם מתאמנים אצל אלוף אולימפי. אין ספורטאים רבים שיכולים לומר שהם מתאמנים אצל מישהו שמחזיק בשתי מדליות אולימפיות. גולש הרוח תום ראובני יכול להגיד כן לשתי הקטגוריות גם יחד, כי המאמן שלו הוא גל פרידמן. יש משהו אחר באוויר כשאתה בקרבת פרידמן. אפילו אם אתה לא גולש ולא בא מהתחום, אתה חש בהשראה. פרידמן הוא כל מה שספורטאי אולימפי חולם להיות ואפילו היום בגילו המתבגר, הוא שומר על כל האלמנטים המדוייקים שהופכים אותו לדמות שכשהיא נכנסת לחדר, כולם מרגישים בה. במארסיי הוא ינסה להאציל לחניך שלו את הניסיון, התובנות שצבר וישחרר לו את הטיפים כדי להמשיך את השושלת. אחרי שהביא לישראל כבוד גדול כספורטאי, הוא רוצה לעשות את זה גם כמאמן.

גל, בוא נלך ישר לתכלס. מה הסיכויים של תום?

"בסוף הפורמט של התחרות בדגם החדש של ה IQ FOIL הוא שגם אם אתה נכנס עשירי לשיוטי המדליות ביום האחרון, אתה יכול לנצח ולהיפך, אם תיכנס שני ליום השיוטים האחרון, אתה עלול להישאר עם כלום ביד. ולכן על זה אנחנו עובדים. לעלות לשיוטי המדליות ושם להביא אותה במקסימום".

מה החלק החזק של תום?

"הוא יודע לעבוד קשה, אוהב את מה שהוא עושה, יש לו יכולת למידה ויש לו את הנתונים הנכונים".

גל פרידמן, מאמן נבחרת הגלישה עם תום ראובני
גל פרידמן, מאמן נבחרת הגלישה עם תום ראובני | ראובן קסטרו

מה הם הדיוקים האחרונים עליהם עבדתם?

"התכוננו לשיוטי המדליות והתמקדנו בפן המנטלי. כשאני מדבר איתו הוא מרגיש ביטחון כי אני הייתי שם. הוא יודע שיש לי ניסיון טוב באולימפיאדות. אני מקווה שהוא יגיע עם מספיק יכולות ליום השיוטים האחרון ושם יבוא לידי ביטוי כל מה שעבדנו עליו בפן המנטלי. אם לא הייתי ספורטאי אולימפי שהצליח, תום היה יכול לקחת את דבריי בערבון מוגבל ולהגיד לעצמו שהם לא תורה מסיני, אבל הוא יודע שהייתי במקום שלו ומה שאני מצייד אותו הוא חומר עם משמעות".

לא תהיו בפריז אלא במארסיי. מבאס, לא?

"תמיד השייט יותר מרוחק. אפילו באתונה לא גרתי בכפר האולימפי כי אז הייתי צריך לעבור כל יום שעה וחצי. באטלנטה התחרות היתה בסוואנה מרחק של שעה וחצי טיסה כך שזה מאוד דומה לפריז ומארסיי. בסוף, יש כאלה שבאים לאולימפיאדה בשביל החוויה. אנחנו באים כדי לנסות להצליח".

איך אתה מרגיש עם כל המצב, האיומים והחששות?

"בכל אולימפיאדה שהייתי זה היה דומה. אני סומך על כוחות הביטחון וישן טוב בלילה".

היית מצליח אפילו יותר על הדגם החדש של הפויל?

"לא יודע להשיב על זה. אני גם לא חושב על זה במיוחד. אני עולה על הגלשן החדש וגולש רק כדי להבין יותר. לא מעבר".

עוד באותו נושא: גל פרידמן, תום ראובני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי